• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lyckostjärna skrev 2014-02-19 19:41:14 följande:
    Tack! Nu fick min man stretcha mig igen och det bara rasslade i ryggslutet och all smärta försvann! Konstigt att jag bara har haft detta en gång tidigare i mitt liv detta var när jag var gravid för snart 12 år sedan så detta är väl mitt så kallade nygravidsymtom! Jag är så lycklig! Tänk att vi ska bli föräldrar! Erkänn att det är häftig och svindlande tanke!!! Kram på er
    Definitivt inte fogarna då. De kan man inte stretcha bra liksom
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-02-19 21:24:44 följande:

När jag var gravid med sonen hade jag nästan en orgasm i veckan i sömnen alltså, hur skönt som helst
    Vi får snart parkera om den här tråden under sex och samlevnad i stället Tungan ute.

Jag vet inte vilken grotta jag lever i, men jag känner inte igen mig Men jag snappar åt mig alla tips ,he, he.
  • Jenkis
    lisodan skrev 2014-02-20 07:44:29 följande:
    Har ej så mycket att tillföra diskussionen om sex mer än att vi inte har nåt. Ingen av oss som saknar det heller just nu, så det är skönt att vi synkar där. Vi har en massa intimitet och samhörighet på så många andra plan. Genom kramar, gos, ord och handlingar. Jag är säker på att jag lyckats norpa den bästa mannen i hela Sveriges rike

Men över till nåt helt annat. Läste på GP att det är dags att vaccinera sig nu mot influensa om man är i riskgruppen. Riskgrupp räknas till gravida i andra trimestern. Sen står det att toppen av influensan är nu och åtta veckor framåt. För mig innebär det att jag kommer vara i riskgruppen de sista veckorna av denna topp.

Har någon här vaccinerat sig? Fått några råd om detta? Jag känner mig rädd för att ta medicin just nu i vecka 6. Skulle vanligtvis aldrig vaccinera mig. Samtidigt funderar jag på vad som kan hända om jag får influensa. Räknas gravida till riskgruppen på grund av att influensan kan vara farlig för barnet eller den gravida?
    Jag tänker inte vaccinera mig då jag är helt frisk för övrigt, men jag tycker att man skall fundera vad man själv vill och känner!
  • Jenkis
    Lyckostjärna skrev 2014-02-20 08:38:11 följande:
    Jag vaccinerade mig redan i nov för att jag planerade att bli gravid. Men jag skulle nog avvaktat till 3 trimestern om jag inte var vaccinerad! Jag har hört att man är riskpatient när man är gravid för att man blir tyngre och en graviditet belastar hjärtat! men fråga din dr när du är på ultraljudet! Jag kan tänka mig att det drabbar mamman men är mamman sjuk så är väl inte detta så jättebra för barnet?
    Är det någon mer som mår illa och har yrsel? Inatt låg jag vaken mellan 01-03:30 klarvaken sedan upp 05:55 snark! Känner mig helt bakfull typ!! Kan inte äta något som luktar bara kall frukt och kalla sallader!!
    Tycker illamåendet kommer mer och mer, men fortfarande ok för mig. Jag kan äta det mesta även om jag oftast inte är sugen men ändå vrålhungrig. Frukt, yoghurt o.s.v. går alltid ner. Värre med riktigt mat även om jag kan tvinga ner det fortfarande.

Förra gången blev droppen när jag vaknade mitt i nätterna för att kroppen väckte mig för att den trodde jag skulle kräkas rakt ut i sängen. Det är ju jättehemskt att vakna på det sättet! Då blev det tabletter...
  • Jenkis
    Danisen skrev 2014-02-20 19:07:19 följande:

Nä inte rida det tänker jag inte riskera har en dålig arm å hästen är ingen filbunke . Jag var i stallet idag mockade å allt annat förutom att rida. Kändes inte så bra i magen och ryggen . Vill nog inte mocka mer, kändes inte bra. Nojar säker bara antar jag (det är inte min egen utan jag hjälper en med hennes häst).
    Håller med dig att mocka, lyfta, kratsa hovar, släpa saker inte känns bra. Överhuvudtaget tycker jag inte om att böja mig framåt/trycka ihop magen. Plocka i och ur diskmaskinen är redan jobbigt

