Jättejobbig svärmor
Hej TS, Jag kan inte förstå hela din situation för jag har inte själv upplevt samma sak men jag kan säga så här... Jag förstår dig helt i att du säger du vill ha en ursäkt. Jag tycker att du ska försöka lista ut när hon är nykter och prata med henne. Var du den "vuxna" i denna situation. Sen vill jag att du tänker på hur otroligt jobbigt detta måste vara för din sambo, även om du kan uppleva att han "blundar för problemet". Det är kanske just det han gör för han har levt med detta hela livet och pallar inte dra i det mer. Och hur som helst... hon är - vad som än händer - ändå hans mamma. Anledningen till att jag skriver så här är att min svärfar nyligen dog helt oväntat. Min sambo och han drog INTE jämt, "gubben" drack då och då, var egoistisk i sitt sätt att vara, pratade bara om sig själv, är välkänd där vi bor vilket givetvis gjorde att sambon fick höra när "gubben" gjort något olämpligt. Nu... är vi enormt glada för att sista gången dom träffades var allt lugnt mellan dom. Sambon känner nu hur fruktansvärt mycket han saknar honom och är glad att han inte bad honom dra åt helvete sista gången. Ha detta i åtanke när du funderar på hur du ska gå vidare i detta "bråk". MEN - trots ovan - ert hem är även ditt och du har rätt att neka henne tillträde om hon inte är nykter eller om din pojkvän inte är hemma. Det är ett helt godtagbart krav!