Redan47 skrev 2014-06-09 16:00:24 följande:
Vad är han rädd för?. Eller vill han inte leva med dig? Hur tänker han? Det är ju lättare att skiljas ocå som gift. Och det går att separera även som gift. Vill han inte ha något ståhej så är det ju bara boka tid oå kommunen gjort på en kvart.
Jag tycker idag inte det är okey att vägra giftemål när barn kommer in i bilden. Det är egoistiskt syfte som styr då och inte kärlek.
Jag har två dödsfall och separation som ogift m barn och utan barn. Vidrigt! Helt oskyddad. Om han inte vill gifta sig. Kontakta en advokat få hjälp att skriva ett kontrakt sim är likvärdigt äktenskap, skicka fakturan till din sambo! Stå på dig. Dumhet.
Ha, ha, ha! Jo, det har jag försökt tagit reda på. Allt från om det är stohej, rädd om sina pengar o.s.v. Jag har ju såklart lösningar på allt
Jag tror att han är rädd för att han inte är insatt. Han inser inte att han borde vara rädd när han inte är gift eller har skrivit alla papper man kan som sambo
Det kan också vara så att han känner att jag inte vill gifta mig av kärlek utan av praktiska skäl och då kanske han vägrar om du fattar?
Jag trodde att vi var överens innan vi skaffade barn. Jag deklarerade nämligen att jag ville vara gift då och han sa inte nej (och inte ja...), vilket jag tolkade som ett OK i alla fall. Blev jättebesviken på honom när han sedan sa att han inte ville när vi väntade vår dotter och vi förlovat oss (för det ville han göra innan giftermål) och jag pressade honom. Eftersom han är som han är vill inte heller jag gifta mig med honom längre. Det känns ju inget kul alls!
Däremot skulle jag inte bli förvånad om han själv kommer dragandes med giftermålsideér om ett par år. Just nu vill han absolut inte, så den som lever får se...