Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

varför har min dotter börjat stamma?

Vår mellanson blir 5 i april och vi har fått remiss till logoped. Han var tidig med sitt tal. Han har under en längre tid haft lite vårt att få fram det han vill ha sagt, men vi har mest tagit det som att han har bråttom och ibland stressas av sin äldre bror som är rätt rapp i tanken, men ungefär 1-2 månader innan jul så eskalerade det och det var uppenbart att verkligen stammade. Blev värre rätt snabbt och var som värst under jul. Sedan plötsligt, nästan över natt, så var det som det var tidigare igen....lite svårt att få fram men inte stamning i samma utsträckning som veckorna innan. Nu upplever vi att han stammar lite mer igen. Har läst på lite om språkutvecking och stamning och just i 4-årsåldern så finns det med som något att uppmärksamma. Ska som sagt till logoped den 3 mars.

• Flickan och kråkan
    MyAngel skrev 2014-02-16 20:02:31 följande:
    Nej inget särskilt vad jag kan komma på mer än att jag börjat jobba och pappan är hemma. Kan det påverka kanske? Ska be de hålla koll på förskolan. Jag stammade själv som liten men det borde väl inte vara ärftligt.. Tack för era kommentarer :)
    Tror att det kan vara ärftligt. Vi fick frågor att fylla i inför vårt logopedbesök. En fråga handlade om stamning i familj/släkt.
Svar på tråden varför har min dotter börjat stamma?