Fundersam101 skrev 2014-02-14 12:35:01 följande:
På vilket sätt då? Vi klarar oss själva, jag får all hjälp jag behöver + att hans mamma finns där att hjälpa har hon sagt, hon har sagt att vi kommer klara oss själva galant, mina föräldrar är lite väl kontrollerande ur min synpunkt då dom inte kommer med anledningar till varför jag inte borde flytta, dom säger bara att jag inte får vilket är en käpp i hjulet för mycket under min uppväxt, fick tex aldrig sova över hos mina tjejkompisar när vi var barn osv
Men det är ju precis det ni inte gör......klarar er själva. Det är ju därför han och i så fall även du kommer att bo hemma hos hans mamma. Din pojkvän bör se till att få fast jobb och stabil inkomst så att han kan skaffa sig ett eget boende och bli självförsörjande. Hur gammal är han?. Du bör göra samma sak.
Som vuxen och förälder tycker jag att det är en jättebra idé för min dotter som går på gymnsasiet utan möjlighet till egen försörjning flyttar hemifrån till en pojkvän som inte heller är ekonomiskt oberoende eller har eget boende? Eh, nej. Båda två borde börja med att just klara er på egen hand först.