Jättejobbig svärmor
Hej. Jag är ny här så vet inte om jag har placerat den här tråden rätt eller inte.
Hur som helst. Jag sitter i en knepig situation. Jag ogillar min svärmor sjukt mycket och vill inte ens se henne. För att förklara varför och göra en lång historia kort så kan jag börja med att säga att hon är alkoholist. Jag har alltid varit trevlig och alltid hjälpt henne när hon bett om hjälp. Vi (mest jag, för min pojkvän jobbar borta mycket) har hjälpt henne såå mycket så det går inte att skriva ner.
Jag klarar inte av hennes idiotiska beteende längre. Hon frågar saker hon inte har med att göra. T ex om jag är otrogen mot min pojkvän (sambo), om jag saknar honom när han jobbar borta osv. Jättekonstiga frågor. Skulle aldrig i hela mitt liv vara otrogen. Sen kommer hon hit nästan varje dag, bara klampar in, går i skåp och lådor hur som helst, frågar vad vissa saker är för något och rotar. Hon har storstädat här en gång fast jag inte ville det och då läste hon min DAGBOK. Såg det då den låg helt fel och mitt bokmärke i den låg helt fel. Sen tyckte hon det var konstigt att jag inte var glad att hon hade städat..
Efter detta har allting spårat. Hon ringde en kväll, full såklart, när jag var hundvakt åt hennes hund. Hon skällde ut mig för att jag tänkt skriva ut mig från AF (jag har fått deltidsjobb) och inte vill praktisera för att få det lilla bidraget man får från AF. Hon skriker och säger att min pojkvän ska sluta försörja mig (hon vet inte vad hon pratar om), att hennes mamma och pappa (min pojkväns mormor och morfar) ska slänga ut mig och att alla funderar på vafan jag håller på med. Jag ska skärpa mig och "Jobba för fan" och hon babblar om våran ekonomi osv osv. Försöker förklara att AF inte är jobb och frågar vad hon har med våran ekonomi att göra. Hon lyssnar inte på någonting jag säger men jag skriker tillbaka och frågar vafan hon håller på med och att hon kan komma sen när hon är nykter istället. Då slänger hon på luren.. Hon hämtar hunden dagen efter och skriker "skaffa dig en utbildning för fan". Ska HON säga som varken har jobb, utbildning eller någonstans att bo! Vem är hon och säga vad JAG ska göra??
Var är min pojkvän i denna historia? Allt tjafs händer alltid när han är borta, för när han är med vågar hon inte göra någonting. Han skällde ut henne som fan efter han fick veta att hon 'skällt ut mig'. Men nu när han kom hem är allt som vanligt typ, som inget hade hänt. Han säger att det inte är någon mening att prata med henne för hon kommer inte lyssna. Men jag kan inte släppa detta. Aldrig. Ingen pratar så till mig.
Jag vet nu inte vad jag ska göra. Min pojkvän tycker inte vi ska/kan göra nåt mer åt detta. Men jag tycker inte ens hon har rätt att vara här hos oss. Inte fören hon har bett om ursäkt iallafall. Men jag kan inte förbjuda min pojkvän att träffa sin mamma. Och hur ska jag vara när hon kommer hit isåfall? Ska jag säga något? Prata om detta? Hjälp :(