• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Judda skrev 2014-10-07 08:31:54 följande:

Gud så spännande det är i tråden nu! Hoppas det drar igång nu johjen och vsg!

Ja, jättespännande. Skall man bara gå på symptom låter det som att Danisen blir först, men jag tror att vsg:s Bambi är så lurig av sig att när hon väl bestämt sig är hon här på några timmar typ

Svårt att säga om det blir Bambi först eller om Johjens grabb bestämmer sig att vara snabb nu efter hinnsvepningen.

Skall bli intressant att höra hur Bambi beter sig efter hinnsvepningen idag.
  • Jenkis
    Danisen skrev 2014-10-07 08:47:11 följande:

Har ni med mycket sammandragningar? Både med och utan "smärta"? Jag har nästintill hela tiden. Igår hade jag ganska ont vid några tillfällen. Men blev inte mer.

Du kanske blir först av oss som är på gång inom närmaste veckan?!

Här känns det som vanligt typ. Kanske lite mer tryck nedåt i perioder. Som att hen har kommit ner lite mer i bäckenet och trycker på ändtarm o.s.v.

Ingen smärta förutom de där huggen jag pratat om tidigare som kommer i nedre delen av magen ibland. Som jag tror mer har att göra med tarmen än förlossningen...

En av mina största supporters är bortrest nu i två dagar, så jag är förbjuden att föda nu ändå
  • Jenkis

Oj, nu är det grejor på gång läser jag! Det låter som fyra bebisar ser dagens ljus inom de närmaste dagarna. VSG, Johjen, Glader och Danisen

Stort lycka till!

Jag måste bara få skriva av mig min frustration!

Under helgen som var nu pratade jag med förlossningen om en förlossningsplan. När de var snälla att ge mig en samtalstid med en förlossningsläkare om en vecka, tackade jag inte nej.

Nu har spec.mödravården såklart sett det och bokat av mitt TUL hos läkaren som gjorde TUL förra gången. Jag som kände mig så trygg i att den läkaren skulle göra ett till TUL som vi kunde jämföra med. Det är ju bättre att samma person gör och han är dessutom väldigt bra på att viktuppskatta, så hans bedömningar tror jag mer på. Jag försökte förklara det för spec.mödravården, men de ville inte lyssna på det örat. Jag får fortfarande ett TUL, men av en BM och det kommer göras idag, bara en vecka efter förra gången. Hade ju varit bättre om det låg lite senare kan man ju tycka... Nu känner jag att jag skulle behöva ett till om drygt en vecka igen kanske och det är ju inte säkert att jag får.

Suck! Tycker inte om när de rör runt i min planering

• Jenkis
    johjen skrev 2014-10-08 05:14:38 följande:

Här händer det inget förutom att jag inte kan.somna om.. Gick och la oss strax efter 22 och sov till 3:30 utan att vakna en enda gång och var då glad över att jag sovit över 5 h i.ett sträck. Vet inte när det hände sist! Dock har jag varit vaken sedan dess och verkar inte kunna somna om.. Inga känningar förutom ont i huvudet och trött i kroppen men är nog en.lättare förkylning som ligger i kroppen. Hur går det för er andra?

Jag hade en ganska turbulent dag igår och förrgår, vilket gjort att jag varit lite uppvarvad och sovit ännu sämre.

Först kunde jag inte somna i går kväll, sen sov jag väldigt oroligt med många uppvaknanden/kisspauser fram till 01-02 ungefär. Sen har jag nog sovit bra fram till 03:30, då den lille rackaren började med värsta gympapasset. Första fem minuterna var jag nog i halvdvala, men ju längre passet höll på desto mer vaken blev jag och sen var jag klarvaken.

Höll på att somna om efter drygt en halvtimme, då det lugnat sig, men så var tydligen inte passet över... Bara att bli klarvaken igen, gå upp, äta frukost. Så nu sitter man här. Bebis fortfarande ganska vild. Det är jag inte van vid, vid den här tiden.
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-10-07 18:24:02 följande:

Hej!

Gick bra för mig idag men blev ingen hinnsvepning. Mjuk tapp och öppen 2 cm men Bambi är lite rörlig fortfarande även om vi trodde hon fixerat sig förra veckan. Hon var uppskjutningsbar inifrån om ni förstår vad jag menar. Inte helt ovanligt då man är omfödeska. Finns mer plats och bäckenet är uppmjukat. Om vattnet skulle gå pga hinnsvepningen (finns en liten risk) så kan hon hamna i fel position med huvudet. Bättre att det kommer igång med värkar. På vägen hem fick jag dock bra ont i ryggen och har nu värkar av nåt slag sen 17-tiden. Får se hur det utvecklar sig... Nu ska jag kolla på film och äta godis som distraktion

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Jenkis
    glader skrev 2014-10-07 20:00:32 följande:

Villsågärna, jo det är klart, de vill hon ska vara kvar så länge som möjligt men om de ändå tror hon kommer imorgon eller i övermorgon spelar det ju ingen större roll... Men men, man får anta att de har koll och vet vad de gör
    Det molar lite nu, sådär som precis innan mensvärken drar igång, får se vad som händer....
    Danisen - hoppas det drar igång för dig också nu och att du slipper må så uschligt!

