• Pluttemor

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jenkis: det man äter och dricker kan mycket väl ha en påverkan på resultatet sen är det inget vetenskapligt test direkt

• Pluttemor

Jag funderar på att köpa en bugaboo donkey. Har dock ej bestämt om det blir ny eller begagnad. Jag har en Cameleon som e sonens gamla. Tänkte att om jag får cirka 5000 för den (för den har många tillbehör) så kan jag köpa en ny på kidzshopen.se för 12 000 och då får vi en bilbarnstol till ett värde av 2000 kr. Och vi hade ändå tänkt köpa en ny bilbarnstol. Då tänker jag med lite egen matematik att jag får en ny bugaboo donkey för 6000 kr

• Pluttemor
    johjen skrev 2014-05-15 09:28:15 följande:
    När det gäller vagn har jag identifierat vilka saker jag anser är nödvändigt för oss, terränggående (dvs stora lufthjul), vändbar sittdel och lätt att fälla ihop eftersom vi bor på landet och måste ta bilen överallt. Tror att det blir svårt att hitta en sådan vagn begangad men någon kanske har något tips på vagn som passar oss? smile1.gif
    bugaboo Buffalo ska vara bra för skog o sånt  
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor
    villsågärna38 skrev 2014-05-15 11:10:28 följande:

Vi har precis samma. Cameleon nu (Buffalo fanns inte då dottern föddes) och funderar på Donkey. Tycker den är bra. Enda nackdelen är att sittdelen är lite liten men å andra sidan blir ju dubbelvagnar så himla stora annars. Tänkte köpa en Mountain Buggy sen när båda kan sitta framåtvända. Har redan babyskydd dock, vet du om Donkey har andra adaptrar till Maxi Cosin? Kram
    Jag vet faktiskt inget om adaptern.. men det går säkert att googla :)
  • Pluttemor
    villsågärna38 skrev 2014-05-16 09:34:13 följande:
    God morgon alla underbara tjejer! Hoppas solen skiner på er idag också. Själv känner jag mig pigg och glad idag. Ätit Blutsaft och en massa spenat och rött kött i snart två veckor nu och börjar känna mig piggare. Dottern är dunderförkyld med jobbig hosta på nätterna och jag och maken tar varannan natt och i natt har jag sovit som en prinsessa helt ostört - kan väl också göra sitt till smile5.gif Sen kan jag verkligen tipsa om helt mjölkfritt (laktosfritt hjälper inte) om det är nån annan som har problem med rosacea. Jag hade ju dunderproblem för 3 veckor sedan (hel röd och prickig i ansiktet och inflammerad i huden) och har med kostomläggning och lite nya hudprodukter blivit jättebra igen. Sååå skönt! Fuskade däremot igår och åt lite choklad och även en latte och vips har jag några kvisslor/prickar igen. Verkar ju vara extremkänslig just nu men ja, då vet jag ju vad som gäller iaf. Kram
    Skönt att du mår bättre och känner dig piggare! tråkigt att dottern e så förkyld dock  
    Sillavi skrev 2014-05-16 09:35:23 följande:

Är under isen, galet illamående - kan knappt jobba. Vad tar man mot det? Hatar tabletter spe under grav. Ska man ringa BM

Stackars dig, salta kex kan hjälpa
  • Pluttemor

Hoppas alla mår bra i detta härliga väder! Vi har 24 grader i Örebro! Helt underbart! Synd bara att jag jobbar till 21 ikväll  

• Pluttemor

I örebro är det oxå mulet nu! Kännsl ite bättre att jobba då Nej men vad egoistiskt av mig att tänka såDrömmer

Nästa helg ska vi på Weekend i STHLM och bo på femstjärnigt hotel Jag maken o lillgrabben ska bli så kul! 

• Pluttemor

Tack Jenkis! Jag har beställt en hel del mammakläder från asos.com. Det var jättebra utbud. Köpte mest klänningar och tights för det e bekvämast tycker jag

Jag hade en högre startvikt den här graviditeten än förra förra gången gick jag upp totalt 20 kg och då kom gossen i vecka 35 och vägde 1,8 kg.

Den här gången har jag hittills gått upp 6 kg! Men som sagt med en startvikt denna gång på cirka 6 kg mer än vad jag brukar väga

• Pluttemor
    St0rken skrev 2014-05-19 07:52:21 följande:
    RUL idag eller om 3 timmar rättare sagt, å jag är så nervös och förväntansfull....
    Lycka till! Håller tummarna att det går bra Kram
  • Pluttemor
    Jenkis skrev 2014-05-19 10:11:23 följande:
    RUL idag!

Och det är verkligen "Turtråden" vi är med i!

Den här gången kunde de inte hitta minsta avvikelse på något! Pigg, livlig och frisk!

Stor för sin ålder, så antingen har vi stora gener någonstans, eller så har jag har fint flöde i navelsträngen eller så är det godis/kaffebröd smile1.gif (Fast jag äter inte sååå mycket. Typ 12 bitar smågodis på en vecka + fyra mindre bullar. Mycket restriktiv med saft, läsk och jos).

Fick inte ändrat BF, men maskinen räknade fram 18+5 och jag är i 17+6, så nästan en vecka slog det på. BM tyckte dock det var bra och inom marginalen. Bättre lite för stor än för liten resonerade hon.

Vi fick många bilder varav en var jättebra. Skall lägga upp den vid tillfälle i bildtråden.

Lycka till idag St0rken!
    Grattis Jenkis! Det är ni helt värda!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015