• Tow2Mater

Vad händer om vi skiljer oss? Han har allt, jag har inget..Kan han även ta barnen?? :-(

Kryddmix skrev 2014-02-17 15:49:18 följande:
    Förutom att när man är sjukskriven så blir allt så otroligt mycket jobbigare att utföra? Och att tex nu när jag är frisk och jobbar så delar jag återigen ansvaret med min man vilket jag inte gjorde då. För då gjorde jag all jobb under dagen så vi kunde ta det lugnt och njuta av varandras sällskap på kvällen och faktiskt investera mer tid på att bara vara familj och inte spendera tiden på att tvätta och städa?
    Låter ju som du inte skulle varit sjukskriven som klarade av att ta på dig allt hushållsarbete och barn på heltid istället for att mannen skulle ta sin del.
  • Tow2Mater
    Kryddmix skrev 2014-02-17 20:47:15 följande:
    . du kanske har möjlighet att få hjälp av vänner och familj att sköta ditt hem och barnen men jag har inte det så när min man var borta tex en vecka på jobb så tänker jag inte sitta still och låta barnen sköta sig själva och bo i smuts, gå hungriga, inte få vara barn, inte få läxhjälp. De är fan små. Klarar ju knappt av att gå på toa själva. Du kanske gör det med din familj och dina barn men dina val och dina beslut är inte det rätta för alla. Förstår du?
    Du sa ju "För då gjorde jag all jobb under dagen så vi kunde ta det lugnt och njuta av varandras sällskap på kvällen och faktiskt investera mer tid på att bara vara familj och inte spendera tiden på att tvätta och städa".
Svar på tråden Vad händer om vi skiljer oss? Han har allt, jag har inget..Kan han även ta barnen?? :-(