• lisodan
    Moolie skrev 2014-02-19 10:08:09 följande:
    På ferring-wheel behöver man veta senaste mens. Så jag behöver ha den. :) Eller ska jag säga det en gång till? :P Hahahaha! 

Jamen en del oss har ju sprutat olika länge så det går ej att räkna med sista mensens första mensdag. Men man kan såklart räkna två veckor bakåt fr ÄP och låtsas att man hade mensdag då. Men ej säkert att det var så.: )
  • lisodan
    tusa skrev 2014-02-19 10:18:06 följande:
    Duu det fanns ju här på FL! Den sa BF 28/10 

...är alldeles pirrig och lite hyper känner jag  ...tänk, det gick verkligen på 1a försöket  Lääänge kvar, jag vet, men kan inte tänka så, väljer att ta för givet att det blir smått i oktober 

Tack Pluttemor  Visst hade du åxå fått tillbaka 2st?

Grattis glömde jag skriva :)
  • lisodan
    Danisen skrev 2014-02-19 08:24:38 följande:
    Hej allihopa plussade i natt, (lite knäpp men det får man vara)

Grattis! :)
  • lisodan
    Moolie skrev 2014-02-19 10:28:38 följande:
    Ska jag ringa tillverkaren till appen och klaga? Eller vad försöker du komma fram till? :P Släpp det! :)

Blir faktiskt lite ledsen när du säger "Släpp det!" Jag försöker bara hjälpa till. Så det inte blir fel datum för någon.

Allt är ju ej som vanligt när man gör ivf så uträkningar blir också annorlunda. Det var bara det jag ville förmedla.
  • lisodan
    Pluttemor skrev 2014-02-19 07:22:19 följande:
    Det här med ingefäran varnade mamma faktiskt mig om. Hon sa oxå stora mängder är inte bra och jag har lite svårt för att veta vad hur mycket stora mängder då är. Så jag avstår nog helt. Men det har blivit mycket lök o vitlök.

Tur att du inte lyssnade till mig! :) och tur att jag själv fick veta det. Tack Jenkis! Hade tänkt köra ingefära i mängder om jag blir mycket illamående. Men får hoppa det. Bra det är med den här tråden!
  • lisodan

Dw

Lyckostjärna skrev 2014-02-19 11:21:33 följande:
    Jag gjorde ett hjärta efter kramar till er inte massa frågetecken haha detta är ju helt sinnes haha

Lyckostjärna skrev 2014-02-19 11:20:20 följande:
    Idag var jag på ultraljud jag är vecka 5+2! Man kunde se en stor skugga i livmodern så bebis/bebisar växer på rätt ställe! Vilken lättnad var så rädd för utomkvedshavandeskap igen! Fick ta blodprov idag och på fredag sedan blir det ultraljud igen för att se om det är 1 eller 2! Nu börjar jag fatta att jag verkligen är gravid!! Efter 3 års kämpande here we go!!!! Känner mig inte lika svullen idag! Första dagen utan vaggisar vilken befrielse!!! Har ni också slutat med progesteron nu? Kramar till er ??????

Gud så härligt! Grattis! Vad spännande om det blit två också. Känner samma sak här, även om vi ej gjort ul ännu. Kan det verkligen vara sant efter 2,5 års försök? :) :) Har tre proggisar kvar och på 5+2 som du. Har trappat ner, så tar bara en om dagen innan jag ska sova.
  • lisodan
    tusa skrev 2014-02-19 15:13:49 följande:
    Tack! 

Ja, det är ju ÄL/ÄP man "räknar ut" med det traditionella "sista mensen", och det behöver vi ju inte, för vi vet ju exakt!  Jag knapprade därför in i FL-grejen 14 dagar före ÄP, som "mens", lutealfasen skrev jag 14 dagar och cykellängd 28 dagar, då kommer den att räkna mitt ÄP som ÄL och då blir det rätt!

Vad får du för BF?

...du, hoppas du inte tar åt dig av lite hårda, plumpa ord, vi är nog alla lite hormonstinna och har nära till de flesta känslor, inkl. irritation..

BF för mig är 19/10. Jo, så kan de nog vara med hormonerna. Lite lättare att ta åt sig. Och till irritation. No hard feelings nånstans. :)
  • lisodan
    Hoppfulla Fia skrev 2014-02-19 18:12:17 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna in här. Pulsade idag för första gången i mitt liv. Jag är GRAVID! Kan inte riktigt fatta det. Har egentligen test dag på söndag. Mår illa och kan inte vara lyckligare.... Hurra!!!!

Grattis! Vad många vi börjar bli :).
  • lisodan
    Hoppfulla Fia skrev 2014-02-19 18:12:17 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna in här. Pulsade idag för första gången i mitt liv. Jag är GRAVID! Kan inte riktigt fatta det. Har egentligen test dag på söndag. Mår illa och kan inte vara lyckligare.... Hurra!!!!

Grattis! Vad många vi börjar bli :).
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015