• Pluttemor

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Tusa: ja jag har oxå fått tillbaka två. Så det är oroligt pirrigt varje gång jag tänker på det!

Lisodan: håller med om att tråden e bra

Läget idag: förkylningen e fortfarande lika jobbig! Nyser hostar och snorar mig konstant! Febern har dock gett sig helt vilket ändå känns bra

Denna vecka är nervös för mig. Jag vet att jag inte ska tänka så här men jag har varit gravid två gånger tidigare i mitt liv , båda via ivf varav ett resulterade vår underbara son. Men vid mina två tidigare ivf graviditeter har jag börjat blöda cirka 30-33 dagar från ÄP datumet. Första gången blödde jag konstant i nästan en månad och det hela slutade med MA. Andra gången blödde jag med men inte lika mycket. Och saken e den att det datumet börjar närma sig. Jag vet att man inte ska/bör jämföra graviditeterna emellan men jag kan inte rå för att vara nervös

Menar inte att tråka ut någon med mitt själviska inlägg. Är bara nervös.

Kramar

• Pluttemor

Lyckosrjärna: vilken lättnad att få göra VUL och vad roligt att allt såg bra ut! Blir spännande att se om det e en eller två
    Men kunde man se en eller två hinnesäckar?

Kram

• Pluttemor

Moolie: tack! Jag har ett test kvar hemma. Men det är nog inte det som stillar oron. Jag e rädd för att det ska blöda utan någon förvarning så som det har gjort innan.

Kram

• Pluttemor

Är det någon mer som är dålig i magen? Ursäkta detaljerna men jag upplever min avföring som ganska kletig och det är inte det lättaste att göra nr 2 på toa

• Pluttemor

Jenkis, hoppas att det bara är kroppen som vill rensa ut lite blod och att det inte har något med pyret att göra. När får du göra VUL? Förhoppningsvis kan det lugna dig.

• Pluttemor

Tack för ers kloka ord om sex, som det känns nu så kommer vi nog att avstå helt från sexandet. Vill inte göra något som jag senare kanske ångrar. Men visst saknar jag den intimiteten Det här med kost e ju väldigt spännande att läsa vad ni äter och inte äter. Något som jag har riktig avsmak för är allting sött, och speciellt choklad jag kan inte ens äta allt för söta frukter utan att tycka att det e äckligt. Bläää. Allting som e surt och salt välkomnas dock museums för saltlaktris och citron med salt på! Soltorkade tomater hävde jag i i min äggomeltte idag . Kyckling är dock äckligt :-/ något som jag annars tycker om!

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015