Inlägg från: UngMamma1986 |Visa alla inlägg
  • UngMamma1986

Problem med potträning

Jag har samma problem här. Har en son som fyller 4 år om 15 dagar. Har försökt potträna honom sen han var 2,5-3år i omgångar. Men efter olyckor i kalsongerna så vägrar han kissa varken i potta eller toastolen.
     Vi har sagt att när han fyller 4år så slutar vi med blöja. Eftersom dagen närmar sig så tänkte jag att han kunde vara utan blöja på eftermiddagen, men han fick panik o grät floder. Det kändes ju inte bra, så jag vek mig o tog på han blöja.
     När jag försöker förklara för honom att han snart måste sluta med blöja eftersom han har den högsta storleken, snart finns inga blöjor som passar, då svarar han att han alltid ska ha blöja. Att han inte vill lära sig kissa som mamma o pappa..

På dagis hjälper dom inte till överhuvudtaget. Dom testar när det funkar bra hemma, då hjälper dom till....
     Andra tips jag fått är klistermärken, men det känns som att han är för gammal för det tricket... Speciellt om man ger nåt för att han bara satt sig på pottan/toastolen. Det är ju en listig liten rackare vi har att göra med Glad

Vet inte heller hur jag ska göra... Har frågat BVC och dagis och även skrivit här förr.....
    Tips mottages varmt! Skrattande

Svar på tråden Problem med potträning