• lisodan

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jenkis skrev 2014-02-21 21:07:09 följande:
    Hade ingen aning om att Digitalt CB kan visa fel...

Alltså veckoindikatorn. Förbaskade skittest! Vet inte vad jag skall tro! Visade 2-3 i tisdags och jag tänkte inte så mkt mer på det än att det hade varit kul om den visade 3+ när jag gick in i v. 6 (den visar ju veckor från befruktningen). Tänkte att jag gör om det tre dagar senare så blir det säkert 3+ Men icke...

Tydligen kan de visa fel om man har mycket hormon (enligt tillverkaren), men det kan ju såklart visa rätt med. Att det är något j...la MA på G.

Ja, ja. Kan bara avvakta mitt VUL för några mer pengar på dyrt CB-digital känns inte som någon mening med... blev ju inte ett dugg klokare...

Har du billiga teststickor? Kanske kan testa för att dämpa oron? Hoppas det är hormoner i massor som e orsaken ~ och inget annat!
  • lisodan
    St0rken skrev 2014-02-21 22:24:37 följande:
    Hej på er! Känns lite bättre nu då blödningen upphört kan man säga det är pyttelite svagt rosa än.. Det var förtidigt med VUL sa dom. Har min tid den 6 mars för VUL så det är en lååång väntan nu. BM tyckte inte jag skule oroa mig då missfall oftast är mer än en mens och klumpar och jag hade mindre än en mensblödning.

Vad skönt att det avstannat. :)
  • lisodan
    johjen skrev 2014-02-21 23:10:05 följande:
    Allt såg bra ut på ultraljudet idag! Vi fick se ett litet hjärta slå och allt såg fint och normalt ut. Läkaren kan ju inte garantera något men hon sa att vi har mycket goda chanser till en fullgången graviditet. Gick in i v 8 idag och BF blir 10 oktober. Illamåendet kommer och går, höll på att kräkas på jobbet imorse men klarade det. Än så länge inga spyor men det hänger i luften helt klart! Jaha nu börjar det sjunka in att jag faktiskt är gravid och om allt går bra så blir vi föräldrar i höst!! Så stort!! Ska ringa mvc på måndag och skriva in mig och börja vänta på KUB test, nästa milstolpe. Men just nu firar vi och jag njuter av att vara gravid!

Grattis igen (skrev i andra tråden också). Måste bara instämma med tusa. Längtar också till vul! Väntan till den 4:e mars känns längre och längre. Men blir såklart kortare och kortare
  • lisodan
    Jenkis skrev 2014-02-22 18:57:21 följande:
    Ni har väl hört/läst all skrock vad gäller kön på barnet?

ET=pojke

FET=flicka

Må mycket illa=flicka

Må lite illa/inte alls=pojke

Gilla sött, fruktigt=flicka

Gilla surt, salt=pojke

Ha ha. Då får vi definitivt en pojke då! Än så länge iaf, kanske ändrar sig.....:)
  • lisodan
    Jenkis skrev 2014-02-23 08:58:09 följande:
    Glömde att: Fett hår, oren hy=flicka Strålande (fräscht) utseende=pojke Mage rakt ut=pojke Mage mer på bredden=flicka Men som sagt bara skrock Statistiskt sett kommer fler av oss få pojkar än flickor.

Mage vet jag inte än hur den kommer bukta ut, men här kommer ju en sak till som stämmer på att vi väntar en pojke då :) Jag fullkomligt strålar ju! hahahaha.... Skämt åsido. Känner mig som cirka 20 år äldre, anfådd vid minsta ansträngning och känner mig klumpig. Men när jag ser mig själv i spegeln (ansiktet) tycker jag att jag ser yngre ut. Någon mer som upplevt något liknande? Kan ju visserligen bero på att jag gått upp några kilon också? Och är gladare
  • lisodan

NU vet jag vad ömma bröst är. Känns ibland som någon sätter en sugkopp och drar på nåt sätt...inte trevligt!

• lisodan

Bor i Göteborg. 38 år. Sambon är 34. Hur jag får dagarna att gå? Nytt jobb, det funkar bra, men känner att jag ej är så fokuserad som jag vanligtvis hade varit. Annars kan jag tipsa om (eller kanske inte?) att fundera på nytt boende. :) Det har dykt upp ett hus som vi kanske vill köpa. Men vet inte om det e så smart att ta ett så stort steg just nu. Å andra sidan kan vi ej bo kvar där vi bor. En 1,5 :a med sovalkov. Och vi vill köpa hus i framtiden precis i det området huset ligger i. Så varför flytta till en 2:a eller 3:a nu, för att senare flytta till hus. Hur hade ni tänkt? Farligt att stressa med ytterligare ett stort livs beslut? Det är ju onekligen mycket på gång :)

• lisodan
    Lyckostjärna skrev 2014-02-23 21:18:21 följande:
    Jag bor i Göteborg! Jag jobbar heltid, på jobbet längtar jag hem! När jag är hemma längtar tills man ska jobba igen så det snabbt blir vecka 12 så man kan berätta på jobbet! Tycker dagarna sniglar sig fram.... Imorgon går jag in i vecka 7

Göteborg här med och går in i vecka 7 imorgon :) vilken klinik? Vi har gjort IVF:n på Sahlgrenska.
  • lisodan
    Pluttemor skrev 2014-02-23 11:38:47 följande:
    Lisodan: när jag väntade sonen såg jag ut att vara 16 år! Jag fick superfint hår och fin hy oxå. Då gjorde jag ET och jag var bara sugen på surt och salt. Magen buktade ganska mycket utåt. Mådde inte illa en enda dag men jag sov däremot halva graviditeten så trött som jag var i början

Riktigt 16 ser jag kanske inte ut, men ändå...:) Surt och salt är gott. Sött, not so much. Urk! Fast äter ju "sött" bröd förstås när jag tänker efter. Och vingummigodisar :)

Kanske också har en av varje då som växer? Tvillingar, fast vi bara satte in ett ägg....? :) hihi, vad man kan spekulera....
  • lisodan
    johjen skrev 2014-02-24 07:44:44 följande:
    Ok, vi har gått på Calanderska. Är ni nöjda med Sahlgrenska?

Hade jag inte haft ont i halsen och huvudvärk hade jag oxå gått till jobbet. Dock reser jag en del i mitt jobb, flyg och över och håller i en del presentationer vilket jag känner blir ganska tufft med illamående och kräkningar. Hoppas illamåendet ger med sig snart!

Vi är jättenöjda med Sahlgrenska när vi väl kom igång. Duktiga och fina läkare och sjuksköterskor. Tyvärr tog det väldigt lång tid från egenremiss till att börja. Sommarsemestern kom emellan för äggledarspolning först och sen blev det uppskjutet en månad till pga julen. De tog beslut med en gång att vi skulle göra IVF men sen tog det 7 månader innan behandling startade. Detta var vi inte nöjda med. Tyckte ibland också att jag velat ha lite mer specifik info av de olika resultaten. Vet till exempel inte mitt AMH värde. Men i det stora hela är vi jättenöjda.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015