• Sira

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Härligt lisodan!

Vi har rul nästa fredag. Är faktiskt lite nervös, hoppas så att allt ska vara bra. Lite tråkigt bara att jag måste gå dit själv. Vi har nämligen ingen i närheten som kan ta dottern sådär en vardagsförmiddag men det får gå ändå. Ser allting bra ut är det ju egentligen inga problem att göra det själv, mest att min man tycker det är tråkigt att inte få se vårt barn. Han har ju inte kunnat vara med på något ultraljud den här gången. Inte riktigt lämpligt att ta med en tvååring på det...

• Sira

Moolie: Här får inga barn följa med. Står väldigt tydligt på kallelsen...

• Sira

Fast jag ska inte hoppa över det. Det är bara det att min man inte kan följa med utan jag får gå själv. När de skriver det så tydligt att barn inte får följa med tycker jag det känns fel att ignorera.

• Sira

Det står uttryckligen "du får ta med dig en person till undersökningen. Inga barn får närvara." Så det går liksom inte att feltolka. Det formuleras säkert olika i olika landsting. Olika landsting kan ju ha olika regler också. Men med den formuleringen finns det ju inget utrymme för egna tolkningar...

• Sira

Hur är det Bell? Förstår att det måste vara segt att gå över men nu är det ju verkligen nedräkning på riktigt (om han inte redan är här...)! Själv har jag ca 150 dagar kvar...

• Sira

Bell: Vad segt att det avstannade! Men ändå, det är verkligen inte långt kvar!

• Sira

Jag förstår dig. Det är tungt på slutet. Jag lät ibland bli att ta en, kort, promenad för att det var för jobbigt att ta på skorna. Och jag fick i princip sitta upp och sova för att kunna andas, det tryckte så mycket överallt annars. Men på förlossningen kom det krafter nånstans ifrån som jag inte hade en aning att jag hade så det kommer du att orka!

• Sira

Bell: Hoppas det drar igång av sig själv nu så du slipper igångsättning!

• Sira

Var på rul idag. Allt såg bra ut och storleken stämde med tiden. En sån lättnad! Maken och dottern var i väntrummet under tiden och när undersökningen var klar gick läkaren och hämtade dem så att min man också fick se vårt barn. Dottern är lite för liten för att förstå än. Hon tyckte det var pappas tur att lägga sig på britsen efter mig, haha!

• Sira
    Bell13 skrev 2015-04-11 09:57:55 följande:

Vad skönt att allt såg bra ut. Tog du reda på kön?

Nej, det gjorde vi inte. Jag vill se hur det är att inte veta den här gången. Förra gången var det helt annorlunda, då behövde jag veta det för att kunna ta till mig graviditeten ordentligt.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015