• tusa

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lyckostjärna så häftigt!! {#emotions_dlg.flower}Gravid...jag är ju nyfiken på mina jag med...

På dagens test kom för första gången T-strecket sam tidigt som C, så hormonerna verkar ju öka stadigt! Slutade med Lutinus på eget bevåg i tisdags, så det känns skönt att se dem öka ändå.

Angående träning har jag ju haft alla goda intentioner under hala behandlingen, men var helt enkelt alldeles för trött av alla hormonerna då OCH det var -30-34 grader i över en vecka, då ville jag inte gå ut!! Nu efter sprayer och sprutor har jag varait mycket piggare och varit på lite småpromenader iaf och de senaste dagarna kör jag ju 8-9h träningspass/natt!! Det gick bättre i natt, liiite. Kör en natt till, börjar kanske komma igång nu Cool

HLC: Har haft 2 X (utomkvedes) och båda gångerna har jag börjat blöda först. Ena gången blödde mycket, som mens, vilket jag också trodde att det var, andra gången blödde jag lite bara, men färskt och gammalt omvartannat, under flera dagar.
    Första gången då jag blödde mycket så kom starka smärtor i samband, som ökade och ökade...värktabletter hjälpte inte alls efter ett par timmar och jag blev illamående, spydde. Åkte in akut då och var så smärtpåverkad att jag inte visste var jag var, blev medvetslös i gynstolen...

Andra gången då jag småblödde under flera dagar tog det nästan 2v innan de förstod vad som var fel. 3-4 VUL med + blodprover varannan dag. HCGt steg, men mycket sakta, men ingenting syntes på VUL förrän sista gången, fast de ju specifikt letade efter just X.. Blev hemskickad då de trodde det kunde fixa sig själv...åkte in lika akut som förra gången, ca 12h senare..då gick det från inte mista stick, till ta-bort-mig-smärtor nästan på en gång, inom 1-2h.. Båda gångerna satt smärtorma mest i sidorna, långt ner, men hela kroppen gjorde ont, t.o.m huden! Strålade ner i benen som blev som förlamade och upp i ryggen.

Hoppas så att du inte behöver vara med om X, och att det är helt ofarliga känningar! {#emotions_dlg.flower}

• tusa

Fick nyss veta av mannen att vi fått tid för VUL 18/3!! Cool Såå spännande det ska bli. Då är jag i v.8

• tusa

Grattis HLC!! Gravid och välkommen och grattis Linda Nilsson!! {#emotions_dlg.flower}

Då har man suttit på akuten i morse i ca 2h..Rynkar på näsan NEJ!!! INTE MAGEN Flört...slipspån i ögat, AJ!! Ett helt shift halvblind och kan nu konstatera att svetsa i 2D inte är möjligt!! Utan djupseende gick verkligen inte, dessutom hade jag så ont och ögat rann hela tiden Gråter, men på sjukhuset hade de fantastisk bedövning och en yber snabb australiensare med skalpell!! Skrattande

Inga gravidtecken här heller nu på länge, bara brösten som varit konstant sedan sprutorna. De gör inte lika ont och är inte så hårda, men stora och känns när man trycker på dem, så allt är nog lugnt. Dessutom har ju gravtesterna ökat i styrka hela vägen till igår, det var sista jag hade, men tänker beställa fler...bara så det finns NÄR jag blir orolig Tungan ute

Ha en fantastisk dag Käraste Mirakelbärare Hjärta

• tusa

Pluttemor, så underbart med ett tickande Hjärta!! GrattisSolig 

Längtar till vårt VUL, Kliniken ringde mannen äntligen för några dagar sedan och han bokade in 18/3. Då kommer jag vara i v. 7+6.

Trots att jag jobbat hela veckan så går tiden bara såå långsamt!? Vill ha sett hjärtverksamhet och vara i v.10-12 NU! Bestämt att vi kommer berätta för barnen direkt när VULet visat att allt är ok.

Jenkis, tack för infon om Vasa Previa. Angående KUB/NUPP/Fosterv.prov så är min spontana tanke att vi inte kommer göra nåt av det. Vi har väntat så länge på fler barn och hade t.o.m gett upp under en period. Denna graviditet är ett mirakel, en fantastisk tur och en försyn utan dess like, och vem det än är så är hen/dem väntade och älskade. Vi har tid och plats för alla de barn vi får. Så känner jag nu.. 

• tusa
    lisodan skrev 2014-03-03 12:44:00 följande:
    Går in i vecka 8 idag. I morgon är det ultraljud för oss....Svårt att tänka på annat....Solig
    {#emotions_dlg.flower}
  • tusa

Ja blinkande hjärta för er imorgon! :D

Gått upp nästan 6kg sedan början på ivf, 1kg senaste veckan som man ju kanske kan säga är ren grav.. Mår illa ikväll åxå

• tusa
    THESSE, HURRA! GRATTSI!!  SkålPlusSkål 

Så underbart, välkommen hit Solig...förlåt, men jag däckade imorse..Obestämd
  • tusa

Jo, ÄP=ÄL, så ÄP är  v.2+0. Räknar jag så blir det rätt och samma som kliniken kommit fram till.
    Tänk på att när du är 2 dagar in på v.8 så säger man v.7+2, eftersom det är hela veckor man räknar.

När du fullgjort 7 veckor är du alltså i v.8!! 

• tusa
    lisodan skrev 2014-03-04 14:04:35 följande:
    Gick precis som jag befarat sen blödningen igår och försvunna symptom. Åt helvete! Fostret var bara 45 mm och det fanns inget tickande hjärta. Dog nog för några dagar sedan. Är så otroligt ledsen. Vet inte hur vi ska gå vidare. Bara ett i frysen. Snart 39 år.: -( Fattar inte hur orättvist livet får vara ibland. Gråter, gråter och gråter....Hoppas verkligen det går bättre för er andra!
    Åh NEJ....Gråter Har inte heller ord, men känner och tänker på dig HjärtaHjärta
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015