Linblå skrev 2014-03-07 08:00:20 följande:
Flyttade ut på landet förra våren innan isen släppte på sjön så första året har gått åt till att kolla vad som poppar upp. Vi har beskärt buskar och grävt bort lite vi inte ville ha. Hann inte med så mycket mer då. Nu ska det bli upphöjda odlingsbäddar så att man kan mota bort alla sniglar. Jag vill ha både höns och bin så småningom men jag ska anlägga trädgården som jag vill först. Bygga om på huset lite och sätta upp ett växthus. Och en ny bil för att få plats med en barnvagn kan ju vara smart också. Vet inte hur man ska få råd till allt det där men det löser sig väl.
Det mest intressanta som växte i trädgården var stormhatt som brorsans treåring kom in och viftade med jättestolt över att ha plockat. Då blev man lite nervös.
Så spännande! Nä, man ska ska kanske vara försiktigt med hallocigena/nervgiftiga växter när man har smått
, men jag planterade faktiskt Änglatrumpet året när sonen föddes. De är ju annualer och han kröp ju ingenstans just då. Växthus/drivbänkar blir det här också i sommar, har massor med gamla fönster.
En bekant som köpte hus en vinter hittade Opiumvallmo efter väggen den sommaren!!? Rätt otippat på en villatomt i Norrbotten liksom!
Vi bor åxå "på landet", men ligger på gångavstånd till ett av Luleås lägenhetsbostadsområden. Ca 20min från universitetet, VÅrt hus är byns gamla handelsbod/post/telefonväxel och är ett 2 våningshus från 30-talet. Vi bor på hela bottenvåningen och övervåningen är 2 hyres lghter. Min man köpte huset -04 och jag flyttade hit -11, men det är mycket jobb kvar som vi tar väldigt pö-om-pö. Finns 3 verkstäder på gården som min man hellre lägger tid på än härinne!
...men hade ju varit fint att ha ett
badrum ändå nu när vi ska ha bebis!?...vi får väl se.. Det finns de som har hotat oss med "Arga snickaren"!!
, men såå illa är det verkligen inte. Allt är funktionellt och ingenting är farligt!
Ute är det rätt förvildat dock...tidvis som skrotupplag t.o.m då mannen är bilmek och div. jobb står på gården under längre tidsperioder
Det där med pengar kan vara kruxigt, men brukar fixa sig!
Man kan leva mycket billigt om man vill/måste..