• teaf

vem kör?

Ja, det verkar praktiskt och enkelt för dig att överlämning sker på dagis och det var ju faktiskt han som valde att flytta hela 3 mil.
    ELLER?

Jag har själv min son på heltid. Mamman har umgänge 1 helg i månaden. Under flera år då vi var "bittra fiender"så skedde överlämnandet på offentliga platser. Skolan, tågstation etc.
    Men så bestämde jag mig för att istället bjuda hem henne till oss. Helt plötsligt satt hon hemma vid vårt köksbord. Min son kunde visa upp sitt rum, sina skolböcker och liknande. Han såg sin mamma och pappa sitta och prata med varandra i lugn och ro. Vi kunde faktiskt börja ta gemensamma beslut om andra saker än nästa umgängestillfälle och framförallt så blev vår son mycket gladare vid överlämnandet.
    Så tänk efter lite grann. Hur mycket gör det inte för din son om du åker de där 3 milen och sätter dig och tar en fika på 30 min tillsammans. Och likadant bjuder in pappan på en kaffe när han lämnar?

• teaf

Visst. Jag avskydde henne också under flera år. Men ni har fortfarande skyldighet att tillsammans göra det bästa för er son. Alltså får du kräkas efter överlämnandet.

• teaf
    Anonym (time) skrev 2014-02-10 19:43:21 följande:
    Då kanske TS kan få några år på sig också ;)
    Bara för att jag var en idiot som inte insåg vad som var bäst för mitt barn så behöver inte T.S göra samma. Sen måste jag erkänna att vi faktiskt hade ett par hyfsade år efter separation innan vi blev osams.
Svar på tråden vem kör?