Inlägg från: Anonym (Jane Doe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jane Doe)

Vad händer om vi skiljer oss? Han har allt, jag har inget..Kan han även ta barnen?? :-(

Rödtott skrev 2014-02-17 14:24:29 följande:
    En fråga: borde inte barnen vara på förskola om du har sjukpenning? Går FK verkligen med på att du är sjuk och samtidigt arbetar som hemmafru?
    Hårdare  än alla andra dessutom.
  • Anonym (Jane Doe)
    Kryddmix skrev 2014-02-17 14:30:32 följande:
    Ja och hon vet om att det var fel beslut. Det har hon ju fattat nu. Men att du ska säga att hon har offerkofta på sig och jämföra hennes situation med din är nedvärderande och irriterande när du inte ens vet tillräckligt mycket om hennes situation. Det finns väl en anledning till att hon har sjukpenning?? Eller du läser bara sånt som du vill se och läsa?? Hon bad inte om din åsikt om vad du tycker om henne eller vad hon BORDE ha gjort. Hon sa aldrig att hon vill leva på andra. Hon bad om hjälp och råd för vad hon ska göra nu. 
    Ge henne några finfina råd nu då, Kryddmix. Drömmer
  • Anonym (Jane Doe)

Fast när man är sjukskriven så måste ju den andra föräldern vara hemma från jobbet och ta hand om barnen. Jag hade två diskbråck i nacken och självklart blev våra två barn tvungna att tas om hand trots mitt tillstånd, så då var mina barns pappa förstås hemma och gjorde just det. 

Han är för övrigt också läkare. Om det nu har så stor betydelse. 

Svar på tråden Vad händer om vi skiljer oss? Han har allt, jag har inget..Kan han även ta barnen?? :-(