• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Bell13 skrev 2015-05-09 17:00:15 följande:

Jag hade det jobbigt mot slutet och allt jag ville var att föda, förstår hur du lider.

Jag kunde knappt röra mig och hade så ont hela tiden. Tycker inte det är humant att låta nån gå omkring och må psykiskt dåligt det måste ju kunna trigga en depression

Just nu känns det minst lika illa som i början av graviditeten... :( Katastrof med andra ord!
  • Moolie
    Kelsson1 skrev 2015-05-09 20:29:13 följande:

Moolie: Fruktansvärt att de ska behandla dig sådär. Jag fick igångsättning med dottern för begynnande havandeskapsförgiftning. Hade rejält med äggvita i urinet men ingen påverkan än på blodtrycket. Blodtrycket började stiga först efter förlossningen. Förstår inte varför de ska hålla på o leka med din hälsa när bebis är färdigbakad! Om du orkar så försök stå på dig och säg att du inte åker hem innan de gör något. Varma kramar!

Jag vill i alla fall ha en harmlös svepning... :(

Tack för att ni finns!!! <3
  • Moolie
    Sira skrev 2015-05-09 20:59:51 följande:

Usch vad jobbigt det låter Moolie. Tycker det är lite konstigt att inte barnens mamma kunde haft dem ett par dagar till när det är så nära förlossningen och de dessutom är sjuka. Och att säga att alla gravida har det jobbigt i slutet; jo så är det väl. Men du har ju flera symptom på havandeskapsförgiftning...

Min kära make försöker lösa det åt oss så vi vistas så lite som möjligt tillsammans... Men vi använder samma toalett som är den största smittohärden...

Nu är nästa möte med BM på måndag... Då har jag gått över 5 dagar... Vet inte vad som sägs då...

Jag har gått i dvala... Sover, tittar på tv, sover, tittar lite till...
  • Moolie
    Bell13 skrev 2015-05-10 20:09:13 följande:

Be din bm att känna om tappen är mjuk och om den är bakåtlutad eller framåtlutad och om du är öppen någonting?

Känner hon att det är mjukt och moget måste hon kunna göra hinnsvepning utan att koppla in läkare.

Jag ska absolut fråga!!
  • Moolie

Tack för peppning!! Kan jag behöva! Känner mig 99% värdelös just nu...

• Moolie
    Kelsson1 skrev 2015-05-10 21:19:53 följande:

Moolie: Varma kramar! Men mitt liv består också av att ligga på soffan o titta på TV o sova o jag har över en månad kvar bebis får gärna titta fram någon vecka tidigare för min del...

Netflix, SVT, 8, 5, 3 och 4-apparna är färdigtittade...

Och nu kom äldsta bonusen och har så ont i sin mage att hon gråter...! Och eftersom jag är FL måste jag ta VAB... :'(
  • Moolie
    Kelsson1 skrev 2015-05-10 21:44:23 följande:

Moolie: Hittat nya favorit ID (Investigation Discovery, går bra att sova till ljudnivån blir aldrig för hög ) och History HD

Stackaren, hoppas det går över fort. Men varför måste du ta VAB?

Vi är gifta och jag räknas därför som en förälder lika mycket som de biologiska... Förutom när det gäller möten med skolan eller soc. då är man inte värd så mycket... :( Jag hade gärna velat ha maken hemma... :((
  • Moolie
    Kelsson1 skrev 2015-05-10 21:56:23 följande:

Moolie: Men är det någon regel jag inte vet om, måste den som är FL ta ut VAB, kan inte den som jobbar göra det? Jag har verkligen noll koll Vad fort man glömmer, dottern är bara 3,5 o minns verkligen inte alls reglerna kring FL.
    Men om du inte känner dig ok med att ta ut VAB kan du sjukskriva dig i några dagar så kan han ta ut VAB. Kan inte tänka mig att det är meningen att du ska ta ut VAB när du gått över tiden o mår dåligt.

Bell13 skrev 2015-05-11 08:07:41 följande:
    Jag förstår inte riktigt varför de stora barnens mamma inte kunde ha dem tills du fött? I mina öron är situationen absurd. Mina barns pappa hade dem när jag skulle föda trots att det var min vecka.

Om man är fl och har andra barn så är ju fl det som prioriteras, du får ju inte betalt för vab också
    Min man har ringt och pratat med barnens mamma och hon kommer ta dem tre dagar tidigare. Hon får långhelgerna två gånger i rad... Men vi kommer erbjuda oss att ta barnen mer i sommar. Tex som att köra dem till simskolan hela sommaren. Hoppas verkligen att hon accepterar detta och själv kommer ihåg hur hon hade det när äldsta föddes...! 

• Moolie
    lisodan skrev 2015-05-11 09:28:47 följande:

Vad jobbigt det verkar Moolie! Be din make sjukskriva sig, om det ej går på annat sätt? Klart du ej ska behöva vabba nu! Vissa situationer kräver faktiskt det, i mina ögon. Jobb går INTE före allt! Inte pengar heller! Och tänk om barnet väljer att komma snabbt, då ska du ju ej vara ensam med de andra barnen!

Hoppas du snart får slut på din väntan! Kram

lisodan skrev 2015-05-11 09:36:48 följande:

Hoppas innerligt att jag ej går över tiden. Ett par dagar innan eller på bf hade sutitt fint. När jag säger det till andra så förstår de inte varför.

Men man kan tycka att vi IVFare har gått igenom tillräckligt med väntan. Är väl inte så svårt att förstå? Att gå över tiden blir kanske som sista droppen? Eller vad tror ni? Tror ni det är jobbigare överlag för oss IVFare? Är det sista påminnelsen om vår långa väntan?

Ja, man har ju väntat sedan utplocket på detta! Men om man fått ta emot en ÄD så får man sättas igång 41+0. Så jag ska säga att vår graviditet började redan i juli 2014 då vi fick tid för insättning... Det blir ju 11 månader mot andras 9 månader! :O

• Moolie
    Lantlollan skrev 2015-05-11 13:18:34 följande:

Jag är bara i v4+5 efter FET med 5-dagars och känner mig så himla plågad av ovissheten och oron. Det enda jag känner av är att ryggen molar lite. En liten, liten stegring på stickorna, men inte mycket att tala om. Jämfört med andra med naturlig befruktning så är mina utslag i princip ingenting. Och alla bara pratar om hur illa de mår och om sina symptom. 

Fy fan för det här.  

Jag har varit gravid två gånger. Första gången kände jag massor och det slutade i ett MA. Andra gången kände jag knappt något alls och nu har jag passerat BF.

Jag är HELT övertygad om att symptomen inte styr hur graviditeten blir sen...! Alla graviditeter är likaolika som personerna som tittar ut.

Och jag som är höggravid säger:

Passa på att njuta nu när du mår bra. Det kommer en tid då du kommer tänka "hur kunde jag klaga över att vara symptomfri?". Precis som jag själv klagade. Det ÄR lätt för mig att säga det nu när allt är över... Men jag hoppas du kan ta till dig av det jag sagt, lite i alla fall.

Kramar till dig!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015