Inlägg från: Lilla kakan |Visa alla inlägg
  • Lilla kakan

1 Månad kvar!!

Hänger på, är ju det enda man går och tänker på dagarna i ända ändå så bara skönt få ventilera mera!

24 dagar kvar till bf med andra barnet, men räknar med att få gå över en del. Sonen kom efter en segdragen historia ut 14 dagar efter bf. Då blev det tyvärr akut snitt eftersom han var lite för stor och inte kunde rotera ner utan fastnade. Fick inga krystvärkar eller så fastän jag till slut öppnade mig helt. Fick ligga mycket i gynställning och det var nog inte alls bra egentligen. Om jag får föda vaginalt denna gång (stort OM) så vill jag stå på knä, helt klart. Hann beta av exakt allt i smärtlindringsväg förra gången och hoppar gissningsvis över petidinet och epiduralen denna gång (går det segt kommer jag ändå snittas så behöver inte ligga så många timmar i våndor ändå). Kvaddlarna var ren magi, fick några dussin när inget annat hjälpte. Tar jag gärna igen!! Lustgasen upplevde jag med en viss skräckblandad förtjusning men hellre ha ont och vara hög som ett höghus än att ha ont och vara nykter

• Lilla kakan

Knästående lär öppna upp bäckenet mer, har jag fattat det som. FitoreHasani, han var 4,5 men var väl huvudet på 37 som eg. var för stort (för mig). Och ja lustgasen å tajmingen där, jag låg i krig med en undersköterska ett bra tag innan jag "fick lov" att köra på som jag ville. För (pga att han satt fast insåg vi sen) jag hade ondare mellan värkarna å behövde höghus-toppen då.

• Lilla kakan

Och jag finns strax utanför Lund!

Zizuna, jodå, nog har man "de där" dagarna lite oftare nu tycker jag allt. Mina hormonstormar har inte varit lika dramatiska nu som med sonen. Men jag har nog lärt mig undvika sånt som påverkar mig lite bättre också. Klarar INTE av att se en endaste nyhetsrapportering eller läsa en dagstidning t.ex. Börjar stortjuta om jag ser/läser hemskheter. Sjukt lättrörd. Filmer ska vi inte snacka om. Ni kan ju gissa vilken total kollaps jag fick av att sortera och tvätta upp sonens gamla bebiskläder

3längtan - tänker som dig ang. ställning, att det är himla individuellt. För mig som lär ha en segdragen historia är det nog bra att öppna upp hela härligheten så mycket det går & stå på alla fyra. Men har man jättesnabba förlossningar kanske en annan ställning är att föredra!

JoSa, hoppas du får vila lite. Man sover verkligen som en kratta numera.

Någon fler än jag som har en sån enorm "lufthunger" / Vena cava syndrom? Jag har det liksom inte bara när jag lutar mig bakåt utan det kommer och går mest hela tiden. Sjukt obehagligt faktiskt :-/ Nog det jag störs mest utav.

• Lilla kakan

Här går det också långsamt. Men framåt i varje fall. Tösabiten är fixerad och proppen har väl börjat släppa lite pö om pö. Vikten idag skattades till 3300g vilket blir ca 4kg på bf om 14 dagar. Förlossningsplanering med läkare i morgon, ska bli intressant.

Svar på tråden 1 Månad kvar!!