1 Månad kvar!!
Hänger på, är ju det enda man går och tänker på dagarna i ända ändå så bara skönt få ventilera mera!
24 dagar kvar till bf med andra barnet, men räknar med att få gå över en del. Sonen kom efter en segdragen historia ut 14 dagar efter bf. Då blev det tyvärr akut snitt eftersom han var lite för stor och inte kunde rotera ner utan fastnade. Fick inga krystvärkar eller så fastän jag till slut öppnade mig helt. Fick ligga mycket i gynställning och det var nog inte alls bra egentligen. Om jag får föda vaginalt denna gång (stort OM) så vill jag stå på knä, helt klart. Hann beta av exakt allt i smärtlindringsväg förra gången och hoppar gissningsvis över petidinet och epiduralen denna gång (går det segt kommer jag ändå snittas så behöver inte ligga så många timmar i våndor ändå). Kvaddlarna var ren magi, fick några dussin när inget annat hjälpte. Tar jag gärna igen!! Lustgasen upplevde jag med en viss skräckblandad förtjusning men hellre ha ont och vara hög som ett höghus än att ha ont och vara nykter