• hanja89

tips angående att amma färre gånger per natt

Jag har en fyramånaders bebis som äter väldigt många gånger per natt. Han tar inte flaska, inte napp. Vi samsover. Har någon några knep att dela med sig av att få han sova lite längre i sträck? På kvällen efter jag lagt han kan jag amma han upp till fyra gånger på en och en halv timme.. sover ungefär två timmar åt gången sedan på natten. Ibland kan de gå fyra men det är sällan. Ibland en timme. Vi liggammar.a.

• Svar på tråden tips angående att amma färre gånger per natt
  • Petrova
    hanja89 skrev 2014-02-16 00:16:41 följande:
    Jag har en fyramånaders bebis som äter väldigt många gånger per natt. Han tar inte flaska, inte napp. Vi samsover. Har någon några knep att dela med sig av att få han sova lite längre i sträck? På kvällen efter jag lagt han kan jag amma han upp till fyra gånger på en och en halv timme.. sover ungefär två timmar åt gången sedan på natten. Ibland kan de gå fyra men det är sällan. Ibland en timme. Vi liggammar.a.
    Min lille får inte i sig lika mycket vid liggamning som när jag sitter upp. Så det kan va ett tips, att sätta sig upp och amma. Är nyfiken på vilka tips du kommer få här, ammar själv efter 3 timmar och sedan efter 3 timmar igen vilket funkar bra men det skulle såklart vara skönt att få sova längre pass. Har samma som du med helamning, samsovning och ingen napp.
  • Petrova

Förresten så har vi också ett "amningsrejs" på kvällen med täta amningar mellan kl 20 och 22 ungefär, men då sitter jag framför tv:n. Lillen äter, somnar kort, äter lite mer, byter sida, äter, somnar, äter mer osv osv. Ligger alltså vid bröstet konstant.

Svar på tråden tips angående att amma färre gånger per natt