Inlägg från: Anonym (konservativ mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (konservativ mor)

Sova över hos pojkvännen?

Det hade min 14 åring inte fått göra. Vare sig det vore en han eller en hon. Hade de bott en bit ifrån hade de fått sova under samma tak men inte i samma rum. 

Det känns bara så fel och ni har dessutom inte varit ihop så länge. Ta det lugnt och stressa inte. Ni har livet på er om ni tycker om varandra tillräckligt mkt. =)

Hade dessutom mitt barn varit sexuellt aktivt innan så hade jag t.o.m varit ännu mer restriktiv. 

whydoyoucare skrev 2014-02-16 03:11:52 följande:
    Men vadå, har inte barnet någonting att säga till om? snacka om frihetsberövande i mina ögon. 

Men asså, varför är det nödvändigt att hålla dom ifrån varandra på det där sättet? Som att dom inte kan ha sex på andra ställen eller andra tider på dygnet... bara för att man hindrar dom från att sova med varandra så blir inte saken bättre anser jag. 

Det var inte frågan om att de inte kunde ha sex när jag inte befinner mig i närheten, det förstår jag mkt väl. Jag anser dock att det är mer en vuxensak att göra hela den här sova över grejen... Hade de däremot kanske varit ihop länge (som ett år eller liknande) då hade jag fattat det mer... Nej, så som TS förklarar situationen i dagsläget hade jag sagt nej. 
    whydoyoucare skrev 2014-02-16 03:11:52 följande:
    Men vadå, har inte barnet någonting att säga till om? snacka om frihetsberövande i mina ögon. 

Ja, om barnet vill röka? Eller knarka? Är det också frihetsberövande? Visst, det är visserligen inte lagligt men det vore ju synd om vi tog rätten från våra BARN att bestämma själva om de vill punda eller ej.
    Tjej 14 skrev 2014-02-16 10:25:48 följande:
    Då kan jag ju påpeka att mitt förra förhållande varade i ett år men min mamma lät mig ändå inte sova där.

Men då var du 13... Nu håller du sakta på att bli en ung vuxen

Allt inom sinom tid! =)

Svar på tråden Sova över hos pojkvännen?