• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2014-12-30 14:31:42 följande:

Vad säger ni om första stavningen av parfait

Ska jag inte göra i alla fall!
  • johjen
    Hoppfulla Fia skrev 2014-12-30 17:38:15 följande:

Kikade lite på alla fina kort och det är inte klokt att vi är så många som lyckats få barn och att alla dessutom är så otroligt söta allihopa

• johjen

Nagellack när man ammar, är det ok? Tänkte göra mig lite fin till nyår .

Tyvärr inte gått ner mer än halva min graviditetsvikt och mina fina kläder hänger där de hänger i garderoben. Har mest mina gamla mammakläder och en del ambingstoppar och börjar känna mig less på detta. Vet att man inte ska banta när man ammar men så ledsen varje gång jag ser mig själv i spegeln.. Har en enorm aptit, äter mycket mackor vilket jag inte gör annars och blir en hel del fika, unnat mig en del kan man säga..Tänker att efter nästa vecka försöka skippa fikat och mackorna och se om det gör något på vikten. Maten har inte varit prio hos mig sen vi fick Adam och både sambon och jag har slarvat en del men han kan i alla fall ge sig ut och springa och cykla mountainbike. Går ju promenader varje dag men är van att springa och träna mer än så.

• johjen
    Hoppfulla Fia skrev 2014-12-30 19:42:40 följande:
    Känner igen mig. Gick ju upp nästa 20kg och har ca 7kvar. Men jag har liksom blivit större hela jag, större fötter, bredare höfter, lår å vader samt en härligt degig mage. Sen har jag ett gamalt ärr som gör att det blir en naturlig och härlig valk på magen också. Tänkte innan jag vart gravid och fick Olle att jag inte skulle bry mig men det känns segt när man försöker fixa till sig som på jul och nu till nyår... Jag har ätit massa av socker och jag å sambon har bestämt att sluta med socker efter nyår och då ska också börja träna här hemma
    Precis! Till vardags funkar ju mammakläder här hemma men när man vill vara lite fin känns det inte så kul. Därför tänkte jag piffa upp mig med nagellack! Sluta med socker låter bra..
  • johjen

Stackars Adam som blir så snorig på natten och har svårt att andas.. På dagen verkar han mycket bättre men just nu ligger han här och kämpar samtidigt som han ammar trots att jag gjort rent näsan. Lille hjärtat!

• johjen
    Jenkis skrev 2014-12-31 05:48:37 följande:

Det är ok! Du kan ju tajma så att du inte ammar precis efteråt, då det fortfarande luktar.

Om du tål att jag skojar lite, så är det bara att köra mjölk, gluten och äggfritt. Då försvinner kilona automatiskt. Blir liksom inget unna sig något extra eller knappt få i sig det man behöver ibland.

I kväll skall jag göra smör och äggfri bea till oxfilén... Eller så gör jag mjölkfritt kryddsmör.

Haha får testa det då.. Eller helt enkelt sluta moffla i mig så mycket socker!
  • johjen

Vilken natt.. Adam vaknat minst varannan timme och velat äta och även om han inte ätit så länge snörvlar han och låter så jag inte kunnat somna om igen. Hoppas han blir bättre snart och att jag kan sova lite på dagen idag innan gästerna kommer

Gott slut och gott nytt önskar jag er allihopa!

• johjen
    linnea83 skrev 2014-12-31 22:28:56 följande:

Gott nytt år alla!Har inte varit inne alls sedan i måndags morse,så har ingen koll på vad som skrivits..

Men i måndags kväll 21.12 välkomnade vi vår son Charlie till världen :).3600 gram och 52 cm lång.Han är självklart den finaste bebisen <3.Vi är kvar på bb till fredag.Vi blev igångsatta runt 10 på morgonen så tog totalt ca 12 timmar.Själva förlossningen gick bra.Dock fick dom klippa mig.Sprack även lite inuti.Det va nog det värsta att bli sydd efteråt då det tog väldigt lång tid.Men nu är han här och ligger och sover på mitt bröst <3.Bästa känslan i hela världen!Kram på er alla mina fina cybervänner!

Stort grattis! Tyckte också att det var jättejobbigt att bli sydd efteråt och de höll på ett bra tag men nu på efterkontrollen var allt läkt! Stor kram

• johjen

God fortsättning alla!

Någon mer som har problem med domningar och stickande händer/armar? Hade problem med detta redan när jag var gravid och trodde att det skulle gå över när Adam föddes men har de senaste veckorna bara blivit värre och har nu inte bara ont på nätterna utan hela dagarna. I dag har jag värk i armarna och känner mig svag och svårt att lyfta Adam. Ligger ju konstigt på natten då jag liggammar och samsover med Adam större delen av natten och troligtvis är det nerverna så ligger i kläm på något sätt. Sambon har försökt hjälpa mig och masserar rygg, nacke och armar men hjälper inte. Vet att flera av er har konstant värk vilket måste vara fruktansvärt jobbigt speciellt när man har spädbarn men detta är nytt för mig och ihop med sömlösa nätter håller på att göra mig galen.

• johjen
    Irma01 skrev 2015-01-01 17:54:26 följande:

Kan det vara karpatunnelssyndtom? Har du kollat det?

Kram

Jag funderar på det men trodde det försvann efter födseln? För mig har det fortsatt och bara blivit värre. Ska ringa vårdcentralen imorgon och kolla upp detta så det inte blir värre..

Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015