Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Glömde att: Fett hår, oren hy=flicka Strålande (fräscht) utseende=pojke Mage rakt ut=pojke Mage mer på bredden=flicka Men som sagt bara skrock
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Hormonranden är ett av de klassiska tecknen. Om den sträcker sig hela vägen upp till revbenen ska det vara en pojke, medan en mindre rand ska vara en flicka.
Smidiga mödrar väntar en flicka, medan klumpiga väntar pojke.
Rejäla humörsvängningar innebär flicka medan lugnare mödrar väntar pojke.
Tjocka och svullna ben innebär pojke medan tunna och smala innebär flicka.
Det sägs att Mayaindianerna tog reda på barnets kön genom att titta på mammans ålder och det år då barnet blev till. Om båda siffrorna är udda eller jämna – då blir det en flicka. Om ett av talen är udda och ett är jämnt blir det en pojke.
Om mamman föredrar att sova på vänster sida väntas en pojke, medan höger sida innebär flicka.
Förra gången trodde jag det var en pojke i början av graviditeten. När vi gjorde RUL och fick veta att barnet inte var friskt, tänkte jag och sambon precis samma sak utan att tala med varann. Det är en flicka! Jag vet inte varför han tänkte så men jag har i smyg hela tiden önskat mig en flicka som förstfödd och kände att det var så typiskt att jag skulle få en flicka.
Däremot gjorde jag något test som sa flicka, fast jag trodde pojke fram till RUL som sagt.
Den här gången tror jag pojke igen.