• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Trött och huvudvärk from hell men redan på flygplatsen på väg mot huvudstaden.. Gick upp 4:30 och sovit sammanlagt 5-6 h. Ibland hatar jag mitt jobb som innebär press, stress och resor och idag ska jag hålla två presentationer i den nationella ledningsgruppen jag tillhör. Ibland älskar jag mitt jobb som är stimulerande, utvecklande och ganska bra betalt. Men inte det bästa jobbet att ha som gravid då jag behöver vara rapp och alert och prestera på topp mest hela tiden. Vet att mkt ligger hos mig och att jag ska vara så jäkla duktig hela tiden men samtidigt har jag en krävande tjänst. Var nära att sjukskriva mig idag men var sjuk förra gången vi hade nationell ledningsgrupp så bara att bita ihop och ta sig igenom dagen.

Tack snälla villsågärna för dina råd. Vågar nog ta en Alvedon idag om inte huvudvärken släpper.

Ledsen över mitt gnäll, känns lite ilandsproblem helt klart, men tar en del på en att vara gravid..

• johjen
    villsågärna38 skrev 2014-03-25 16:02:37 följande:
    Själv har jag precis kommit hem från mvc där jag fick göra ett extra ultraljud idag. Allt såg bra ut!! 11+4 idag och bebben vinkade! Sååå skönt! Reser ju utomlands över helgen och haft lite bruna spottings sista veckan så ville veta att allt var ok. Kan andas nu igen!! Kram

Så roligt att höra, stort grattis!!

Njut nu av semestern så tar vi kub:en nästa vecka. Kram
  • johjen

Hej alla fina!

Vill bara mest säga att jag är så glad över denna tråden! Ni alla är så härliga och kloka och skönt att veta att ni finns. Är inne och läser här flera ggr per dag men inte alltiod jag har tid att skriva något eller vet svar på någon fråga. Men uppskattar er alla enormt då jag i "den vanliga" världen känner mig ganska ensam då nästan alla mina vänninor redan fått barn.

Så tack för att ni finns!

Kram

• johjen
    Pluttemor skrev 2014-03-27 11:57:07 följande:
    Någon  mer som gör KUB Nupp i april Min nedräkning har börjat... 

Jag det är cirka 13 dagar kvar... men då är det helg snart och den kommer att gå väldigt fort 
    :)

Japp som villsågärna sa så gör vi KUB i nästa vecka, 3 april - exkat en vecka kvar för mig!
    Imorgon går jag in i vecka 13. helt galet!
  • johjen

Tack igen alla fina på era respons på mitt inlägg.

Konferensen/Ledningsruppsmötet gick bra men är så uttröttande och känner att jag tål inte stress/press lika bra som förut. Från lunch och framåt igår mådde jag jätteilla och kändes som jag skulle somna på stället och fick ta till sockertricket med cola. godis och en glass för att må någorlunda ok. Har fortfarande svårt att äta varm mat men tvingar i mig ngt till lunch men kompletterar med mackor, fil och frukt. Grönsaker är fortfarande svårt att få ner.

Tycker att jag sedan några dagar tillbaka börjat känna av livmorden mer som i att jag känner att det är ngt där som inte varit där innan.. Någon som känner igen sig? Inte att det känns som mensvärk eller att bebisen rör sig utan en varmkänsla och en känsla av tygnd i livmorden.Kan ju lika gärna vara tarmana som spökar men känns mer nere i magen under blygdbenet. Kanske nu som livmodern reser sig?

• johjen
    villsågärna38 skrev 2014-03-27 15:55:51 följande:
    Länken försvann. Sorry!! Och nu drar jag till Paris men googla på bilder, livmoder vecka för vecka gravid. Då kom det upp ett par bra! Ha det bra tjejer!! Trevlig helg! Kram
    Ha det underbart! Kram
  • johjen

Min fina svärfar giick bort igår kväll efter en kort tids sjukdom.. Vi fick besked i oktober att han hade cancer och igår somande han stilla i sin säng hemma. Det har gått otroligt fort, för bara två veckor sedan firade vi hans födelsedag och då var han relativt som normalt, men gick med käpp. Några dagar tillbaka blev han sängliggande och som sagt avled han igår kväll. Idag går jag in i vecka 13 och det känns som livet och döden möter varandra i väntrummet på något sätt. Jag är superglad över att vara i vecka 13 men samtigt ledsen över förlusten av min svärfar. Slås av att livet är så skört och att man måste passa på och leva och njuta medans man kan.

Kram till er alla! Önskar en fin fredag och härlig helg! <3

• johjen
    Lyckostjärna skrev 2014-03-28 15:31:34 följande:
    Ul gick bra idag! Den dansade och hoppade såg så glad ut! Såg ut som den dansade balett helt vild! Härligt att se! Lämnade blodprov idag för KUB blir ul för KUB 10 april! Idag släppte jag bomben på jobbet alla bara jublade kramade mig och pussa på mig samt gratulera! Solen skiner i Gbg idag detta är en underbar dag!! Önskar er alla en fantastisk helg!!!

Underbart grattis! Ja visst har vi fint väder?
  • johjen

Tack alla ni får ert stöd! Nu ska jag stänga ner för dagen och åka hem och ta hand om sambon och svärmor som bor hos oss några dagar. Livet är underbart men skört! Ta hand om er! <3

• johjen

Har lagt på mig ca 5 kg sedan vi började med behandlingen i början på januari. Kan inte säga att jag har ngn bebismage, mer bara valkar på magen. Kan knappt ha några kläder framför allt byxor och köpte mina första mammabyxor för någon vecka sedan.

Denna helgen har jag inte kännt av alls att jag är gravid, knappt varit tröttare än normalt. Haft lite annat och tänka på men inte behövt äta varannan timma och inte känt ngn tyngd i magen.. Torsdag är det kub, då får vi förhoppningsvis se bebisen där inne!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015