• ScillaBlå

Svårt att få barn-Kromosomfel-Någon mer?

TS är nog inte kvar i tråden, men vi som skrivit på slutet lider av balanserad translokation (maken i mitt fall), vilket betyder att delar från två olika kromosompar lossnat och bytt plats med varandra. Det är ärftligt. Ibland blir translokationen obalanserad (två olika stora bitar lossnar och byter plats) och det leder till stora missbildningar hos fostret och oftast missfall. Jag har två barn. Jag vet inte om de har balanserad translokation eller om de är friska. B T ger (vad jag vet) inga andra symptom än att det är svårt att få barn.

Har du en kromosomförändring?

• ScillaBlå

Grattis Nimah!!! Hoppas verkligen det är din tur nu.

Själv lever jag på hoppet. Fast kanske inte den här månaden. Tar gärna en semester med ett glas vin ibland och så kör vi igen i augusti. Men vi skyddar oss ju inte så vi får väl se. Mensen senast var ganska så sparsam och sedan dess har jag varit ovanligt trög i magen. Men nej, jag är nog inte gravid ;)

• ScillaBlå

Beklagar missfallet Nimah. Men grattis till remissen. Menar du att du fick en remiss till PGD bara så där över telefon?! Nu blir jag lite bitter. Förlåt. Fattar bara inte varför inte vi kan få en...

Men jag vill inte grusa er lycka. Hoppas verkligen det går bra för er! :)

• ScillaBlå

Hej. Har inte varit in på ett tag. Känns som att jag mår dåligt av att älta i perioder så jag behöver ta en paus. Verkar dock som att jag får mens idag så nu har ännu en månad passerat... Förra månaden var mensen tre dagar sen, gissa om hoppet fick liv. Men nej.

Ringde förresten Huddinge förra veckan för att jag hade fått info om att alla som fått diagnosen balanserad translokation hade rätt till IVF PGD. De sa att det stämde, men att eftersom jag har två barn så räknas min familj som komplett och jag har alltså inte rätt till PGD.

Förresten, grattis till lilla bönan Nimah!!! Hoppas den stannar :)

Vill tipsa om en sluten grupp på Facebook också. Missfall, barnlängtan, ofrivillig barnlöshet. Tror jag den heter. Finns flera med BT där. Mycket kunskap. Sök. Gå med.

• ScillaBlå

Åh, här händer det grejer! Grattis Nimah och grattis Susanne. Håller tummar för att det stannar och att det blir några fina ägg!!

Idag frågade min kollega om jag var gravid! What?! Nej, jag ska bara ha mens och är lite svullen. Men va fan?! Visst, en utländsk äldre herre som verkar väldigt rak, men ändå. Jag träffade honom för första gången igår. Blä... Så gör man inte.

Ska ha mens på fredag. (Skriver visst inte ens BIM längre, utan mens. Hur var det med hoppet?) Har visserligen haft väldigt ömma bröst och idag har jag frusit och mått illa samt varit väldigt hungrig. Men jag har bedragit mig förut så jag vågar inte hoppas. Då gör det så ont när mensen kommer.

Men ni kan ju hålla tummarna... :)

• ScillaBlå
    Melmum skrev 2014-09-24 18:55:40 följande:
    Jag håller tummarna :)

Kollade lite efter gruppen som du skrev om men hittar den inte?
    Gruppen har bytt namn. Tror den heter Missfall stödgruppen nu.
  • ScillaBlå

Ta mig tusan Susanne, han kände det nog på sig... För nu har jag kissat ett stort fint plus. Shit pommesfrites!!! Så jäkla glad :) Så nu får ni hålla tummar att det stannar istället. Gaaaahhh!!!! :)

• ScillaBlå

Hej Susanne, hur är det? Jobbigt inför ev. sista äggplocket? Prestationsångest? Bara så att du vet så tänker jag på dig och önskar av hela mitt hjärta att det är din tur nu. <3

Om du bara visste vad dina ord om att du känner på dig saker betyder. Jag klamrar mig fast vid dem. Det är vår tur nu. Tack!

• ScillaBlå

Hoppas du fick se massa fina små ägg på VUL idag Susanne! Så att du kan få en lugn helg och ladda inför måndag. Kram

Svar på tråden Svårt att få barn-Kromosomfel-Någon mer?