• nevermind

Vad händer om vi skiljer oss? Han har allt, jag har inget..Kan han även ta barnen?? :-(

Well TS... Du har bäddat den här sängen, nu får du ligga i den.

Stanna tills du har hittat ett jobb och sparat ihop en buffert.

• nevermind
    Anonym (Orolig) skrev 2014-02-17 12:49:32 följande:

OJ, jag ser nu att tråden verkligen expanderat under natten och jag ska nu försöka "läsa ifatt" lite, men ovanstående inlägg MÅSTE jag bara kommentera direkt:

Vilken MAN du är!! smile1.gif SÅ ska en riktig man och pappa agera, tycker jag. Ansvarsfullt, moget, kärleksfullt, osjälviskt - hela kittet. En stående ovation får du av mig. smile1.gif Önskar att alla tänkte som du. Det är ju precis SÅ det är: om man lämnar varandra i bitterhet, avund och med hämnd i sinnet, drabbar det givetvis även BARNEN! Lyckligtvis kunde du se förbi allt detta och anstränga dig för att skapa en bra och kärleksfull grund för HELA familjen att stå på, så att ALLA kunde starta om med ungefär lika bra förutsättningar. Som du också skriver: "Hon är kvinnan som födde mitt barn, och en gång i tiden älskade jag henne över allt på jorden, klart jag inte vill att hon ska ha de dåligt och må dåligt, det drabbar ju även mitt barn." Önskar dig all glädje och framgång i livet, du ovanliga man. smile1.gif

Du får ursäkta TS, men du har gjort drabbar väl just barnen..? Hemlös och utan inkomst, alternativt måste barnen stanna i ett olyckligt hem.

Anyway, hur ser det ut med besparingar? Hälften av pengarna är ju dina vid en skilsmässa.
  • nevermind
    Anonym (Offerkofta) skrev 2014-02-17 20:37:05 följande:
    Och jag föredrar att mina skattepengar går till tre veckors sjukskrivning för någon som följer läkarens råd, tar det lugnt och snabbt blir frisk igen och kan komma tillbaka till sitt arbete och därigenom hjälpa till att bygga vår välfärd, än att betala för en tre månader lång sjukskrivning för att någon "inte kan vara still" och plötsligt ska ta hela ansvaret för hem och barn.
Svar på tråden Vad händer om vi skiljer oss? Han har allt, jag har inget..Kan han även ta barnen?? :-(