• zizuna

1 Månad kvar!!

Nu närmar det sig storm steg. Själv har jag 27 dagar kvar men dryga och dem längsta jag varit med om.
    Tänkte höra vad har ni för planer att ha för bedövningar eller andra metoder ni funderat på då det väl är dags?
    Jag tog med min första
    Varmt bad
    Lustgas
    EDA
    Slutade att 3 dagar efter hamna jag i koma :(
    Födde i gyn ställning.

Men andra och tredje
    Enbart lustgas.
    Födde dem oxå i gyn ställning.
    Fast nu funderar jag på att stå på knä och lustgas endast.
    Ni andra då?

• Svar på tråden 1 Månad kvar!!
  • zizuna

Vart utanför lund finns du?

Lilla kakan skrev 2014-02-12 11:40:44 följande:
    Och jag finns strax utanför Lund!

Zizuna, jodå, nog har man "de där" dagarna lite oftare nu tycker jag allt. Mina hormonstormar har inte varit lika dramatiska nu som med sonen. Men jag har nog lärt mig undvika sånt som påverkar mig lite bättre också. Klarar INTE av att se en endaste nyhetsrapportering eller läsa en dagstidning t.ex. Börjar stortjuta om jag ser/läser hemskheter. Sjukt lättrörd. Filmer ska vi inte snacka om. Ni kan ju gissa vilken total kollaps jag fick av att sortera och tvätta upp sonens gamla bebiskläder

3längtan - tänker som dig ang. ställning, att det är himla individuellt. För mig som lär ha en segdragen historia är det nog bra att öppna upp hela härligheten så mycket det går & stå på alla fyra. Men har man jättesnabba förlossningar kanske en annan ställning är att föredra!

JoSa, hoppas du får vila lite. Man sover verkligen som en kratta numera.

Någon fler än jag som har en sån enorm "lufthunger" / Vena cava syndrom? Jag har det liksom inte bara när jag lutar mig bakåt utan det kommer och går mest hela tiden. Sjukt obehagligt faktiskt :-/ Nog det jag störs mest utav.

• tvetalan

Har 24 dagar kvar. Börjar bli tungt och jobbigt nu. Har hittills haft en skonsam graviditet men nu gör sig ryggen påmind konstant och jag går som en pingvin. Har lagt på mig en hel del kilon och jag bara längtar efter att kunna böja mig ner utan att få andnöd. Bebisen får gärna komma from v 37+0 men sådan tur lär jag väl inte ha :(

Nu bara längtar vi efter att träffa denna lilla krabat! Första barnet!

• 3längtan

Här är det 15 dagar kvar och jag misstänker att det är slemproppen som börjat släppa nu på morgonen. Behöver ju inte betyda så mycket men kanske är det ett tecken på att lillknodd vill komma ut lite innan bf. Har trott på marsbarn men blir liiite osäker nu. Men trotts att jag längtar efter bäbisen och har en del krämpor så får den lilla gärna vänta till mars. Har en dotter född i feb och det vore trevligt att sprida ut dem lite. Men kommer den snart så är den såklart väldigt välkommen ändå Glad

• JoSa

Hu vad dagarna känns tuffa nu. Har varit på kurs hela dagen och har en förkylning på G. Orkar ingenting känns det som och jag som ännu har rätt långt kvar. Fattar bara inte hur jag ska orka, men det går nog på något vis. Förlåt för mitt gnäll.

Kul ändå med slemproppen. Jag har bara märkt av slemproppen en gång och då vid ett igångsättningsförsök med ballong. Det var förra förlossningen som ändå slutade i snitt.

• zizuna

Okej. Ja min lossnar lite då då men inget händer efter det. Har mensvärk nu och tryck neråt men får väl ändå vänta lite till innan det är dax :( sambon kände så va jag ca 2cm öppen så det händer ju något iaf. Men har varit öppen med mina andra oxå ett bra tag innan så detta behöver ej betyda att det händer snart.

JoSa skrev 2014-02-13 20:15:42 följande:
    Hu vad dagarna känns tuffa nu. Har varit på kurs hela dagen och har en förkylning på G. Orkar ingenting känns det som och jag som ännu har rätt långt kvar. Fattar bara inte hur jag ska orka, men det går nog på något vis. Förlåt för mitt gnäll.

Kul ändå med slemproppen. Jag har bara märkt av slemproppen en gång och då vid ett igångsättningsförsök med ballong. Det var förra förlossningen som ändå slutade i snitt.

• zizuna

Pinvärkar till och från och trycker neråt. Men men ingen bebis på G iaf. Så får lida lite till..

• JoSa

Jag känner inget som har med kommande förlossning att göra, bara andra jobbiga krämpor.
    Men det är ju hela 38 dgr kvar så jag borde väl lugna mig lite.
    Nu ska vi äta hämtmat, indiskt och sen blir det på spåret, sen lär väl jag vara färdig för bingen.
    Hoppas ni andra har en bra kvällHjärta

• pinkfriday

Är i vecka 36+1 idag, 26 dagar kvar alltså. Om bebisen tänker vara punktlig ;)

Min första förlossning blev lång ifrån vad jag tänkt mig då jag fick havandeskapsförgiftning

och blev igångsatt i vecka 38. Denna grav har varit riktigt bra och jag har mått prima!

Det enda som är lite jobbigt nu är att jag blir väldigt "flåsig" när jag går osv.

Jag födde i gynställning förra gången. Antar att det blir liknande denna gång.

Försöker inte tänka så mycket utan det blir som det blir helt enkelt :) Försöker

fokusera och peppa mig själv att det här kommer gå bättre denna gång.

Vi längtar massor tills bebisen är född ! 

• zizuna

Hur går det för alla?

Här kommer och går värkarna lite som dem själva vill. .morr

16 dagar kvar

• JoSa

Det går sakta.
    Men så är det när man väntar.
    Har varit hemma från jobbet hela veckan pga dunderförkylning, på sätt och vis ganska skönt att få gå hemma och skrota lite, fast jag sovit mest. Börjar komma på en del saker som jag vill hinna göra innan lillkillen kommer, så det är ju bra att ha lite att göra. Tänker jobba sista veckan nästa vecka och sen är det tre veckor kvar till bf.

Vi ska träffa en läkare på tisdag och prata om förlossningen. Om jag får föda vaginalt eller inte. Vissa dagar vill jag verkligen göra det och andra dagar känns det enklare med ett planerat snitt. Men jag hoppas ju att det ska gå vägen naturligt. Gissar dock att han ff ligger i säte vilket inte kommer vara till min fördel när jag träffar läkaren. Tror inte de vill göra ett vändningsförsök, även fast det varit löjligt lätt att vända tidigare. Jaja vi får se hur det går, många frågetecken här än så länge.

• Lilla kakan

Här går det också långsamt. Men framåt i varje fall. Tösabiten är fixerad och proppen har väl börjat släppa lite pö om pö. Vikten idag skattades till 3300g vilket blir ca 4kg på bf om 14 dagar. Förlossningsplanering med läkare i morgon, ska bli intressant.

Svar på tråden 1 Månad kvar!!