Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
När jag var gravid med sonen hade jag nästan en orgasm i veckan i sömnen alltså, hur skönt som helst
Tusa: du får gärna dela med dig om tips i hur du e bra på att knipa! Jag var väldigt dålig på det när BM en gång testade mig
Tack för dina tips tusa
Jag har inte vaccinerat mig. Jag har tid på mvc nästa vecka och då ska jag rådgöra lite med bm och se vad hon säger och rekommenderar.
Sen har jag ju precis haft influensa oxå. Det kunde man konstatera av febern som jag hade o värken o kroppen följt av en jätteförkylning. Och än har den inte läkt ut. Vanligtvis när jag e sjuk så är det i max 3 dagar. Nu är jag inne på 5 dagen och jag känner mig fortfarande dålig! Dom sa att det har att göra med att som gravid så har man mycket sämre immunförsvar och då kan det ta längre tid att tillfriskna.
Men jag lova att den här typen av influensa vill jag inte vara med om mer! Den värken som jag hade var obeskrivlig, och att bara kunna ta alvedon gjorde inte saken bättre
Så om det finns vaccin och det inte e en fara för mig eller bönan/bönorna så tar jag gärna den (om det inte e försent)
Lyckostjärna: jag sover oxå väldigt dåligt! Vaknar flera gånger av att jag e klarvaken och är väldigt yr.
Om jag har förstått det rätt så är det bara ärftligt med tvåäggstvillingar, dvs hur många ägg kvinnan släpper. Det är även vanligare att ju äldre en kvinna blir så är chansen större att hon släpper fler ägg.
Det andra, dvs enäggstvillingar, det är bara slumpen som avgör om det händer eller inte. Har alltså ingen genetisk faktor
Neej storken! Är det mycket? Det behöver inte vara något dåligt för det. Det kan gå bra ändå. Håller tummarna!!
Storken. Jag hoppas att det inte e någon fara! Kram
Idag hade vi faktiskt sex det var inte tänkt att det skulle bli från början utan vi myste liksom men jag kunde inte låta bli
Och allting kändes så bra bara jag var inte ens nervös för blödning eller nåt. Får se när vi vågar igen, men skönt var det i alla fall
Tusa, det var faktiskt inte min BM så jag tror att det e någon annans jag känner att jag kommer att vara lycklig oavsett, men visst vore det roligt med två! Dubbel lycka!