Inlägg från: 3längtan |Visa alla inlägg
  • 3längtan

1 Månad kvar!!

hej hopp. Har 17 dagar kvar. Väntar min tredje. Snart är det dags. De andra är födda i gynställning och med varm dusch/bad samt lustgas precis innan krystning. Mycket bra förlossningar med snabbt förlopp. Barnen har vägt 4000 och 4100 så inte några små töser. Det är lite både och det där med vilken ställning som är bäst. Risken för att spricka ökar ju om det går för fort och BM får sämre kontroll med bla perinalskydd i knästående. Men flyter allt bra så hjälper ju tyngdlagen på förlossningen om man är mer uppåtstående.... Tror det är bra att komunicera och rådgöra med sin BM under förlossningen för att få så bra upplevelse som möjligt. Och att be om en annan BM om det inte fungerar.

• 3längtan

Här är det 15 dagar kvar och jag misstänker att det är slemproppen som börjat släppa nu på morgonen. Behöver ju inte betyda så mycket men kanske är det ett tecken på att lillknodd vill komma ut lite innan bf. Har trott på marsbarn men blir liiite osäker nu. Men trotts att jag längtar efter bäbisen och har en del krämpor så får den lilla gärna vänta till mars. Har en dotter född i feb och det vore trevligt att sprida ut dem lite. Men kommer den snart så är den såklart väldigt välkommen ändå Glad

Svar på tråden 1 Månad kvar!!