Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Flytningar utan doft och färg är positivt tecken på att östrogen produceras. De ökar med graviditet liksom progestoronet.
Flytningar utan doft och färg är positivt tecken på att östrogen produceras. De ökar med graviditet liksom progestoronet.
Lelle: här en länk som jag hittat när jag letade efter andra möjliga ställen att spruta på. Du kan ju fråga din bm om råd, hon tänker jag har erfarenhet. Tänk på att du kan spruta bra ocå typ en handflata ifrån naveln, dra ut huden. För er som inte har så mycket underhudsfett så funkar det oxå. Jag får mindre stickmärken där. I låret går oxå, kolla länken, får inte sätta insida lår, men det gör mycket ondare, för mig iallafall.
www.vardhandboken.se/Texter/Injektioner/Subkutan-sc/
Hej alla fina!
Var på Håkankonserten igår och då jag är ett gammalt HH fan av rang kunde jag inte hålla mig utan var tvungen att dansa med emellanåt, även om jag så klokt köpt sittplats för första gången. Efter konserten kände jag att magen drog ihop dig och har sedan dess haft träningsvärkliknande känsla i magen, någon som känner igen sig? Något som kan vara farligt för bebis? Stackars liten som fick skumpa runt i magen...
Tittade på vagn igår och har nu världens dilemma. Egentligen borde vi köpa en Emmaljunga med stora fasta hjul som upplevs mer robust och ombonad som passar våra behov och där vi bor bäst. Men fåfängan i mig vill ha en Bugaboo Buffalo för jag tycker den är snyggare och smidigare! Både min sambo och jag har stora bilar så vi får gott och väl plats med Emmaljungavagnen och jag skäms nästan över att jag inte tycker den är lika snygg som Bugaboo. Praktiskt måste väl gå före design/trend eller hur?
Ni kanske tycker jag är urfjantig och blev lite chockad själv att jag känner så här men får väl smälta det lite och fatta rätt beslut. Sambon är helt för Emmaljunga men låter mig bestämma. :-S
Jag säger ich tycker av egen erfarenhet samt juridisk kompetens : Gift er. Därefter kan ni ju skriva äktenskapsförord, vad ni vill ska gälla tex vid skilsmässa. Och testamente ändå. Och livförsäkring ändå. Men att vara sambo och den andre dör är mycket mer komplicerat, för alla inblandade. Även skilsmässa - skitjobbigt!
Gift er, av den kärleken att underlätta för den andre som blir kvar. Och att ni då vet hur ni bestämmer det i det fall ni väljer att skiljas. Enkelt konkret okomplicerat- tryggt för båda.
Tyvärr är inte sambolagen vattentät och kan ej likställas med äktenskap.
För mig 25 års sedan var det det, så vi gick till soc ich fixa alla papper...
Idag, så är det super enkelt och lätt tillgängligt för alla att göra DNA test.
Det kan vara praktiskt att ha administration klar, för när bebis är född, inte så motiverande att ränna iväg på den typen av besök. Du har ensam vårdnad tills adm på soc är klar.