• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hoppfulla Fia skrev 2014-11-10 12:55:10 följande:

Hej allihopa! Känner igen mig i det mesta som skrivs nör det gäller andningsproblem å sömnlösa nätter. Här är allt upp och ner men mest bara underbart. Tänk att han äntligen är här. Efter alla år av längtan å besvikelse har han äntligen kommit. Å han är helt fantastisk. Jag mår ok efter en tuff å intensiv förlossning, har svårt att sitta, lite feber å sömnbrist eftersom han majestät konungen bara vill sova (och vara vaken) tätt intill mitt bröst men allt det där spelar liksom ingen roll, för han är ju här. Livslevande, varm å mjuk och så otroligt söt. Har aldrig varit så här kär förut. Är jätte tacksam för att jag har fått dela min resa md er och fått tagit del av er tankar å känslor. Det har betytt jätte mycket. Stor kram till er allihopa. Grattis igen till er som nått målet och lycka till till er som fortfarande kämpar å längtar.

Stort grattis!

Skönt att du kan se det från den positiva sidan!
  • Jenkis
    Sillavi skrev 2014-11-11 18:43:05 följande:

Tack för omtankarna <3

Vi var på spec ul igår som sagt. Var en lång och gedigen undersökning som gjordes av en läkare. Hon kunde konstatera att ena njuren var full av cystor samt förstorad. Hon kallade in en professor som tittade på bebisen och njurarna. Han var mer lugn och gav ett gott och tryggt intryck. Han sa att det var en god prognos. Vi fick en till tid till samma läkare om 4 veckor för att följa bebisen. Men detta kommer inte bidra till några problem vad han trodde iaf. Vi kommer att föda normalt fast på östra IOM att barnläkare finns där dygnet runt. När bebisen är född så ska ett ul göras för att kolla hur det ser ut. Men vi ska sikta in oss på att njuren är helt el delvis nedsatt. Detta kommer inte påverka bebisens liv vad dom kunde säga just nu. Dock kommer barnläkarna på BB informera oss om vad detta innebär. Så mao ingen operation verkar det som iaf vilket känns väldigt bra. Jobbigt bara att inte veta mer exakt vad det innebär för bebis. Men nu blickar vi framåt och hoppas på det bästa. Idag är jag lite nedstämd och känner mig depp. Har väl kommit ikapp lite att bebisen har en missbildning

Har också tänkt på dig! Tungt besked, men ändå positivt. Tar ett tag att smälta såklart.

Kram till dig!
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-11-13 07:27:08 följande:

Hur är det med er idag Jenkis? Och Lelle var länge sen, allt väl? Har bebben kommit? Måste ju kommit en massa fler bebisar också, Tusa, Pluttemor m fl. Skriv gärna en rad när ni orkar!!

Efter två intensiva dagar blev W som förbytt vid 14-tiden igår. Han har i stort sett sovit sedan dess när han inte ätit och haft kortare vakenperioder! Alltså han är frisk, men verkar ha sovit ikapp snart fyra veckors oroligheter

Precis som att han tidigare befunnit sig i de där stadierna mellan sömn och vakenhet väldigt mycket = mycket gnäll och att han sedan 14 igår varit i antingen helt sömn- eller helt vakenstadierna = mer nöjd.
  • Jenkis
    johjen skrev 2014-11-13 21:05:34 följande:

Jag håller på att bli helt iq-befriad! Helt mosig i huvudet och hänger knappt med när sambon försöker prata med mig. Orkar inte titta på något krävande på tv utan blir mest gamla Vänner avsnitt och annat lättsmält . Diskutera något annat än direkt relaterat till spädbarn är helt uteslutet. Sömnbristen och amning gör en inte intelligent direkt..

hi, hi
  • Jenkis
    Danisen skrev 2014-11-13 20:57:20 följande:

Någon av er som gjort snitt som är/har varit svullen eller liknande runt själva snittet? Jag har blivit svullen i ena sidan runt, har en hård "knuta" där med och det kommer lite sår sekret. Även en stickande känsla där. Provade ringa gyn mottagningen på lasarettet innan, men missade givetvis telefontiden med 30 min . Ska ringa imorgon igen såklart!!;

Som du försökt göra! Sök!

Det kan vara en infektion inuti. De brukar kunna kolla med ultraljud hur det ser ut. Har du otur kan det vara en varhärd och så får du penicillin.
  • Jenkis

Måste fråga!

Ni som har pojkar!

Har det hänt att de kissat ner sig bakåt?

Började använda nr2 på blöjorna och helt plötsligt hände det att W var dyngsur på ryggen! Bytte tillbaka till nr1 då jag tänkte att nr2 kanske var för stora.

Nu har det hänt igen två gånger på samma dygn med nr1 också. Nu satt han i babysittern och helt plötsligt ser jag en pöl under den! Mycket riktigt. Kläderna bak och babysittern plaskvåt. Den här gången kan det ha kommit ut genom ena benet, bakåt och förra gången mitt bak.

Spänner jag blöjan för löst? Har nog börjat lätta lite eftersom han gått upp i vikt. Rätar alltid ut resårerna runt benen, hela vägen runt.

• Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-11-14 08:30:54 följande:
    Det där kan hända tjejer också Spänn åt blöjan hårdare i midjan och byt ofta så det inte beror på att blöjan är blöt och har sämre sugförmåga. Kiss är ju ändå ok, inte lika kul då man ser sin bebis ligga i översvämmad bajsblöja Därför jag rek att byta upp i storlek så snart det funkar för rätt som det är kommer den där första monsterbajsen som knappt rymms i nån blöja, he, he!!
    Tack för svar Irma och VSG!

Då var det som jag misstänkte då. Att jag varit lite för "lössläppt".

Har en kompis som rekommenderade Willys blöjor. Inte p.g.a. priset utan för att de satt bra på hennes son, så nu har jag köpt ett paket sådana med. Annars har vi kört Pampers här. Tyckte nr1 satt bättre på W än Libero nr1, men det där kan ju variera med kroppsform och ålder på samma barn liksom. Likaså har jag hört att pojkar och flickor kan behöva lite olika blöjor. 
  • Jenkis
    Danisen skrev 2014-11-14 12:29:23 följande:

Nu är jag på väg till gyn akuten för att kolla mitt snitt. Hoppas att allt är lugnt.

Hur har er natt varit?

Kram

Hoppas det gått bra!
  • Jenkis
    Jojjo77 skrev 2014-11-14 10:23:00 följande:

Härligt att läsa att så många fått sina efterlängtade barn! GRATTIS!

Om tio veckor ska det vara dags för mig Tyst Längtar!

Förstår att du längtar!
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-11-14 09:17:34 följande:
    Oh va skönt!! Det går ju alltid i vågor det här med sömn, oro, lugn och till freds osv. Hoppas lugnet håller i sig. Så mkt skönare när de antingen sover el är vakna och tillfreds.

Lovisa har iaf ingen feber idag och låg en halvtimme i babysittern imorse i lugn och ro så hon är nog piggare. Skönt!! Sovit bra i natt med. Somnar ju alltid om efter amning osv men har ammat med tretimmarsintervaller ist för 4+3 som hon gjort sista nätterna så jag är tröttare idag. Svårt att lägga sig precis då man varit på dagis och vill äta frukost så inte lika lätt att sova ikapp med två barn. Lovisa sov iofs till 07 imorse men då vaknade stora tjejen såklart 06
    Ja, det är ju svårt med ett barn ibland, så jag kan tänka mig hur det är med två...

Skönt att Lovisa är bättre nu! Hoppas ni får vara friska nu.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015