Inlägg från: whydoyoucare |Visa alla inlägg
  • whydoyoucare

Sova över hos pojkvännen?

Jag förstår inte varför du inte skulle få sova hos honom. Om din mamma dessutom pratar med någon av hans föräldrar så förstår jag inte vart problemet ligger. 

Tycker inte att hon har rätt att hindra dig från att sova med din pojkvän på det där sättet. 

• whydoyoucare
    Pissenisse skrev 2014-02-16 02:50:14 följande:
    Säger din mamma nej så är det givetvis inte okej att sova över där.
    Men vadå, har inte barnet någonting att säga till om? snacka om frihetsberövande i mina ögon. 
    Anonym (konservativ mor) skrev 2014-02-16 02:50:49 följande:

Det hade min 14 åring inte fått göra. Vare sig det vore en han eller en hon. Hade de bott en bit ifrån hade de fått sova under samma tak men inte i samma rum. 

Det känns bara så fel och ni har dessutom inte varit ihop så länge. Ta det lugnt och stressa inte. Ni har livet på er om ni tycker om varandra tillräckligt mkt. =)

Hade dessutom mitt barn varit sexuellt aktivt innan så hade jag t.o.m varit ännu mer restriktiv. 

Men asså, varför är det nödvändigt att hålla dom ifrån varandra på det där sättet? Som att dom inte kan ha sex på andra ställen eller andra tider på dygnet... bara för att man hindrar dom från att sova med varandra så blir inte saken bättre anser jag. 

• whydoyoucare
    Pissenisse skrev 2014-02-16 03:20:09 följande:

Whydoyoucare- jo barnet har visst något att säga till om, men barnet har inte rätt att fatta besluten själv. I detta fallet har föräldern beslutat att det minderåriga barnet inte får sova över hos den här killen ännu. Det är inte frihetsberövande att bestämma över sina barn, jisses.

Nej men det är frihetsberövande att hindra en människa från att träffa en annan individ som önskat.
  • whydoyoucare
    Anonym (konservativ mor) skrev 2014-02-16 03:25:28 följande:
    Ja, om barnet vill röka? Eller knarka? Är det också frihetsberövande? Visst, det är visserligen inte lagligt men det vore ju synd om vi tog rätten från våra BARN att bestämma själva om de vill punda eller ej.
    Larvig jämförelse. Det är väl skillnad på att sova med någon jämfört med knark. Knark är olagligt och är en hälsofara, klart förälder har rätt att säga ifrån på den fronten.

Men att sova med någon, oskyldigt, är däremot INTE samma sak. Ganska patetiskt av dig att ens ta upp det på de där sättet.
  • whydoyoucare
    MammaHela skrev 2014-02-16 10:38:31 följande:
    Jag har en 14 årig dotter. Hon får gärna sova hos sin pojkvän och han här. Så länge vi har en god kontakt med hans föräldrar.
Svar på tråden Sova över hos pojkvännen?