Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Jag bor i Norrbotten, men min mamma bor i Örebro
Jag bor i Norrbotten, men min mamma bor i Örebro
TD idag och testar fortfarande positivt, strecken blir starkare och i denna takten blir T-strecket nog lika starkt som C-strecket imorgon eller övermorgon!
Mailat kliniken på morgonen och väntar på svar om när jag får göra VUL, om jag ska ta nåt hcg och hur länge till jag ska hålla på gegga med Lutinus!!
Såå idag är jag alltså officiellt gravid! och nästa milstolpe blir VUL...jag längtar efter att få se 2 picka på!!
Idag lyser vårvintersolen och jag ska nu ut på vandring
Kram Moolie, din dramadrottning! ...kommer saaakna dig och din energi
Välkommen och stort Grattis Linblå!
Grattis Pärla!! Välkommen hit
Detta var vårt första försök åxå. Vilken jävla flax vi har va!?
Lyckostjärna, då har ju båda fäst!? Härligt!! Första konstaterade tvillingarna i tråden
Kliniken hörde aldrig av sig till mig idag...undrar varför. Gör inte jättemycket, men hade ju velat få tid för VUL så jag vet vad jag ska ställa in mig på.
Johjen, så där känns det som att det alltid är! Jag är super skeptisk till all "vård"...minst 50% av alla gånger jag eller någon i familjen bhövt hjälp med något så faljerar de...tyvärr!! Jag litar inte på vårdpersonal och det har gjort det ju väldigt svårt för mig i ivf rundan här, då jag blivit tvungen lita på folks omdömen som jag ju just INTE litar på?!
Nu verkar ju allt ha gått som ska ska just denna gång och det är jag väldigt tacksam för
Meen duu...är du säker på att urinvägsinfektion skulle kunna påverka fostret alls? Jag vet ju inte, men spontant känns det som att det inte skulle det..tänker bara att jag inte skulle gå med på antibiotika alls under graviditeten...det rubbar ju bakteriefloran i hela kroppen och många bakterier får man aldrig tillbaka sedan. Jag tror att det kan påverka, speciellt fostrets hälsa mer negativt än positivt . Kolla upp det johjen!!
Här hittade jag förresten en intressant tråd på ämnet. Att dricka mycket och dricka surt (citron, tranbärs, lingon juice och äppelcidervinäger) verkar vara effektivt!
www.brollopstorget.se/Forum-18-15/m458334-5.html
Jag vet inte om jag kommer avregistrera mig längre... Som jag skrivit innan tar det tid att bearbeta upp andra medlemmars förtroende för en... Så jag kommer bara logga in mer sällan....
Jo, det är lätt att hamna i den bubblan... Men jag hänger otroligt mycket på forum i övrigt med. Kan väl säga att det är min fritidssysselsättning. Men det är väl dags att "skaffa sig ett liv" nu då. :)
Kram på er!