Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Om man bestämmer sig för att försöka bli gravid med äggdonation utomlands för ca 50 000 kr och det misslyckas, har man fler försök för dessa pengar eller kostar nästa försök 50 000 kr till?
Om man bestämmer sig för att försöka bli gravid med äggdonation utomlands för ca 50 000 kr och det misslyckas, har man fler försök för dessa pengar eller kostar nästa försök 50 000 kr till?
Det kostar väl med frysförsök också, det betalade jag 10000 kr för i Sverige.
Såg inte ditt svar när jag postade till de andra - inte meningen att negligera dig, ledsen för det. Tack för peppningen, men mina farhågor var rätt och det blir missfall av det här. hCG:t har inte utvecklats som det ska och det är bekräftat via blodprov. Nu väntar jag bara på att blödningen ska komma igång.
Som lök på laxen åker vi till Mallorca på lördag och är borta i en vecka. Förra gången jag fick mf fick jag inte bada medan jag blödde. Lär vara samma nu, antar jag. Hela semestern blir förstörd, on top of it. Great.
Ringde MVC på lasarettet och de sa att de inte sätter igång på 42+0. Man får komma in på kontroll då bara... Så nu har jag börjat googla på olika huskurer. Färdknäpp funkar inte, olika grönsaker eller frukter funkar inte, så jag försöker ge mig på att reta tappen lite. Gjorde det lite snabbt i middags och det började dra i ljumskarna. Så detta kommer jag fortsätta med!
Hur går det för er andra? :)
Men så konstigt!Visst bor vi i samma landsting?Bor i Halland..Min barnmorska bokade in igångsättning redan i vecka 39+6 typ..Alltså för att sättas igång 42+0.Efter det börjar ju moderkakan att tappa kraft (eller hur man nu säger ;)..).
Moolie: Men så konstigt till mig sa de när jag väntade dottern att man gör kontrollen 41+0 och bokar in ingångsättning då men det är klart vi tillhör ett annat landsting. Jag skulle gå o sätta mig på förlossningen o vägra åka därifrån innan jag hade bebis med mig, tänker inte riskera någonting efter 41+0 (eller 42+0 då moderkakan riskerar att tappa kraft).
Hoppas att bebis bestämmer sig för att komma tidigare!
Det finns en tjej i Helsingborg som heter Kajsa Lanngren, som utför akupunktur. Hon har kunskap i akupunktur för att sätta igång förlossning. Kanske vore nåt? Min yogainstruktör rekommenderar henne, men hon gör självklart endast det när det är säkert rent tidsmässigt.
Moolie: Jag förstår verkligen inte varför de inte kan sätta igång dig när du är så långt gången! Och de vet ju att du är så långt gången "på riktigt", ni har ju gjort ivf!
Hade ingen kontroll (?,vad kollas då??) alls utan bokades in av min barnmorska på mvc..
Ingen läkare godkände min igångsättning..
Jag fick ultraljud v 41+0 för att kolla fostervattnet och flödet i moderkakan. När jag varit där ringde jag själv till fl och bokade igångsättning. Ingenting som skulle godkännas av läkare.
Jag tänkte också på ricinolja sist men vågade inte. Jag blev desperat så jMag förstår dig verkligen. En igångsättning är ju ofta mycket svårare än om det kommer igång, är nog därför de väntar.
Till er spm läst skräckhistorierna här på familjeliv... Jag satt på toaletten i 15 minuter och sen var det över. Ingen ambulans eller akut förlossning... Flera timmar sedan jag tog det nu. Bebis är inte påverkad utan hickar på som vanligt när jag dricker kallt. Sparkar som hen brukar.
Men, jag kommer berätta för BM på måndag att jag försöker sätta igång det själv eftersom jag inte får någon hjälp av vården. Men eftersom ricinoljan var verkningslös finns det ingen anledning att försöka igen.
Jag fick ultraljud v 41+0 för att kolla fostervattnet och flödet i moderkakan. När jag varit där ringde jag själv till fl och bokade igångsättning. Ingenting som skulle godkännas av läkare.
Jag tänkte också på ricinolja sist men vågade inte. Jag blev desperat så jag förstår dig verkligen. En igångsättning är ju ofta mycket svårare än om det kommer igång, är nog därför de väntar.