• tusa

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Tänker fortfarande på lisodan och deppar..det är bara inte rättvist...men så är det ju, det vet jag..Rynkar på näsan Det kommer att bli bra för dem med, så är det också!

Så roligt med goda nyheter Fruwiberg!! Solig Verkligen fantastiskt!

Jag har nyss bokat om vårt VUL, kunde inte vänta till 18e kände jag och fick tid 13e ist, iaf 5 dagar tidigare! Behöver verkligen få se blinkande hjärtslag inne i livmodern med egna ögon, DÅ blir jag gravid på riktigt!! Bestämt att vi ska berätta för barnen direkt vi fått ok efter VUL, och då dröjer det nog inte länge innan ryktet sprider sig! Har svårt att föreställa mig deras reaktion, ska bli så spännande att se vad de säger, och resten av familjen med så klart, de "vet" ju redan att vi inte KAN få fler barn, och ingen vet om att vi gjort ivf, eller ens att vi funderat på det, så kommer bli chockartat tror/hoppas jag!!

De 2-3 senaste dagarna är teststrecken äntligen lika starka som kontrollstrecken och det känns tryggt. JA, jag testar religiöst varje morgon ännu!! Tungan ute Känns bra att börja dagen med ett "Du är gravid i dag med", ha, ha Tungan ute

I övrigt är jag trött..

• tusa
    Thesse86 skrev 2014-03-05 16:00:03 följande:
    När kan man ringa och boka sitt första VUL? Gör man det via IVF kliniken eller är det på MVC?
    Jag mailade ju kliniken och meddelade grav.resultatet på TD. De ringde sedan upp min man efter några dagar och då fick han VUL-tid.
  • tusa
    Hoppfulla Fia skrev 2014-03-05 16:54:47 följande:
    Tusa: såg på listan att du hade BF 28/10. Jag trodde du låg ca 1 vecka för mig i tid? Jag gick precis in i vecka 7(6+0), är du då på 5+6? Jag är ju också testoman och min streck är inte lika starka som kontrollstrecket än. PANIK Jag som precis slutat testa varje dag efter ett CB som visade att jag hade hcg enligt rätt vecka... Suck, den sjuka oro hela tiden. Blir lite smått galen på mig själv
    Nä,v.7+0 idag!
  • tusa
    Thesse86 skrev 2014-03-06 17:19:24 följande:
    Nån här från Norrbotten som vet hur det funkar med VUL i v 8?
    Hur menar du? I v.8 ser man ganska bra.
  • tusa
    Thesse86 skrev 2014-03-06 17:46:27 följande:
    Tänkte mer på när man får komma på VUL. Har Norrbotten så att man får ta ett VUL i v 8? Bor ju i ett snålt landsting haha tänkte mer på det :)
    Ah! Nej man har inget standard VUL förrän i v.18-20. Finns det landsting som har det? Det tror jag inte. Har man någon anledning, ex. blödning, smärta eller haft komplikarioner tidigare kan man få komma på VUL OCH vi som gjort ivf får ett tidigare åxå. Umeå fixade vårat, så ring dem!
  • tusa

...fast blir ju UL i v.18 så klart! Glad Om ni vill göra KUB får ni ett till ica v.12!, men är osäker på om det bara gäller om man är över 35, vi har ju ett rätt snålt landsting som du sa Obestämd

• tusa

Jenkis-tjejen, jag har ju alldeles missat ditt glädje besked efter VUL, så {#emotions_dlg.flower} HjärtaHjärta {#emotions_dlg.flower}vad glad jag bliir!!

Klart du ska fira med läsk (blääh), kolhydrater och nya byxor!! Cool Tungan ute

Äter inte mycket alls, men mår heller inte så illa så ofta...hoppas det kommer!

• tusa
    Jenkis skrev 2014-03-06 20:50:06 följande:
    Sörmland och Norrland är snålast har jag hört, så vi ligger pissigt till du och jag...

Inga KUB här alls. Bara NUPP och då med mamma/donator över 35 år. Så vill vi är det bara att åka till privatklinik någon annanstans och öppna plånboken...
    Rynkar på näsan Ja, alla landsändor har nog sina nackdelar...det är tur man bor vackert häruppe ändå!! 

Vilket är NUPP? Är det bara blodprovet? Just vi skulle ju få KUB/NUPP för jag är ju 36år,( fyller 37 till hösten så läs "lastgammal" Tungan ute), men vi kommer att tacka nej ändå. Visst hade det väl varit lite mysigt att få tjuvkika en gång till, men just testresultaten vill vi inte ha och det känns ju lite knasigt att säga jatack, vi vill kolla, men ge oss inga siffror sedan, ha, ha Tungan ute
    Linblå skrev 2014-03-06 20:50:59 följande:
    Jag var trött och frusen i går och jag går in i vecka åtta på lördag. Men annars så känns det inte nåt sepciellt. Verkar förskonad från det mesta.
    Var också liksom frossig n¨gra kvällar förra veckan, men denna veckan är jag varm, inte svettig, men som att kroppstempen höjts...eller så håller jag på bli sjuk! Jag gick in i v.7 igår och undrar när illamåendet kommer slå till...

Såg att du börjat plantera? Skulle vi åxå behöva göra. Vad sätter du? Har du stor trädgård? Vi kommer sätta potatis och andra rotfrukter, sallad och tomat. förhoppningsvis blir det åxå höns i år! Förrförra året började vi med bin och har nu 3 kupor Solig Får väl se hur mycket man orkar med stormagen i sommarvärmen... Var bor ni?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015