Inlägg från: Anonym (Osäker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Osäker)

Pojkvän sexmissbrukare

Jag fick för ett tag sedan reda på att min pojkvän är sexmissbrukare. Jag fick reda på detta genom att han själv berättade för mig, inte för att han har inte varit otrogen mot mig eller liknande utan för att han ville att jag skulle veta om vad jag "gav mig in på". Han har varit otrogen i tidigare förhållanden. Hans senaste förhållande tog slut pga att han var otrogen mot henne, trots att han egentligen inte ville och hon var väldigt viktig för honom. Han berättade, de gjorde slut och han sökte hjälp.

Han har varit nykter i ca 2 år nu. Han vill inte bagatellisera sitt problem och säger att jag måste veta om att han kämpar mot detta varje dag, att han ständigt måste tänka på vad som skulle kunna hända i en situation och undvika det, och att det är möjligt att han får ett återfall. Jag undrar om det är någon som är i samma situation som jag? Han har som sagt aldrig gjort något mot mig, och han är väldigt öppen med detta, men jag har läst om så många kvinnor som har blivit i princip förstörda pga deras mäns missbruk (även vice versa såklart). Är det möjligt att leva med en sexmissbrukare? Eller är att stanna hos honom i sig ett destruktivt beteende? Vi har inte varit tillsammans så länge, vi bor inte tillsammans och har inga barn, därför tänker jag att det kanske "inte är värt det", att jag borde ta mig ur i tid. Men samtidigt vet jag att han hanterar detta, och det för sin egen skull, och att han aldrig har varit otrogen mot mig. Han pratar som sagt också med mig när han börjar känna att hans missbruk påverkar honom på något vis. Och jag älskar honom väldigt mycket och vill inte kasta bort något bra.

Undrar även om någon kan förklara vad en medberoende är? Hittar en del info om det men förstår inte om man måste vara medberoende om man är tillsammans med en sexmissbrukare?

Är det möjligt att ha ett normalt förhållande med en sexmissbrukare?
  • Svar på tråden Pojkvän sexmissbrukare
  • Anonym (Osäker)

Är det bara jag som inte kan se hela inlägget nu när det har postats? Varför är det så?

• Anonym (Osäker)
    frappa skrev 2014-02-13 18:27:04 följande:

Du har skrivit texten någon annanstans och sen kopierat den hit.

Ser ut så på fonten att du kopierat.

Eller har du klickat på ett antal knappar i redigeringen av inlägget, som ger dessa effekter.

Ja jag skrev den i ett dokument först... var osäker på om jag ville posta. Kanske ska skapa en ny tråd så att folk kan läsa texten. Denna kan jag inte ändra 
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Ex missbrukare) skrev 2014-02-13 18:14:56 följande:
    Jag är en före detta sexmissbrukare. Har varit fri i över 12 år, tack vare att jag fann min stora kärlek! Har även gått på möten hos SLAA, Anonyma Sexmissbrukare.

dbksverige.se/medberoende‎

www.slaa.se

absolutions.se/sexmissbruk
    Kul att höra :) Hade du några återfall i början? Känner du dig helt fri från det nu?
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Fd) skrev 2014-02-13 18:25:46 följande:
    Är också fd sexmissbrukare. Finns dock inte på kartan att jag skulle vara otrogen mot min nuvarande partner. Dock är jag rätt stor konsument av extremporr och det har jag inga planer på att ge upp! Jag har ett stor sexbehov och har turen att ha en partner med stort behov också. Dock är mina preferenser extremare än hans - där av porren.

Skulle dock ha väldigt svårt att leva med någon om jag kände att jag fortfarande hade återfall... Kan vara en varningssignal, tror inte han är helt "clean" än.

Jag tror att du missförstod mig, jag var nog lite otydlig också. Han har inte sagt att han skulle kunna vara otrogen mot mig, jag har frågat honom om han har känt sig frestad eller haft svårt att stå emot och det har han inte. Han menade bara att han vill att jag ska veta om vad detta kan innebära, att det kan hända att han får ett återfall. Precis som med alla andra missbruk menar han.

Han har inte varit i något förhållande sedan han erkände detta för sig själv och började jobba med det. Han har inte haft någon intim kontakt med någon innan mig och efter hans ex, som var den första personen han erkände det för. 

Men det är möjligt att han inte är helt clean än. Enligt honom själv kommer detta aldrig att försvinna, han räknar med att få kämpa varje dag. Han är rädd att om han slutar tänka på det så riskerar han ett återfall.

Svar på tråden Pojkvän sexmissbrukare