villsågärna38 skrev 2014-10-07 13:40:15 följande:
Nä, Gud va dåligt!! Varför skulle du inte få behålla din tid? Grymt oproffsigt tycker jag. Det är väl allmänt känt att det bästa är om TUL görs av samma person om det ska göras vid flera tillfällen. Sen kanske barnmorskan också är jätteduktig men förstår att du vill ha samma. Vi har haft samma person nu under grav som gjort alla våra ultraljud, fördelen med Mama Mia som har egen personal på plats till detta. Det är verkligen underskattat med kontinuitet på många ställen i vården, helt galet!! Hoppas att det blir bra ändå och kanske kan du få ett till TUL bokat idag beroende på hur dagens ultraljud ser ut? Håller tummarna! Kram
Igår eftermiddag när vi väl kom dit blev jag lite klokare. Anledningen till avbokningen var att läkaren inte skulle vara där. Så alla den dagen fick de omboka. Varför säger man inte det direkt på telefon?
Bebis som brukar ligga högervriden låg vänstervriden senast. Kände dock att den vridit sig under gårdagen och mycket riktigt låg den högervriden igen. Under natten har den dock vänstervridet sig igen. Vilka små filurer vi har där inne
Eftersom det inte var samma person den här gången, så hade kurvan gått upp igen. Dock fick vi samma BM som gjort två TUL innan, så jag kan jämföra de värdena alla fall. Bebisen håller sin kurva och mår bra, men den stora frågan är ju vad den väger egentligen... Suck!
Efter första TUL sas det 4 800 g vid BF. Efter andra TUL sas det 4 600 g vid BF. Efter tredje TUL sas det 4 100 g vid BF (annan person) och nu sägs det återigen 4 600 g. Alltså ligger sanningen mellan fyra och fem kilo, precis som den alltid har gjort...
Vi har inte fått tid för nytt TUL. Däremot hoppas jag att läkaren vi skall träffa på måndag är på plats då. Hon har nämligen mandat att avgöra hur vi skall gå tillväga om hen inte kommer ut "snart". Efter gårdagens undersökning är jag återigen övertygad om att jag vill ha snitt om hen inte kommit till BF. Det är knappt att jag vågar gå till BF egentligen, men samtidigt vill jag inte bli snittad i "onödan" och ge hen en chans att få bestämma själv.