Ridningen känns bra tycker jag. Red till v. 18 ungefär förra gången och det var ok för mig. Har också en hetsig häst även om han är snäll är han nervig.
  • Jenkis
    Jenkis skrev 2014-02-20 20:01:45 följande:
    Håller med dig att mocka, lyfta, kratsa hovar, släpa saker inte känns bra. Överhuvudtaget tycker jag inte om att böja mig framåt/trycka ihop magen. Plocka i och ur diskmaskinen är redan jobbigt

Ridningen känns bra tycker jag. Red till v. 18 ungefär förra gången och det var ok för mig. Har också en hetsig häst även om han är snäll är han nervig.
    Är mer rädd för att bli sparkad i magen än ramla av. Alltså hästen är jättesnäll, men jag har blivit det en gång (annan snäll häst som blev panikrädd) och det tror jag gör mer skada än en ofrivillig avsittning...

Samtidigt vet man ju inte hur framtiden blir och om pyret lever på VUL, så att avstå från sin största stressreducerare i livet i flera månader? Ja kanske eller kanske inte? Det måste var och en ta ställning till.
  • Jenkis

Hade ingen aning om att Digitalt CB kan visa fel...

Alltså veckoindikatorn. Förbaskade skittest! Vet inte vad jag skall tro! Visade 2-3 i tisdags och jag tänkte inte så mkt mer på det än att det hade varit kul om den visade 3+ när jag gick in i v. 6 (den visar ju veckor från befruktningen). Tänkte att jag gör om det tre dagar senare så blir det säkert 3+ Men icke...

Tydligen kan de visa fel om man har mycket hormon (enligt tillverkaren), men det kan ju såklart visa rätt med. Att det är något j...la MA på G.

Ja, ja. Kan bara avvakta mitt VUL för några mer pengar på dyrt CB-digital känns inte som någon mening med... blev ju inte ett dugg klokare...

• Jenkis
    tusa skrev 2014-02-22 10:53:30 följande:
    Idag fick jag ett "riktigt" streck på stickan! Känns bra att se att det faktiskt ökar. När jag lägger stickorna bredvid varann så ser man hur de blir starkare, men bara ytterst lite, för varje dag, men från igår tillidag verkar ju hormonerna tagit ett ordentligt hopp uppåt, ME LIKE!! Solig

Mår utmärkt, har gigantiska bröst, får inte igen byxorna längre och livmodern känns tydligt som en hård ballong. Haft småstickningar de 2 senaste dagarna också, så nu känner jag mig faktiskt gravid, vilket är underbart, att KÄNNA inte bara VETA! 

Nu ska vi ut på prommenad med barnen. Är plusgrader idag, så vi tänkte gå till ICA och lördagsgodiset, ca 4km dit och hem, det känns lagom Glad
    Härligt Tusa!

Nej, vem får igen byxorna...
  • Jenkis
    tusa skrev 2014-02-21 22:41:09 följande:
    Då håller vi tummarna, väntar och skickar allt gott vi kan till Storken och Jenkis! {#emotions_dlg.flower}

Fick nyss veta att det finns risk för X, t.o.m förhöjd risk, med ivf och känner mig rikrigt omskakad...de 2 jag haft har varit mycket traumatiska...

Ett av  tecknen på X är nämligen just långsamt stigande hcg, vilket jag absolut har... Ska ringa och fixa VUL/blodprov direkt på måndag..
    Jo, tack! Det är mycket som är förhöjd risk vid IVF...
  • Jenkis

Ni har väl hört/läst all skrock vad gäller kön på barnet?

ET=pojke
    FET=flicka
    Må mycket illa=flicka
    Må lite illa/inte alls=pojke
    Gilla sött, fruktigt=flicka
    Gilla surt, salt=pojke

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015