• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-01-07 10:45:00 följande:
    Det kommer säkert att gå jättebra!! Jag har rest mkt själv med äldsta tjejen. Flera ggr till Skåne och svärföräldrarna med bil t ex. 60 mil. Stannar du ung varannan/var tredje timme och rastar går det säkert toppenbra!! Som förälder kan jag säga att man helt plötsligt börjar gilla McDonalds smile5.gif bra läge efter vägen, bra lekrum och lekplatser, bra toaletter med skötbord och micro etc då man behöver värma mat osv.

Vi flög till Italien med storasyster då hon var 4 månader (jag och maken). Då ammade hon och sov hela resan. Gick så smidigt! Reste även själv till Gran canaria då hon var 9 månader. 6 tim på flyget (min syster bodde där då så vi hälsade på en vecka). Gick hur bra som helst det med! En stor fördel om man ammar. Bara att ha en sjal och amma under, amma vid start och landning, då man behöver trösta och mysa. Hon skrek fem min totalt. Sen sov hon el satt i mitt knä resten av tiden. Förstod liksom att det var nåt annat som gällde och att hon inte fick krypa runt i planet. Reser man själv med barn får man hur mkt hjälp som helst av andra också så tror det kommer att gå jättebra även för dig!!

Underbart med Bordeaux!! Blir avis smile5.gif Vi kollar på resa till Cypern el Teneriffa i vår. All inclusive, havsutsikt och familjehotell är våra krav. Sånt som är underbart om man har barn. Lutar åt det här ställer där vi var i april förra året. Inget ställe jag hade åkt till som par men kanon med barn!!

www.fritidsresor.se/resa/spanien/teneriffa/playa-paraiso/clubhotel-riu-buena-vista/pc-000002156/

Kram
    Vi pratade om det här med att resa med bebisar igår och min sambo tror inte att det går. Jag vidhåller att det är rätt enkelt att resa med barn om man jämför med att resa med en treåring som inte vill sitta still i x antal timmar du verkar tycka lika som jag?

Vi håller på att planera och boka en resa till Thailand över jul och nyår, vi jämförde priset på reguljärt och boka hotell själv med charter och bokar jag själv landar vi på 50000 kr jämfört med 75000 kr för en resa med Ving. Jag trodde inte att det var så stor skillnad
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-01-07 13:11:48 följande:
    En jäkla skillnad med andra ord smile1.gif Men trodde inte heller den var så stor!! Vi har inte varit i Thailand ännu med barn. Främst pga tidsskillnaden och den långa resan, flugit max 6 timmar. Jobbigt med 1-2-åring på längre resa smile5.gif men för er som har stora barn plus bebis tror jag det kommer att gå bra och ammar man är inte flygresan jobbig enligt min erfarenhet. Får bli Thailand om nåt år för oss ist, är ju underbart där smile1.gif
    Jag har inte heller varit i Thailand med barn heller men tänkte att de stora uppskattar det nog samt att den minsta kommer att vara 8,5 månad då. Fortfarande liten och uppskattar nog att vara i famnen men ändå inte pytteliten bebis. Vi ser fram emot en julsemester, ska bli sjukt skönt att slippa all stress här hemma då
  • Bell13
    lisodan skrev 2015-01-09 12:04:22 följande:

Hej alla! Har en liten fråga som ni kanske kan ge input i? Vi fick frågan idag om vi vill ha insatt 2 embryon- om vi får 2 befruktade. (Äggplock på tisdag). Jag blir 40 i år och känner att det kanske är farligt om det skulle bli en tvillinggraviditet. Tror ej vi kommer få så många embryon heller, de såg bara 4-5 blåsor. Förra året hade vi 8 blåsor och fick 2 embryon. Samtidigt ökar ju chanserna till ett barn antar jag...Hur har/hade ni resonerat? Några erfarenheter?

Jag skulle säga 2 embryon. När jag gjorde ivf fick jag inte så många ägg mellan 5 och 7 st per gång och vi fick alltid två embryon återförda. På två av 3 behandlingar blev jag gravid och det innebär att om jag bara hade fått ett så hade det andra åkt till frysen och det hade inte blivit nån graviditet eftersom det slutade dela sig och inte ens fäste.

Jag blir 41 år i sommar och fertiliteten och äggkvaliteten blir ju inte bättre. Min äggreserv var något nedsatt.
  • Bell13
    Danisen skrev 2015-01-10 09:49:36 följande:

Å jordgubbar har jag hört att man ska vara försiktig med. Så det Har jag inte ens provat smile5.gif .

