Hoppfulla Fia skrev 2014-11-19 09:57:00 följande:
Bara slå dövörat till. Jag ger Olle bröstet när han vill ha det. Ibland ammar han bra och effektivt ca 10-20 min per bröst å är nöjd. Ibland ligger han å snuttar i flera timmar med små korta pauser, fast tutten är kvar i munnen. I natt har han haft magkör å inte kommit till ro i nestet utan vi har sammsovit å han ligger på sidan tätt in till mig å med ansiktet vid tutten. Jag strävar mot att han ska sova i nestet å jublar när han gör det men ibland går det bara inte å då måste det få vara ok. Min BVC sköterska sa att ni får sova hur ni vill bara du försöker ha honom på rygg när han har somnat och inte lägger täcket på honom. Du verkar göra det du kan för att Adam ska ha det bra å mer kan man aldrig göra. Det är bara försöka gilla läget å inte sträva efter perfektion för det kommer ingen av oss uppnå. Det är bättre å försöka vara nöjd med livet å acceptera att det inte blir som man tänkt sig. Kram
Har också hört att det är ryggläge och att inte råka täcka över med sitt eget täcke som är de "stora" grejorna.
Här är det sambon som är nervös. Jag och W har en 180-säng bara för oss och jag försöker lägga honom i mitten och så byter jag sida när jag byter bröst. På så sätt kan jag rulla en bit bort från honom när han somnat.
Däremot vrider han närmare mig när han börjar bli hungrig igen (tror jag eller om han gör det generellt, vet ej), så oftast vaknar jag av att han ligger och stångar mig med huvudet
(han vrider sig så han ligger tvärs över sängen och kan på så sätt nå mig och stånga med hjässan) Detta gör sambon nervös. Att vi ligger så nära varann. Med jag kan ju inte styra honom...
Resonerar så att han är fullt frisk och jag med, så han kan nog säga till om något händer han inte gillar och jag har ju mina mammainstinkter.