• tusa

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jag bor i Norrbotten, men min mamma bor i Örebro Cool

• tusa
    Pluttemor skrev 2014-02-23 22:19:46 följande:
    Tusa: då kan vi träffas i Örebro när du hälsar på mammsen sen med lillbebben eller lillbebisarna
    Hade också nån sån tanke...Cool

Min man är 38 och jag blir 37 i augusti
  • tusa

TD idag och testar fortfarande positivt, strecken blir starkare och i denna takten blir T-strecket nog lika starkt som C-strecket imorgon eller övermorgon!

Mailat kliniken på morgonen och väntar på svar om när jag får göra VUL, om jag ska ta nåt hcg och hur länge till jag ska hålla på gegga med Lutinus!! Obestämd

Såå idag är jag alltså officiellt gravid! Skrattande och nästa milstolpe blir VUL...jag längtar efter att få se 2 Hjärta picka på!!
    Idag lyser vårvintersolen och jag ska nu ut på vandring Solig

Kram Moolie, din dramadrottning! Flört...kommer saaakna dig och din energi {#emotions_dlg.flower}Hjärta

• tusa
    Jenkis skrev 2014-02-24 10:29:02 följande:
    Det blir du, jag och Tusa sen då
    Ja, det skulle faktiskt vara jätte kul att mötas upp vid tillfälle med alla små! Hjärta

Ja, magen kan fortsätta växa Jenkis...Jag hade en ofostrig grav. som vi upptäckte i ca 5mån...magen var rätt stor då, men ganska mjuk Obestämd

Jag får också roa mig själv...har en man som bor ute i verkstan, kommer in till lunch och sedan vid 18-20 tiden..Obestämd

Idag har jag varit dödstrött, första dagen sedan ivf-hormonerna. Gick ju till en kompis tidigare idag, vi åt lite lunch, men sedan tvärdog jag i soffan och var tvungen få skjuts hem, var verkligen helt slut!! Rynkar på näsan
  • tusa

Grattis Pärla!! {#emotions_dlg.flower}Plus{#emotions_dlg.flower} Välkommen hit Solig
    Detta var vårt första försök åxå. Vilken jävla flax vi har va!?

Lyckostjärna, då har ju båda fäst!? Förvånad Härligt!! Första konstaterade tvillingarna i tråden Solig

Kliniken hörde aldrig av sig till mig idag...undrar varför. Gör inte jättemycket, men hade ju velat få tid för VUL så jag vet vad jag ska ställa in mig på.

• tusa

Johjen, så där känns det som att det alltid är! Skrikandes Jag är super skeptisk till all "vård"...minst 50% av alla gånger jag eller någon i familjen bhövt hjälp med något så faljerar de...tyvärr!! Jag litar inte på vårdpersonal och det har gjort det ju väldigt svårt för mig i ivf rundan här, då jag blivit tvungen lita på folks omdömen som jag ju just INTE litar på?!

Nu verkar ju allt ha gått som ska ska just denna gång och det är jag väldigt tacksam för Cool

Meen duu...är du säker på att urinvägsinfektion skulle kunna påverka fostret alls? Jag vet ju inte, men spontant känns det som att det inte skulle det..tänker bara att jag inte skulle gå med på antibiotika alls under graviditeten...det rubbar ju bakteriefloran i hela kroppen och många bakterier får man aldrig tillbaka sedan. Jag tror att det kan påverka, speciellt fostrets hälsa mer negativt än positivt . Kolla upp det johjen!!

Här hittade jag förresten en intressant tråd på ämnet. Att dricka mycket och dricka surt (citron, tranbärs, lingon juice och äppelcidervinäger) verkar vara effektivt!

www.brollopstorget.se/Forum-18-15/m458334-5.html

• tusa
    Moolie skrev 2014-02-25 15:01:40 följande:
    Nog ställer jag till med lite drama... Men drama förtjänar ju inte riktigt skit tillbaka... (inte av dig förstås. Men du förstår vad jag menar.)

Jag vet inte om jag kommer avregistrera mig längre... Som jag skrivit innan tar det tid att bearbeta upp andra medlemmars förtroende för en... Så jag kommer bara logga in mer sällan....

Jo, det är lätt att hamna i den bubblan... Men jag hänger otroligt mycket på forum i övrigt med. Kan väl säga att det är min fritidssysselsättning. Men det är väl dags att "skaffa sig ett liv" nu då. :)

Kram på er! 

Nä, jag vet att tonen i vissa trådar är mycket oförlåtande och hård.. Jag tog åt mig i början, men nu skiter jag i det och lämnar bara tråden utan ett ord. BRA att du inte avreggar dig!! Solig
  • tusa
    Linblå skrev 2014-02-25 15:26:04 följande:
    Eller en trädgård! Vet inte riktigt vad jag ska göra med min... Kram tillbaka
    Åh, en trädgård vill jag ha... Fixade pallkragebänk förra året med div. sallad. Potatisland blir det iår och min dröm är ett växthus!! Ligger fullt med gamla fönster nere i ena bodan så bara att börja snickra...Cool

Jaha, då vara det bara att går och lägga sig då! Jag fick nattjobb inatt och resten av veckan. Varit ledig nu sedan jul, så var väl dax att börja dra in lite kulor igen Obestämd Ska stå och svetsa kofångare till 06 imorgon...man kan kanske ha roligare, men det är nytt för mig och pengar så klart!
  • tusa
    Danisen skrev 2014-02-26 05:31:28 följande:
    Testdagen är här det var ett jätte starkt plus idag. Var starkt redan för en vecka sedan men ännu starkare idag. Yaaaay
    Tjohoo! Solig Visst är det härligt!! Mina tester var åxå supersvaga länge, bara några dagar sedan det blir ett ordentligt streck, inte ens idag, på dag 21 är det lika starkt som kontrollstrecket, men det ökar hela tiden så då är det ok Glad 

Kliniken har ännu inte hört av sig, ingen brådska iofs, tänker mig faktiskt nu att vänta med VULet iaf, till tidigast v.8, helst v.9 eller v.10, om jag kan hålla mig så länge Tungan ute Kollat massa embryo/foster bilder idag och det är ju inte förrän i v. 8-9 som man ser ordentligt och då ser hen ut som en människa.

Första nattshiftet var ett helvete...2sista timmarna hade jag så ont i kroppen att jag fick bita ihop föratt inte skrika och fick tvinga kroppen att röra sig, har inte jobbat "på riktigt" sedan i somras och är i sämst form! Rynkar på näsan

...mycket enformigt...lyft kofångare av pall, upp på svetsbordet (väger ca 5kg?) slipa och svetsa där roboten missat, vända runt för att komma åt de olika ställena, lyfta över till annan pall...nonstop i 9h. Tog ingen matpaus ens, bara några vatten pauser..hann 70st och det var ca 10 färre än vad killarna gjort under dagen..ser inte fram emot inatt och undrar varför jag gör detta?? Jag måste inte jobba i nuläget för vår överlevnad och dessutom märkte jag väl där att det är galvad plåt, vilket är MYCKET giftigt!! Finns rökutsug, men känner mig ändå lite orolig för småttningarna (ja, jag tänker på de som 2..)

Far i natt ändå så får vi se sen...är ju alltid så här med nya jobb, det vet jag ju..

Drömde om missfall idag när jag kom hem..Obestämd
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015