• Dandelionis

Snabbt svar, glasögon!

Svårt att välja kategori... Min optiker sa att jag behöver läsglasögon, +1 men att det är onödigt att lägga massa pengar på glasögon som de gör hos optikern. Att jag kan köpa billigare i butiker (han sa claes ohlsson)... Jag är 21 år och vill helst inte ha likadana som min pappa haha. Vill ha snygga som passar mig. Var kan man hitta "färdiga" +1 glasögon? Tips på butiker! Vet hittills claes ohlsson å statoil :P Bor i Sthlm innerstan. Snabba tips!

• Svar på tråden Snabbt svar, glasögon!
  • strojes

Visst kostar glasögonen hos optikern mer än på tex clas ohlsson men deras glasögon är av betydligt bättre kvallité än clas ohlsson och du kan hitta mycket snyggare bågar (där finns ju många prisklasser). Det finns ju även olika dyra glas att välja mellan så ett par läsglasögon borde inte behöva bli så jättedyra iaf. 
    Specsavers har ju bra priser på sina glasögon. Det kanske går att beställa över nätet och få bra pris.

• Dandelionis

Helt fantastiskt att man aldrig kan ställa en rak fråga och få ett rakt svar. Utan istället ska frågan i sig ifrågasättas! Jag ställde en fråga: "Var kan man köpa billiga färdigslipade glasögon förutom hos optikern?" Antingen har man svar på frågan, eller så har man inte det. Varför lägga tid på att säga varför jag istället borde köpa hos optiker?! Det spelar ingen roll vad man frågar om, av 10 svar är 8 helt irrelevanta. 

Optikerna tar ca 800 spänn för "billiga". De har ett jättelitet utbud av färdigslipade som är jätteplastiga. Jag ska prova den här styrkan i några månader och sedan göra fler tester så därför känns det jättedumt att köpa dyra nu. Gick runt hela stan idag och det fanns på akademibokhandeln, Åhléns, apoteket och i Sturegallerian. De jag köpte kostade 200 spänn och håller säkert ett bra tag om jag inte sätter mig på dem...

• Aniiee

Du kan köpa läsglasögon nästan var som helst. Accessoarbutiker, bensinmackar, de dyker ibland upp i bokhandlar och till och met mataffärer. Klädbutiker kan ha, om de säljer accessoarer också. Så du får nog ge dig ut ock leta, helt enkelt.

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Callan

En del Apotek
    En del mackar
    En del bokhandlar
    ÖB och Claes Ohlson
    En del butiker med blandat krims krams
    Marknader och sånt

En del optiker har även de färdigbrillor men då kanske de kostar 100-400:- 

• Catbride

Hej! +1.00 glasögon kan du hitta lite varstans. Många optiker har utbud av färdig-glasögon. Sen kan du finna dem på Apotek, bokhandlare, macken, Claes Ohlson, Rusta, Ö&B osv. Vill du ha "ngt snyggare" av hygglig kvalité så kolla Apotek/optiker eller bokhandlare. Lycka till!

• Dandelionis

Tack :D Tyvärr kom era tips efter att ja redan ränt runt halva stan haha. Men jag hittade ett par i Sturegallerian som dög :) 

• Aniiee
    Dandelionis skrev 2014-02-11 18:32:19 följande:
    Tack :D Tyvärr kom era tips efter att ja redan ränt runt halva stan haha. Men jag hittade ett par i Sturegallerian som dög :) 
    =)  Ser du bättre med dem?
    Yaoi is the opiate of the fangirls
Svar på tråden Snabbt svar, glasögon!