• Fröken Smilla

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Vilken glädje, idag fick jag sova ända till kl 6!!! Tror jag var uppe och kissade inatt som vanligt men måste ha somnat om direkt. Jag lyckades hålla mig från att somna på soffan, så det kanske är det som är nyckeln. Ska försöka hålla mig vaken så länge som möjligt ikväll

• Fröken Smilla
    Fruhn skrev 2015-03-02 10:56:38 följande:

Har någon av er provat "seaband" mot illamående. Kanske inte funkar om man mår så dåligt att man behöver medicineras, men under min förra graviditet tyckte jag att det funkade mot "normal illamående".

Ska prova igen denna gång och se om det funkar.

Min man är iväg och köper det just nu faktiskt ska bli intressant att prova. Mitt illamående har eskalerat även om jag inte mår kräkilla. Ringde precis barnmorskan angående det, och hon pratade både om Seaband och Postafen. Ska testa båda om det behövs! Sen var hon vänlig nog att (på eget initiativ) be läkaren skriva ut lergigan så det finns redo om jag känner att jag behöver det.
  • Fröken Smilla

Lisodan: så konstigt, även jag var däckad igår med exakt samma symtom som du!

Jag tror att spökveckorna mycket väl kan börja i vecka 10. Tycker jag har läst det både här och där.

Min mage har också börjat bli bättre, är inte lika trög som innan. Tror kroppen börjar vänja sig vid hormonerna

• Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-03-02 16:12:52 följande:

Är inte du och jag nästan på samma dag i graviditeten? Jag är 8+6. Hoppas det är så att kroppen vänjer sig för det är samtidigt skönt att känna sig lite bättre på många plan (förutom igår då ) Det jag är mest orolig för är detta med brösten som inte känns så spända längre.

Har en del molvärk idag. Går på toa mest hela tiden för att se om det kommer mer rosa. Men icke...

Ja vi är ganska lika, jag är på 8+3 mina bröst är nog också lite mindre spända, även om det känns ganska bra när man trycker på dem

Såklart har illamåendet inte kommit idag, nu när min man köpte både Seaband och Postafen haha! Men hellre det

Rosa flytningar är väl inte helt ovanligt? Säkert bara slemhinnan som är lite retad.
  • Fröken Smilla
    Blomflugan skrev 2015-03-03 10:33:38 följande:

Lergigan comp är min räddning också. Blir inte speciellt trött av dom.

Åkte till jobbet igår vilket jag ångrade direkt... Så himla kämpigt att ständigt gå runt och kännas som man ska kräkas när som helst... Hemma igen idag, ska försöka jobba lite hemifrån. Har fått läkartid på tors, ska försöka få till en sjukskrivning.

Första besöket hos mvc idag! Hälsoinfo. Ni som kommit lite längre, gjorde ni KUB? Tycker det är svårt att bestämma mig för om jag vill det eller ej...

Lycka till idag!

Vi har valt att inte göra KUB. För oss är fostervattensprov inte ett alternativ så då skulle ett sannolikhetstest bara göra oss oroliga. Vår bebbe är som den är, och den är välkommen i vilket fall som helst. Jag har nära vänner som har barn med downs och det är en underbar liten flicka. Jag har dock full förståelse för de som väljer att göra det. Det är ju inte bara downs man kollar efter.
  • Fröken Smilla

Hej på er! Det var ett tag sen jag kikade in här...

Gick in i vecka 11 igår, och ska på inskrivning på måndag. Illamåendet har lagt sig nästan helt och jag har mer energi på dagen (däckar dock fortfarande runt kl 20 varje kväll). Jag har börjat känna livmoderns titta fram ovanför blygdbenet och idag kunde jag tom se det bukta ut när jag låg på ryggen! Längtar tills det syns ännu mer

Många här som snart ska få träffa sina små underverk! Så härligt för er!

• Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-03-15 14:33:03 följande:

Häftigt att du kan se livmodern bukta ut. På mig är det liksom mer som buktar ut. Hehe... På kvällarna är magen så himla stor o spänd! Senaste dagarna har jag också haft mindre illamående. Men idag känner jag av det en del igen. Och SÅÅÅ trött. Får snart fikabesök. Av några vänner men vill helst bara somna lite....

Spännande med inskrivning.

Haha jag har annat som buktar ut också, men det sitter högre upp men märker tydligt bullen när jag ligger på mage, böjer mig fram och när jag drar upp knäna när jag ska sova.

Lycka till med fikan
  • Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-03-18 09:26:26 följande:

Hej, hej hur mår ni alla?

Jag mår obehagligt bra på dagarna iaf. Mer energi. Häromdagen kände jag mig rastlös. Har ju nästan glömt hur det kan kännas! Men har ju också gått in i vecka 12 nu. Så det är väl nu symtomen avtar lite kanske. VECKA 12!!!! Om någon ska ändra i listan får ni gärna ändra mig med.

Dock en del molvärk, någon mer som hade det runt denna tid? Och har fortfarande lite illamående innan frukost och på kvällarna. Och kan däcka i soffan på kvällarna fortfarande.

Så skönt att du skriver det med molvärk! Jag har också fått mer molvärk de senaste dagarna, går in i vecka 12 på fredag. Var lite orolig och tog upp det med bm som lugnade mig, men oron finns ändå där. Denna molvärk känns mer dov och inte så huggande som den första molvärken. Men ändå kraftig.
  • Fröken Smilla
    Lokattis skrev 2015-03-18 18:24:23 följande:

Jag mår hyfsat bra, faktiskt! Är sjukt trött, speciellt på kvällarna men det är hanterbart. Känner av lite, lite foglossning emellanåt men inte så mycket (ännu?). Sover hyfsat bra, men har inte så bra aptit. Jag försöker tänka på att äta fler mellanmål istället.

Apropå molvärk så hade jag det mer eller mindre konstant från plus till ca v 20. Kändes precis som mensvärk. Nu kan jag få det av och till, men då går det över efter ett par timmar.

Skönt att höra, det lugnar! Idag har jag haft mer molvärk i ligamenten, igår var det mer i livmodern. Känns bra att det flyttar runt lite iaf
  • Fröken Smilla

Tråkigt att läsa om alla dåliga upplevelser vid ÄP. Jag, som Sira, upplevde mitt ÄP mest som nåt positivt. Fick lugnande och postafen innan äp och morfin på plats. De fick fylla på en gång när det gjorde lite extra ont (tror de behövde skölja med saltlösning). Redan vid första morfinet började rummet snurra och jag blev behagligt salongsberusad snackade mig igenom hela äp och fick beröm att jag var så lugn hehe. Tyckte själv att det var så fascinerande alltihop, och hade gärna gjort det igen. Fick bara ordinationen Alvedon och vila efteråt, och dagen efter behövde jag inte det heller.

Var ett tag sen jag skrev här sist men läser alltid i tråden, går in i vecka 18 imorgon och blivit rätt stor den senaste veckan. Alla jobbiga symtom är över, och jag njuter av min graviditet. Testade gravidyoga igår, och det var underbart! Om en vecka är det dags för RUL som är mitt sista orosmoment, sen ska jag börja ta ut svängarna och shoppa en massa!

Många här det snart är dags för, lycka till allihop!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015