• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jenkis skrev 2014-09-29 20:17:29 följande:
    Såhär på kvällskvisten löper alla hormoner amok ihop med alla känslor typ... Sambon jobbar skift och är på jobbet.

För mig kom allting så nära nu.

Nära att det förmodligen är vi som kommer att få packa in vårt barn i bilen och åka hem.

Nära att det är snart det handlar om.

Nära att det är så snart det avgörs om vi går i mål eller ej. Har inte tänkt på psd i magen på flera veckor, men nu drabbade det mig igen som ett slag i magen.
    Usch, tycker inte om nojjor såhär vid snart läggdags....

Får väl nattuggla framför datorn ihop med er andra som sover dåligt...
  • Jenkis

Moolie! Nu får du faktiskt svara oss varför du inte har några förhoppningar!

• Jenkis
    Irma01 skrev 2014-09-30 14:25:33 följande:
    Klart att Bambi väntade på sin vagn! Solig
    här har de gjort klart en bro, vilket gör att man kan gå med vagnen till Willys bl.a. Förra sommaren gick firman som höll på i konkurs, så vi skojade mitt i eländet att vi inte kunde få barn innan den var klar. Nu är den klar sedan en vecka tillbaka...
  • Jenkis

Tack alla fina för hejarrop!

Undersökningen idag gick bra, men vi fick inget gehör för våra önskemål. Lite tråkigt att inte bli tagen på allvar/lyssnad på...

Nu kan jag iofs förstå till viss del varför och det är för att kurvan har planat, så de tycker inte det är relevant i nuläget. Men det hade varit så skönt att få höra att vi får ett snitt vid fyrakilosgränsen. Nu skall vi avvakta...

Kurvan har planat så pass att i ställer för att ligga 23 dagar före, ligger vi nu 15 dagar före. Beror mest på att det är olika personer som gjort TUL skulle jag tro. Nytt bf endast baserat på vikt är 6/10.

Fyrakilosgränsen uppskattas nås 18/10 i stället för 11/10, vilket betyder att jag förmodligen kan föda normalt fram till mitt riktiga BF. Men jag vill inte gå över en minut och föda vaginalt och det tror jag de har svårt att förstå...

Så samtidigt som jag är väldigt lättad, är jag på något vis inte lugnare. Jag vet att jag borde vara det, men det är så mycket som rör sig i skallen just nu. Det brukar dock lugna ner sig ett par dagar efter TUL

Verkligen I-landsproblem, jag vet....

• Jenkis
    Judda skrev 2014-09-30 14:50:05 följande:
    Vad synd att de inte verkade förstå. Är detta det sista som sägs i frågan eller ska ni tillbaka på ngt med TUL?
    Skönt ändå att kurvan hade planat ut. Men jag tycker inte alls du är gnällig, förstår helt klart din oro och det borde de göra i sjukvården också tycker jag!
    Läkaren tyckte vi skulle ta ett nytt TUL om 2-3 veckor. Ha, ha. Om tre veckor exakt har jag mitt riktiga BF, så det kändes ju lite sent. Hur kul är det att få konstaterat att "oj, nu väger den jättemycket helt plötsligt" Går ju inte att backa bandet då. Möjligtvis lägga sig på golvet och skrika "kejsarsnitt"

Eftersom läkaren inte själv bokar sina tider så bokade jag en tid om nio dagar igen med hjälp av en BM  Skall till min BM på fredag och tänkte diskutera med henne vad hon tycker om tiden. Ev. kan vi ju flytta fram den då. Alltid lättare att boka av en tid än att få en så att säga.... Fast jag är såklart rädd för att läkaren skall blir sur på mig om jag kommer för snart igen
  • Jenkis
    Irma01 skrev 2014-09-30 14:51:47 följande:

Jenkis, det är inte alls något I landsproblem, och jag förstår verkligen att ni hellre hade velat ha ett klart beslut!

Men det måste ändå kännas lite bättre att veta att kurvan har planats ut.

Villsågärna, är jättenöjd med vagnen! Smidig och enkel att använda, går jättebra att rulla den i skogen dessutom. Liten och tar inte alls mycket plats i bilen. Får toppbetyg av mig än så länge )

Självklart är det MYCKET bättre att kurvan ser mer "normal" ut nu. Dessutom är det samma läkare som jag fått tid hos om nio dagar som gjorde idag, vilket gör att man mer kan lita på nästa resultat. Det bör ju vara samma person hela tiden som mäter egentligen.

Vi fick en 3D-bild med oss från TUL idag på ansiktet rakt framifrån. Häftigt! Man ser både näsan och läpparna tydligt. För övrigt blundar bebis och har en hand mot hakan, så resten av bilden är otydlig.
  • Jenkis
    Sillavi skrev 2014-09-30 19:38:03 följande:

Jenkins - du är ju orolig av en anledning och den oron börja bara du. Därmed ingen som ska negligera den tycker jag. Som övriga sagt, bra o positivt att kurvan planat lite iaf. Hoppas du inte går över öht el att dom ändrar sig. Nämnde han ngt om utrymme för ev ändring i beslut om ks vid senare undersökning? Kan man inte få en second opinion?

Jag hoppas att sista ordet inte är sagt ännu. Det tror jag inte. De vill väl bara avvakta då det i nuläget ser bra ut och de hoppas väl som mig att det löser sig av sig själv att bebis kommer tidigare än BF

Kan till viss del förstå, men jag skulle vara lugnare om jag fick höra redan nu att de kommer tillmötesgå oss.

Skall som sagt ta upp det med min BM på fredag och försöka få henne att boka en planering med förlossningsläkare. Det är tydligen så det måste gå till (fick jag höra av min BM-kusin nu i kväll). Den läkare som gjorde TUL idag är inte förlossningsläkare och har inte sista ordet liksom.
  • Jenkis
    Sillavi skrev 2014-10-01 13:09:57 följande:
    Hoppas verkligen att dom tar kommande undersökning på allvar och lyssnar på ER.
    Mmmm....
  • Jenkis
    Lillan15 skrev 2014-10-01 09:56:58 följande:
    Vi kräver snitt. Men det har ännu inte gått genom. Har varit hos en läkare som tyckte jag skulle fundera en gång till. Men vi har funderat klart, det blir snitt. Inte förhandlingsbart för oss.
    Har en hemsk förlossning bakom mig, som slutade med akut snitt. Jag och dottern var jätte-dålig, både före och efter.
    Har riktig panik för hur detta skall sluta.
    Ny läkare nästa vecka, som är tvungen att godkänna vårt beslut.

Lycka till! Guld i mun
    Hoppas det går bra för oss då, så vi kan vara lugna framöver.

Lycka till!
  • Jenkis
    Irma01 skrev 2014-10-01 14:58:12 följande:
    Johjen, hade samma noja, och visst hände det (pyttelite dock), och jag lovar, man bryr sig inte direkt där och då, och BM har sett det mesta!!

Kram
    Under min förra förlossning spydde jag som en gris Inte heller speciellt kul, men just då (när man föder) så är man så fokuserad att man bara gör och inte tänker så mycket.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015