Inlägg från: Anonym (trångt?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (trångt?)

Hur trångt får man bo med barn innan soc tar barnen?

Anonym (Ss) skrev 2014-02-11 19:24:19 följande:
    Får och får det får de göra så fort det finns belägg för det frågan är mer om de bryr sig liksom, hade ni bott på 30 kvadrat hade jag förstått din oro
    ja, trång är relativt. I min källare så bor en familj, två vuxna, två barn (4+4 år) + en stor hund på 8 kvm. verkar inte vara någon som sagt nåt åt det.
  • Anonym (trångt?)
    Anonym (Soc.) skrev 2014-02-11 20:34:39 följande:
    Låt grannarna anmäla. Ingen hos oss kommer att bry sig. Ni har inget att oroa er för. Utredning kommer inte att inledas om oron endast handlar om att de tycker ni har för få kvadratmeter. Det som är viktigt är att det finns möjlighet att ha sina saker, sin "hörna" möjlighet att gå undan och få ro. Nu bor ni inte på långa vägar för trångt, men även NÄR man anser att det är för trångt för att barnen ska kunna utvecklas normalt och ha rimliga levnadsförhållanden så är det knappast förstagandsåtgärden att omhänderta barn. Då försöker man istället motivera föräldrarna att skaffa större boende och hjälper dom med det. Men som sagt, NI har inget att oroa er för.
    Så vad säger du om att en 2 vuxna, två barn (4+4 år, inte syskon) + en stor hund bor i ett förråd med pyttelitet fönster, barnen kanske kan klämmas ut genom fönstret men knappast de andra. Förrådet är 8 kvm.
  • Anonym (trångt?)
    Anonym (Undrande) skrev 2014-06-16 23:48:06 följande:

Har de kok- och badmöjligheter där i källaren? Har de fixat till det så det känns åtminstone lite ombonat ut eller är det endast cementgolv och papplådor som gäller?

Ps. Undrar hur länge det dröjer under rådande omständigheter av konstant ökande bostadsbrist innan "compact living" når nya höjder. När vanliga familjer börjar ta över källare och göra om de till minibostäder. Lite färg på väggarna och upphängd spisplatta för att spara på utrymme. Morgontoalett i plastbalja och toabesök i en ihopfällbar och portabel mulltoa.
    det är ett förråd, jag har ett likadant själv fast där är det ingen som bor, där förvarar jag däck, kläder mm. ja sånt som man förvarar i ett förråd. De har tillgång till ett toalett och en dusch i det allmänna utrymme. "Förrådet" har en dubbelsäng där jag antar de alla 4 (5) sover. sen finns inte mycket plast över eftersom sängen fyller det mesta av de 8 kvm. Det konstiga är att de är överlyckliga att få flytta in i ett förråd, bästa de haft på närmare 2 år- så de lär inte flytta med det första. Undrar vad barnen säger på förskolan?Bättre än att sova på en parkbänk sa de så jag antar detta är lyx jämfört med tidigare.
Svar på tråden Hur trångt får man bo med barn innan soc tar barnen?