Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Är det någon mer som har fått genomskinliga flytningar nu i vecka 7? Tycker jag har fått mycket mer igår och idag springer och dubbelkollar hela tiden nu är så orolig
Är det någon mer som har fått genomskinliga flytningar nu i vecka 7? Tycker jag har fått mycket mer igår och idag springer och dubbelkollar hela tiden nu är så orolig
Jag hittade en gammal graviddagbok här hemma då jag var gravid för snart 12 år sedan! Jag mådde tydligen illa då! Det enda som hjälpte på kvällarna var att skala en rå potatis dela den i skivor och doppa i lite salt och äta!! Så det är mitt tips för idag! Jag testade ikväll och illamåendet försvann helt otroligt vet ju inte för hur länge men några timmar så är jag ju evigt tacksam!! Jag kan bara äta kall mat och jag är ju vegeterian sedan tidigare så det känns skönt att slippa laga sådan mat! Tror att det är bra tecken att vi mår så illa som vi gör! Läkare på Sahlgrenska sa ju till mig sist att när vi hör våra patienter må illa är det som ljuv musik för våra öron!
Imorgon blir det ultraljud för mig! Håll tummarna för att dom ser ett hjärta eller två slå då! Kram till er
Inte vara orolig pluttemor! Har du en värmekudde du kan lägga där som lindrar? Ligg och vila tills det släpper! Har du kunnat kissat och så idag? Du kanske är förstoppad bara och att lite tarm som går över precis där!!!
Idag var vi på ultraljud och vi såg ett hjärta som slog tydligt och det var en till brevid som en skugga så dr kunde inte avgöra om det var 2 eller 1 men allt såg bra ut! Vi ska åter på nytt ultraljud 11 mars så vi får bättre bild på dom!!!! Jag är så lycklig tårarna kan inte sluta falla!!!
Om du har utomkvedshavandeskap kan du få svårt att ta i när du kissar eller bajsar? Jag hade utomkvedshavandeskap i okt och kunde inte kissa ut allt ordentligt och absolut inte göra nr två utan hemsk smärta!!! Kram på er godingar
Tack alla underbara!! Känns sååå verkligt nu! Imorgon ska jag köpa lite lite mammakläder!! Eftersom jag bara är i vecka 6+3 idag så blev inte bilderna så bra så jag tog ingen idag utan jag får bättre bilder 11 mars så man kan se riktigt som dr sa!!! Helt ok för oss vi såg det vi ville se ett fint hjärta men jag trodde först det var trillingar såg 3 små grejer men hon sa att vi ser bättre nästa gång!!!
Tack snälla pluttemor och HLC grattis till att få se hjärtat lite tidigare!!! Så om 2 veckor kan man andas ut menar ni? Efter 10 fullgångna veckor låter ju helt fantastiskt!! I love you all!!! Ni alla i den här tråden är ju helt fantastiska!!!
<3
GRATTIS pluttemor så härligt att höra!!! När tänker du skriva in dig på MVC? Massa kramar till er alla!!!!
Oj pinsamt är det bara jag som inte har skrivit in mig då? Jag som jobbar med MVC vägg i vägg vad har jag för ursäkt? Nja jag väntar nog 1 vecka tills jag skriver in mig! Vi delar ju matsal också vill inte att alla ska veta än ja ja vet att vi har tystnadsplikt men eftersom alla ser och hör mig i korridoren och folk anar nog redan så tittar dom extra mycket när jag går in där!! Vill bara att vecka 12 kommer fort! Inte för att jag är orolig utan för att min kollega berättade nyss att hon är gravid och hon är i vecka 14 vill att alla ska smälta och vara glada bara för henne en tag! Nej inget vet om att jag är gravid förutom chefen förstås! Har ni berättat för era kollegor än? Berättade för min svägerska igår och blev så lycklig så hon grät hon vet ju att vi försökt över 3 år och om alla missfall och utomkvedshavandeskap vi har gått igenom! Så jag blev så glad och rörd så jag grät också! Vet inte om jag klarar mera känslor nu! Glädjetårar är ju kul men ja ni fattar!
Lisodan spännande med ultraljud för dig imorgon!! Så roligt! Jag går också in i vecka 8 idag och vi ska på ultraljud 11 mars efter det ska vi berätta för våra jobb och för mina svärföräldrar ska bli så skönt att berätta! Just nu känner jag mig bara som en lat tjej för jag är såååååå trött!! Fattar inte hur jag ska orka jobba heltid men folk säger ju att man blir piggare efter vecka 12! När jag väntade min son för 12 år sedan pluggade jag heltid och jobbade 4 kvällar i veckan på restaurang utan problem! Börjar inse att det är nog tvillingar vi väntar ändå!!! Lycka till nu alla! Lova att uppdatera direkt efter era ultraljud så roligt att följa er??????????