• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej tjejer hur mår ni? Jag mår inte lika illa som jag gjort innan. Äntligen kan jag nästan äta som man ska . Men är fruktansvärt trött, sover hur mycket som helst för första gången i mitt liv. Ganska skönt om jag ska vara ärlig. Dock jätte jobbigt att var dödstrött mitt på dagen. Jag ringde bm igår fick tid redan på torsdag .

• Danisen

Det är jätte mycket pollen ute iaf här i Skåne. Jag har reagerat jätte starkt de senaste veckorna, svullen i halsen och snorig som en förkylning men det är allergin och min astma är värre än vanligt. Bara till att medicinera helt enkelt

• Danisen
    MrsCecilia skrev 2014-03-25 20:46:15 följande:
    Jag har inte heller känt av pollen förrän nu helt plötligt. Jag har inte en enda medicin hemma så hoppas jag klarar natten utan att hosta ihjäl mig. Hittade bara tabletten cetrizin här hemma, o det står lite olika bud på den på Google. Så inte vet jag om jag vågar ta den?

Jag hafe tagit den och sen ringt läkaren imorgon och fått nytt recept. Jag har Loratadin som ska gå bra att ta. Sen nasonex och sumbicort med, de ska gå bra att ta
  • Danisen
    tusa skrev 2014-03-27 10:33:58 följande:
    Hej! 

Ja, jag är ju åxå fruktansvärt trött, tur att jag inte jobbar varje dag! Hela kroppen är kraftlös och knäna har börjat värka... Skönt att  illamåendet lättat för dig! Här är det lite tvärtom, men inte alla dagar, vissa dar känner jag inget alls, andra vill jag inte äta vadsom helst. Var på liten shoppingtur med sambon igår på dagen, åt lunch på stan och kollade efter lite smågrejer i nån timma och jag höll på somna i bilen efteråt!?

Bl.a letade vi lite efter ett stetoskop, men hittade inget, men reseachade sen hemma och Teknikmagasinet ska visst ha, så ska åka och köpa idag, 70kr, så ikväll ska vi leta babyhjärta!!  

Vad ska du göra hos BM?

Usch ja, den tröttheten alltså . Sover och sover tycker jag. Orkar inte med så mycket. Förhoppningsvis så släpper det snart . Illamåendet är till och från nu.

Aha så kul, kan man redan höra det från utsidan?

Jag ska skrivas in och ha något hälsosamtal. Vet inte om det är blodprov o.s.v med. Kan inte sånt här ännu hehe
  • Danisen

Kommer nyss ifrån bm. Hade hälsosamtal idag. Gick igenom vad man inte får äta o.s.v ska dit på torsdag nästa vecka igen för att ta blodprov. Har ni andra varit hos bm än? Jag är i v.10 (9+1).

• Danisen
    Pluttemor skrev 2014-03-27 15:05:25 följande:
    Lycka till JAg har varit hos BM var där i vecka 6 redan

Jag var på ivf kliniken i v.8 ( 7 + 1 ) och gjorde vul. Men går ju inte kvar där nu när man är gravid. Tack och lov hehe lite för långt att köra
  • Danisen
    glader skrev 2014-03-28 18:28:09 följande:
    Inga mer flytningar eller blödningar idag! Fivk dock tid på gyn för UL på måndag för säkerhets skull...

Mår illa som en gris så antar att det är ett gott tecken Tycker dock det är extremt jobbigt... Har ni som lider av illamående några tips?? Jag har provat Calma, Postafen, äta ofta och lite, ingefära, sura saker...

Jag har lite tips som kan lindra. Cola, salt lakrits, kanel och mandel. Min bm sa det och det har lindrat för mig. Äta det som du är sugen på. Ha med nötter och torkad frukt i fickan t.ex prova. Postafren ska man helst inte ta så mycket av. Finns såna armband mot illamående på apoteket. Kör hela registret vettja
  • Danisen
    glader skrev 2014-03-28 21:29:48 följande:
    Tack Danisen! Har testat cola och saltlakrits, funkar inte så bra på mig tyvärr...Kanel ska jag testa! Lite svårt att ha med sig (eller snarare att inta) men hemma funkar ju... Mandel har jag normalt sett väldigt svårt för men kan ju pröva.

Postafen funkar ganska bra men jag blir så gruvligt trött bara - och dötrött är man ju redan liksom...

Ni som mått illa, när började det avta?

Inga problem jadå prova kan du ju. Du får ha med en kanelbulle i väskan hihi. Kanske såna gifflar?

Mitt illamående har faktiskt minskat nu i v.1
    glader skrev 2014-03-28 21:29:48 följande:
    Tack Danisen! Har testat cola och saltlakrits, funkar inte så bra på mig tyvärr...Kanel ska jag testa! Lite svårt att ha med sig (eller snarare att inta) men hemma funkar ju... Mandel har jag normalt sett väldigt svårt för men kan ju pröva.

Postafen funkar ganska bra men jag blir så gruvligt trött bara - och dötrött är man ju redan liksom...

Ni som mått illa, när började det avta?

Inga problem bara att prova. Du får ha med dig kanelbullar i väskan, typ såna gifflar får ju plats hehe . Mitt illamående är bättre nu i v.10 tack och lov. Lite lättare att få i sig mat. Tyvärr är den inte helt borta än :-/ hur långt gången är du nu?
  • Danisen

Oj vad mitt inlägg blev konstigt haha... hoppas att ni förstår

Hehe nä såna mängder kanel är ju inte speciellt bra. Man får använda sunt förnuft

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015