• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Pluttemor skrev 2014-06-12 10:06:13 följande:
    Tack vännen! Jo jag mår stundvis ganska dåligt med världens snabbaste puls typ! Och jag märker att bebis blir stressad av det när jag börjar andas lite fort, för då rör han sig mer, vet dock inte om det har ett samband men det e i alla fall så det känns smile4.gif  

Jag känner mig oxå konstant trött, och det kan ha och göra med långa blodvärdet.. 

Vad jobbigt med Hemorrojder smile4.gif Jag hade det precis i början av graviditeten och det är något jag aldrig någonsin har haft! SKitjobbigt var det dock!! Kramar!!
    Du kommer bli som en ny människa när du får upp dina järndepåer. Lovar!
  • Jenkis

Sjutton också!

Lyckats beställa för lite tapet... Tydligen var tjejen i butiken lika kass på att räkna som mig. Ringde dem idag för att beställa mer, men fick till svar att ordern inte skulle gå iväg förrän jag betalade handpenning. Så det blir att åka dit så fort som möjligt i morgon. Tapetcentralen hade bara fyra rullar kvar... Jag skall bara ha en visserligen, men är livrädd att det skall ta slut...

OT jo, jag vet...

• Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-06-15 17:06:01 följande:
    Nä nu är det skottpengar på mannen jag krockade med i fredags!! Fick en blödning idag. Brunt med röda strimmor i, kom blod tre ggr då jag var på toa så ringde BB Stockholm och varit inne på koll i em. Allt såg dock bra ut. Ingen pågående blödning och det har stannat av. Vila och samlagsförbud några dar och åka in igen om jag får ont eller blöder. Huga vad rädd man blir!!! Var så rädd på väg dit att jag grät hela vägen i bilen. Vill ju def inte få nån skada på moderkakan eller att förlossningen ska sätta igång nu i v 24!!!! Håll tummarna!! Kram
    Håller tummarna stenhårt!!!

Vad hemskt det du har gått igenom! Hoppas verkligen att allt står rätt till ändå.

Bamsekram!
  • Jenkis
    lisa första försöket skrev 2014-06-14 16:20:20 följande:
    Vår prins hade bråttom ut, så inget planerat snitt här inte. Vaginal förlossning i v 37. Älskade bedårande unge äntligen är du här. Kram till er alla underbara kvinnor
    Stort grattis!!! Vad kul!

Berätta mer!
  • Jenkis
    Lillebrorsfaster skrev 2014-06-13 16:28:02 följande:
    Tack för alla grattis tjejer!! Fantastiskt start på helgen kan man lugnt kalla det! :)
    Grrattis!!! Kul med ett "veta kön" till i tråden!
  • Jenkis
    Bell13 skrev 2014-06-14 08:34:53 följande:
    Tackar. Nu ruvar jag i 14 dagar och väntar på nästa steg, gravtest. Har bestämt att sätta upp delmål för att minska besvikelsen om det blir missfall igen.
    Grattis till ruvningen!

Smart med delmål!
  • Jenkis
    Jojjo77 skrev 2014-06-16 13:48:02 följande:
    Efter blödning igår, livrädd, igen. Idag såg vi ett tickande hjärta Hjärta Lycka!
    Lätt för mig att säga att du förmodligen inte behöver bry dig om dina blödningar nu när du sett ett hjärta picka

Men jag hoppas att du känner dig lite tryggare i alla fall.

Vi har de allra flesta som gjord ÄD varit i din situation med blödningar och för de allra flesta har det även lett till barn i famnen

Försök njuta lite också
  • Jenkis
    Lyckostjärna skrev 2014-06-16 17:46:47 följande:
    Tog järnvärdet idag hade bara 112 efter att ätit 3 st järntabletter i vecka plus dricker blutsaft i en hel månad! Nu ska jag äta järntabletter varje dag och se om det stiger sa BM om min mage klarar det! Hon rekommenderade också att jag ska äta ett knäckebröd som ser ut som hårt tunnbröd som ska heta paltbröd med leverpastej!! Hur mycket järn äter ni? Jag hade 110 för en månad sedan så jag är väldigt chockad att det inte hade stigit mer men BM sa att min blodvolym har ökat nu och barnen kräver mera för varje vecka! Kram till er 1 juli har jag bokat ett könsultraljud privat för att veta 100% att vi väntar en flicka så jag vågar handla massa rosa!
    Jag bara väntar på nästa besök hos BM som jag har om ett par veckor. Det blir nog Niferex för mig då skulle jag tro. Förra grav. hade jag supervärden. 139 i Hb och 98 i depå. Förlorade dock mycket blod vid förlossningen och hade Hb 90 då. Trodde att kroppen skulle fixa upp depåerna på sex månader, men tydligen tar det längre tid för den här gången hade jag bara 32 i depå och kommer bli tvungen att äta järn. Hade jag vetat att det tog så lång tid att bygga upp depåerna igen hade jag såklart ätit Niferex innan jag blev gravid igen....

Jag har kört Blutsaft + vitaminer som innehåller järn här hemma på egen hand under tiden. Vill inte dippa för mycket till v. 24 när det är koll igen.

Äter 35 mg per dag och har gjort sedan v. 19 (det var då jag fick reda på depån som togs i v. 8) I övermorgon skall jag börja med Aminojärn (då är Blutsaft slut) och då kommer jag äta 51 mg järn per dag. Får se hur långt det räcker. Mår bra i alla fall, så någon större brist just nu tror jag inte att jag har. Sen äter jag jordgubbar i stort sett varje dag. På fredag blir det oxfilé.
  • Jenkis
    linnea83 skrev 2014-06-16 18:50:44 följande:
    Läser varje dag men skriver sällan..Kul att se att det går så bra i denna tråden =)..

Tråkigt med lokattis dock =(..Och krocka måste ju ha varit jätteläskigt!

Här går det sakta men säkert framåt och idag går vi in i vecka 15 =)..Den 15 juli är mitt nästa delmål då det är dags för RUL..
    Mår relativt bra i graviditeten och har mest åkt på en värkande rygg.Däremot lever jag med kronisk värk och idag var en riktig sån där skitdag =(..

Hoppas ni njuter i värmen!

Kram på er!
    kul att det går så bra nu Linnea! Håller tummarna för ett fint RUL framöver! Skönt att du mår bra förutom värken...
  • Jenkis
    lisa första försöket skrev 2014-06-16 19:26:55 följande:
    Hemma!
    Allt bra med oss amningen går bra och prinsen äter, sover och vill vara nära precis som det ska vara. Han vägde 2995 g 50 cm lång när han föddes.
    Superhärligt!

Jag skulle också kunna tänka mig att få några veckor för tidigt för att slippa en fyrkilosklump Men är såklart överlycklig bara allting går bra. Hen är välkommen när hen känner för det
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015