Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Hur många av oss känner sig klara med barn?
Jag är färdig trots att jag inte fött mitt första ännu. :P
Hur många av oss känner sig klara med barn?
Jag är färdig trots att jag inte fött mitt första ännu. :P
Ge det nåt år så glömmer du det där och vill ha en tvåa Hoppas bebisen tittar ut snart! Stort lycka till! Kram
Det är 14 månader mellan mina bonusar. Så maken ser fram emot att kunna ge ETT barn så mycket tid som det krävs/önskas.
Nä, tre räcker för honom och ett räcker för mig...!
Hade jag haft bonusbarn hade jag kanske tänkt som dig Moolie, men ej säker. Det är främst för att jag vill ge mitt barn ett syskon. Kanske vi adopterar sen. Men en sak i taget. Denna graviditeten först, sen får vi se...
Moolie: Kan förstå att det räcker med en när ni har bonusar då blir ju barnet inte ensamt. Det var den tanken som mest gjorde att vi ville skaffa syskon.
Jag mår apa... Var inne för kontroll av HF igår som inte gav utslag på HF utan på annat... Så nästa kontroll är imorgon, på BF.
Nu vill jag bara ha bebis här!
Hur mår alla här?
Själv har jag varit lite orolig då bebis varit lugnare i magen en lördag med lite mer aktivitet igår men igen lugnare idag. Så jag tog upp det hos BM idag och fick komma till spec mödravård på en gång och ta ctg och ul. Som tur var såg allt bra ut, läkaren trodde att bebis bara vänt sig så att jag inte känner sparkarna att han sparkar som mot ryggen. Så nu kan jag andas lite lättare igen.
...? Och när började ni känna något?
Jag har haft en jobbig vecka. Har svårt att tro på graviditeten. Kramper i magen för en vecka sen, sen har en värk suttit kvar som ett band långt ner. Samtidigt är symtomen borta. Inget illamående. Mindre mage på morgonen känns det so, men spänd och hård efter lunch nån gång. Lite beroende på aktivitet. Bm säger allt låter normalt, men jag nojar att allt står.rätt till. En ibland olidlig noja. RUL på tisdag och det kanske spelar in.
Samtidigt tycker jag mig ha känt lite ilningar, kittlingar och hoppats att det är fosterrörelser. Men bm tycker jag verkar haft dem för mkt för att det ska vara det. Snarare kanske att livmodern växer.
Hur har det varit för er när ni väl känt fosterrörelser? Hur ofta i början? Hur kndes det
Tack för alla uppmuntrande ord! Jag gick in i vecka 19 igår och har känt ilningar o kittlingar sen i torsdags. I lördags säkert 20 ggr. Det tyckte bm var mkt och att det nog är annat som jag känner.
Jag föreställer mig att det är en liten häl som sparkar till eller en hand som kittlar till.
Igår i sängen innan jag skulle sova tyckte jag det kändes mer som en buff. Som att den slagit i huvet eller rumpan mot livmoderväggen.