När jag hade fött min första dotter åt jag pasta med kräftstjärtar i. När hon vaknade på morgonen därpå var hon knallröd om hela huvudet inkl ansiktet. Jag mådde så dåligt över det där och trodde jag skadat henne för livet. Hon brydde sig inte om det utan var bara som vanligt.
  • Bell13
    azurea skrev 2015-01-10 17:21:22 följande:

Åkte in i onsdags igen då jag mådde dåligt. På ett dygn hade äggvitan ökat från +1 till +4. Blodtrycket var skyhögt. De höll mig ett dygn på observation en gång i timmen sen lyckades jag ringa på dem strax innan jag tappade medvetandet på torsdagskvällen, började tydligen krampa och fick akutsövas/snittas. Tur att sambon hann slänga sig i en taxi. Nu har jag fått komma från intensiven, är tokförkyld men har med munskydd fått sett mina små raringar, en flicka och en pojke, som såg dagens ljus i torsdags kväll. De väger inte mycket, 2.2 och 1.7 kg men är starka kämpar. Är fortfarande väldigt matt efter snittet.

Stort grattis till dina tvillingar. Vad läskigt att du mådde så där dåligt och bara ramlade ihop hoppas att du snart mår bättre.
  • Bell13
    Lokattis skrev 2015-01-13 20:06:14 följande:

Då var RUL avklarat. Allt såg jättefint ut, och det blir en liten flicka! smile1.gif Moderkakan låg fortfarande i framvägg så det blir ett UL till i v32 för att se om den har flyttat sig. Vi får alltså tjuvkika en gång till smile1.gif

V 19+1 idag smile1.gif Så fort tiden går...

Grattis till ett fint rul och till en liten flicka. V 20 nu och det är ju nästan halvtid. Jag går in i v 30 på fredag och börjar att tänka mer och mer på förlossningen
  • Bell13
    Lokattis skrev 2015-01-14 16:52:06 följande:

Tack för alla grattis! Men nu har jag blivit sjuk. Typiskt! Tänkte så sent som igår på att jag hade hållit mig frisk hela tiden, och igår kväll började jag hosta. Rejäl hosta, så jag fick ont i halsen och bröstet. Idag har jag haft lite feber och fortsatt hosta så imorgon blir det läkarbesök. Kanske är lunginflammation? Kram på er.

Precis innan jul blev jag sjuk med hosta, en riktigt jobbig rethosta som höll mig vaken om nätterna. Jag kämpade rätt lång tid innan jag gick till närakuten och fick cocillana.

Lider med dig hosta är så jobbigt och kan göra riktigt ont vid graviditet
  • Bell13

Känner mig som ett barn på julafton - vår barnvagn är redo för leverans fick mail från Babyplus att den kommit till dem i Holland så jag har betalat den idag och antar och hoppas att den kommer i slutet av nästa vecka. Känns ju mer verkligt och påtagligt att vi verkligen ska få en liten bebis snart. Om 10 v är han här - välkommen v 30 idag

• Bell13
    Blomman701 skrev 2015-01-15 11:48:24 följande:

Åh JÄVLA PISS RUL!!! Nu har jag griller i huvudet för att doktorn inte kunde tala klarspråk. Hon var bekymrad över att huvudmåttet var litet, 38,5 mm, är det litet v 19+1 (enligt dem bara i v 18+4)?

Ska på ett tillväxtultraljud om två veckor för att kontrollera men jag känner att det är väldigt ansvarslöst att inte förklara mer vad det kan innebära. Maken hörde så klart inte vad jag hörde utan tyckte att hon sa att huvudet låg lite inklämt och därför var platt. Jag ser ju framför mig att det inte blir ett barn eller ett med hjärnskador! Man ska inte jobba inom vården och definitivt inte med utvecklingsstörda barn inser jag nu. Jag var jättearg på maken när vi gick därifrån för att han inte tyckt hon verkade bekymrad över huvudmåttet.

Annars var väl allt bra och utan anmärkninge MEN va fan hjälper det? Ursäkta att jag svär men jag går snart i taket av det här. Inte nog med att man kämpat i en herrans massa år utan nu ska något vara inte riktigt bra...

Jag förstår din frustration. Att gå i ovisshet är det värsta som finns.

Tycker du ska ringa idag och uttrycka din oro över gårdagens rul och be att få tala med någon som kan förklara för dig.
  • Bell13
    lisodan skrev 2015-01-15 23:23:22 följande:

Bara en lite update, om nån e intresserad :). Är nu äntligen stolt ruvare igen. Sist hade vi två toppen ägg, ett insatt o ett till frysen. Denna gång blev det bara två ägg vid ÄP, och 1 befruktat~ men till vår glädje ruvar jag nu på ett embryo i ännu bättre kvalitet än sist. Testdag 31/1. Vi är SÅ glada!

Håller verkligen tummarna för att det går hela vägen nu
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015