Kan hålla med dig där. Skulle ju vara skönare med en bestämd dag/tid.
  • Jenkis
    Danisen skrev 2014-10-07 23:35:54 följande:

Händer det saker tjejer? Jag kan inte sova Så sitter bara å kollar på telefonen typ.... dö trist. Börjar bli hungrig igen. Orka haha...!! Hoppas att ni sover gott eller föder barn kramiz

Hur känns det nu då? Hoppas du fick lite sömn alla fall.
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-10-07 13:40:15 följande:
    Nä, Gud va dåligt!! Varför skulle du inte få behålla din tid? Grymt oproffsigt tycker jag. Det är väl allmänt känt att det bästa är om TUL görs av samma person om det ska göras vid flera tillfällen. Sen kanske barnmorskan också är jätteduktig men förstår att du vill ha samma. Vi har haft samma person nu under grav som gjort alla våra ultraljud, fördelen med Mama Mia som har egen personal på plats till detta. Det är verkligen underskattat med kontinuitet på många ställen i vården, helt galet!! Hoppas att det blir bra ändå och kanske kan du få ett till TUL bokat idag beroende på hur dagens ultraljud ser ut? Håller tummarna! Kram
    Igår eftermiddag när vi väl kom dit blev jag lite klokare. Anledningen till avbokningen var att läkaren inte skulle vara där. Så alla den dagen fick de omboka. Varför säger man inte det direkt på telefon?

Bebis som brukar ligga högervriden låg vänstervriden senast. Kände dock att den vridit sig under gårdagen och mycket riktigt låg den högervriden igen. Under natten har den dock vänstervridet sig igen. Vilka små filurer vi har där inne

Eftersom det inte var samma person den här gången, så hade kurvan gått upp igen. Dock fick vi samma BM som gjort två TUL innan, så jag kan jämföra de värdena alla fall. Bebisen håller sin kurva och mår bra, men den stora frågan är ju vad den väger egentligen... Suck!

Efter första TUL sas det 4 800 g vid BF. Efter andra TUL sas det 4 600 g vid BF. Efter tredje TUL sas det 4 100 g vid BF (annan person) och nu sägs det återigen 4 600 g. Alltså ligger sanningen mellan fyra och fem kilo, precis som den alltid har gjort...

Vi har inte fått tid för nytt TUL. Däremot hoppas jag att läkaren vi skall träffa på måndag är på plats då. Hon har nämligen mandat att avgöra hur vi skall gå tillväga om hen inte kommer ut "snart". Efter gårdagens undersökning är jag återigen övertygad om att jag vill ha snitt om hen inte kommit till BF. Det är knappt att jag vågar gå till BF egentligen, men samtidigt vill jag inte bli snittad i "onödan" och ge hen en chans att få bestämma själv.
  • Jenkis
    glader skrev 2014-10-08 07:59:27 följande:

Ja hoppas... Nu har hon dock börjat hosta istället... Förkyld. Perfekt att dela rum med någon superförkyld, det behöver man ju verkligen nu! Not....

Ja, varför blanda sjuka med friska... Man brukar få eget rum efter snitt, så det kanske är bättre att de gör slag i saken idag ändå
  • Jenkis
    Danisen skrev 2014-10-08 07:28:40 följande:

Jag har sovit okej. Inte världens bästa natt men det hade jag inte förväntat mig heller haha. Jag mår bättre än igår, tackar som frågar. Blir nog mycket att jag är hemma om jag fortsätter må så till och från. Har 2 kalas i helgen, inte alls sugen och har ingen ork känner jag. Är man dum då?

Har märkt att bebis sover längre "pass" på natten nu. Innan vaknade den runt 3 tiden varje natt, sista veckan vaknar bebis vid runt 5 tiden. Inte för att jag blir ledsen för det, kanske kanske den sover bra om nätterna när den kommit ut med . Har någon mer känt av värk i fingrarna och tårna? Jag har riktigt ont där i lederna. Tänkte att det kan vara p.g.a vätskan jag samlat på mig?! En annan kompis har med värk i sina fingrar och har bf 30 oktober.

Jenkis- jag hoppas innerligt att du/ni får era önskemål genomförda. Jag hade känt likadant som ni. Jobbigt när dem velar sådär. Tänk om bebis inte är så stor som dem säger ens. Det har ju hänt förr att dem haft fel. Håller tummarna för er .

Tack! Nej, det är inte lätt med uppskattningar så visst kan den vara mindre också.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015