• Rödtott

Vad händer om vi skiljer oss? Han har allt, jag har inget..Kan han även ta barnen?? :-(

elmadumle skrev 2014-02-17 12:52:06 följande:
    Eftersom ts inte har varken jobb eller bostad så blir väl barnen fortsatt skrivna hos pappan, det är väl det allra bästa för barnen ska inte behöva bo i kappsäck någonstans, sedan när du ordnat med bostad kan barnen komma och vara hos dig. Du skriver att du har varit med och betalat för renovering osv, hur då när du inte har någon inkomst?

Stod det verkligen att hon betalat för renoveringen? Jag läste det som att hon ägnat sig åt renovering/heminredning (underförstått som han betalat eftersom han är den med inkomst). Det hon är bitter över är väl arbetsinsatsen/ansträngningen som hon lagt ner på ett vackert hem som nu han får njuta av själv.
  • Rödtott

Jag tänker att det är farligt med dessa amerikanska hemmafrudrömmar som vissa tydligen går igång på. Det funkar inte i Sverige. Man får inte hälften vid skilsmässa.

• Rödtott
    elmadumle skrev 2014-02-17 14:16:34 följande:
    Anonym (Orolig) skrev 2014-02-16 23:54:22 följande:.
    ......

Å andra sidan har jag ingen aning om vad det skulle vara för avtal...? Vi har skrivit ett äktenskapsförord, men det syftar mest till att skydda min mans privata egendom (från mig..). Jag har aldrig haft något att skydda, då jag inte ägt något av ekonomiskt värde. Det som känns surt är dock att jag varit den som inrett och renoverat vårt hem (med mina egna händer, min tid och min ansträngning), samt givetvis också varit med och betalat kostnaderna för dessa renoveringar som i sin tur höjt värdet på boendet...(som min man alltså äger). Naivt kanske, men jag har ju sett det som att vi ökat trivseln för oss alla i familjen: vi lever ju alla i bostaden och ska ju trivas. Jag har inte betraktat bostaden som "hans", utan VÅR. Vad skulle jag göra - vägra renovera och öka trivseln, eftersom vi KANSKE skulle skilja oss någon dag, många år framåt i tiden, och då skulle alla förbättringar bara gagna min man, och inte mig?

Aha. Dåligt läst av mig..
  • Rödtott

En fråga: borde inte barnen vara på förskola om du har sjukpenning? Går FK verkligen med på att du är sjuk och samtidigt arbetar som hemmafru?

Svar på tråden Vad händer om vi skiljer oss? Han har allt, jag har inget..Kan han även ta barnen?? :-(