• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hoppfulla Fia skrev 2014-02-20 22:15:00 följande:
    Skönt att det inte bara är jag som nojjar. Apropå magproblem så tog jag ett mikrolax nu i kväll. Hade inte varit på toa sen i måndags. Har ätit Pajalagröt till frukost, mycket frukt och haft kokosolja i te och kaffe och det har ändå inte funkat. Känner mig ett par kg lättare och inte alls så uppsvälld som innan.
    PS. Är så glad att det finns en tråd så men får vara lite insnöad tillsammans med andra. Behöver verkligen det!
    Har du möjlighet att beställa mat på jobbet? Eller ni har ingen "bespisning"? Jag jobbar ju som förskollärare... Så för mig är det ju lätt att beställa specialkost.... Men jag rekommenderar att beställa vegetarisk kost! :) Vi äter för mycket kött och... Vad heter det....? Kolhydrater? Nä? Potatis och pasta menar jag! :) Och bröd! :P 
  • Moolie

Förresten ska vi på första ultraljudet den 12e Mars! :) Någon mer som fått tid?! :D 

• Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-21 08:02:32 följande:

Idag hade vi faktiskt sex smile2.gif det var inte tänkt att det skulle bli från början utan vi myste liksom men jag kunde inte låta bli smile2.gif

Och allting kändes så bra bara jag var inte ens nervös för blödning eller nåt. Får se när vi vågar igen, men skönt var det i alla fall smile2.gif

Grattis! ;D
  • Moolie
    tusa skrev 2014-02-21 09:24:00 följande:
    Tack för klargörandet! På tal om vilket så "forskade" jag om blastocyster när jag fick veta att de ville odla vidare och förutom att pluschanserna ökade avsevärt, så fanns även en, jämfört med "naturliga" grav., 4-5ggr förhöjd chans för just enäggs!? Därför blev jag extra chockad över att få erbjudande om 2 blasto Förvånad, det hade jag absolut inte räknat med.

Läser på ett brittiskt ivf-forum och sett flera där som just fått enäggs efter färskblasto...några historier om trillingar med där de fått 2 och ena delat sig!?

Det är alltså fysiskt nmöjligt att vi inte bara bär en eller två, utan upp till 4st??? Förvånad...tror ju inte det och det skulle faktiskt vara liiite over-kill...

Märkte nu förresten att jag ju redan "visste" att du åxå fått 2...grav.demens som tyvärr inte är ny, utan sitter fortfarande i sedan förra grav., för 14år sedan   Tungan ute
    Wooooow....! 4-lingar?! :O
  • Moolie
    St0rken skrev 2014-02-21 09:35:53 följande:

Tack för omtanken, jag väntar fortfarande på att kliniken ska ringa mig :/ blöder mindre nu, vågar inte hoppas på något. Tror det värsta. Kram
    Håller tummarna!!
  • Moolie
    St0rken skrev 2014-02-21 14:33:51 följande:
    Vilken solskenshistoria Pluttemor <3
    Vilken vändning..

Blodet har minskat ännu mer och är blandat med lutinuset, men har molande mensvärk i vågor =(
    BM tyckte jag skulle vara lugn (lätt för henne och säga)
    Om jag blödde mkt och det var klumpar så var det missfall, men så lite som jag beskrev det så skulle det vara lugnt. För hon frågade om jag blödde som vid mens eller mer och jag svarade mindre.
    VUL var ingen mening för det är förtidigt  (är i vecka 6 (5+3)) man skulle bara se en slemhinna och antydan till något men ett foster med ett tickande hjärta kunde man inte se nu. Så jag ska dit min vanliga tid den 6 mars på VUL.

Åh, så skönt ändå! Det har vänt lite då väl?

Boka in ett ultraljud/inskrivningssamtal så fort du kan! Ultraljudet kan man göra tidigast 7+0 tror jag det var! Vi fick veta att vårt ultraljud skulle ske tidigast den 7e mars. Men vi fick den 12e mars som första ultraljud. Men landstinget verkade inte ha någon förståelse alls för att vi ville ha ultraljudet den 7e mars. SÅ glad att vi gått på en privat klinik i övrigt!

All kärlek till Nordic IVF!! 

• Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-21 16:41:54 följande:
    Alltså det här med symtom e så olika olika dagar! Vissa dagar känner jag mig supergravid. Igår kunde jag bara äta kokt potatis med citron idag e jag å andra sidan mottaglig för mycket annat idag har jag oxå känt en massa molande värk i magen och träningsvärk i låren.
    Oooohhh... ICA's cheese taco-chips är min dille nu. Sedan vi började med hormonerna har det varit glass! Piggelin eller päronsplit. Flört
  • Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-21 17:47:43 följande:

Moolie, chips i alla former e gott smile2.gif

Men det som jag ändå tycker e konstigt är att man kan ha så olika mycket illamående varje dag. Igår mådde jag väldigt mycket illa. Men idag nästan ingenting :-O

Jätte konstigt här med!! :O Nu ser jag ut att ha gått halvvägs! Ungarna sa att jag har en kebab-bebis i magen! Tur att de inte vet att där är en "icke-kebab-bebis" som bakas! ;)
  • Moolie
    Lyckostjärna skrev 2014-02-21 17:25:27 följande:

Ja piggelin är en klassiker här med och mycket frukt och bär! Har ätit mycket hallon och jordgubbar denna vecka mums! Träningsvärk i låren känner jag också av även vid ljumskar!! Måste vara bra tecken då får vi hoppas!!

Ljumskarna är ett bra tecken! :D Känner det till och från under dagen! :))
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015