• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jullan skrev 2014-02-12 19:42:10 följande:
    Det finns en platspinne som man kan föra upp tabletten med eller så kan man använda fingrarna :)
    Den är svår som rackarn med fingrarna så jag använder införaren, vilket såklart är ytterligare risk för blödningar... Men jag har alltid glidmedel med mig. Det funkar inte alls utan hur fuktigt det än är där nere. Måste vara något fel på mig Känns ju bättre med tanke på att progesteronet kan göra slemhinnorna skörare dessutom.

Jag skall ta till v. 12, så det gäller att påverka så litet som möjligt.
  • Jenkis
    lisodan skrev 2014-02-12 21:37:54 följande:

Så det går ej att kombinera och säga att man ruvar samtidigt som man är 4+2. Inte för att det är jätteviktigt men tycker det e lite roligt med alla termer....:)
    Man får väl säga som man vill
  • Jenkis

Funderar på att hålla mig ifrån FL överhuvudtaget några dagar.

Allting har bara blivit för mycket med ALLT (och inget). Sjukskrev mig idag och gick hem. Har fått något läskigt som hänger ihop med ögonen (och hjärnan). Hjärnan klarar inte av snabba ögonrörelser. Misstänker att det hänger ihop med stress. Min medicinperiod, perioden före pluset och stökigt på jobbet, har definitivt bidragit. Sen blir det inte bättre av att man går och undrar om allt står rätt till + att man får slåss i vården för att få ett VUL i v. 7....

Blödningen som var mer som en färgad flytning igår blev bättre under dagen igår. I morse vid Lutinus var det OK, men bara några timmar senare var det dags igen och idag är det mer än igår. MEN så länge jag inte har väldigt ont och superstora klarröda blodmängder så vet jag ju att det förmodligen går bra. Om det inte är MA förstås...  Tur att man är härdad...

• Jenkis
    lisodan skrev 2014-02-12 21:43:09 följande:

Vad jobbigt! Jag fick tid till extrakoll imorn när jag ringde idag. Har haft ont i magen och mår allmänt konstigt. (Antagligen bara gravidsymptom men skönt att kolla upp. Vilken tur jag har att de tar emot så fort här. :)
    Ja, vore jag piggare skulle jag åka 12 mil till Stockholm för där finns t.ex. Oxbackskliniken och de är trevliga och tillmötesgående. Blir så förbannat trött på att man skall behöva kriga...Skrikandes
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-02-12 20:41:24 följande:
    Fråga om crinone gelén. Den e väldigt lätt att använda

Jenkis: håller tummarna att blödningen upphör snart! Vad frustrerande det måste bara att inte veta och inte få göra ett VUL. Men kan du inte få en tidigare tid för på fertilitetsenheten?
    Har redan hämtat ut Lutinus. Men om det blir någon mer gång så skall jag föreslå den.

Ferten tar bara 3 patienter i veckan och de är fullbokade hela året... Just nu har de totalbrist på gynekologer. Det var bättre förra våren när jag var gravid, men du räknas inte förrän du passerat 12 veckor. Så var det då med.
  • Jenkis
    lisodan skrev 2014-02-13 13:06:24 följande:

Hoppas det går bra med blödningen. Och ta hand om dig! Testa nån mindfulness app och kom ihåg att andas! Jag har själv dragit på mig käkproblem som är relaterat till stress. Inte att det måste vara samma. Krya på dig! Kram
    Tack ni är gulliga!

Än så länge har jag gott hopp, blödningar eller ej Har ju upplevt detta förut och det var inte MF/MA då.

Börjar redan bli tjock! Vet inte om kroppen bara släppte ut hela nedre delen av magen på en gång när stickan visade plus Har ju inte gjort ÄP, så jag har varit smal fram till nu. Har man en gång varit gravid kanske kroppen bara släpper ut liksom

Förra gången började jag med mammabyxor i v. 8.... Blev tjock direkt och så höll det i sig på samma nivå i någon månad till den "riktiga" magen kom.

Snart får vi göra en bildtråd där vi kan lägga upp VUL-bilder och magar Tungan ute.

Idag känns det bättre eftersom jag vet vad som orsakat problemen!

Blev bara sämre och sämre under kvällen igår, så tillslut, efter att ha googlat utsättningssymptom på min medicin, tog jag en dos av medicinen (den låga jag hade innan jag gick ner till noll). Tänkte att är det den kommer jag märka skillnad bara på en dos och kan skilja agnarna från vetet så att säga...

Tyvärr, eller vad jag skall kalla det, så märkte jag skillnad redan senare i går kväll och ännu mer idag, så nu är jag säker på att det är medicinbrist. Har tillsammans med sambon bestämt mig för att återuppta medicineringen där jag slutade innan noll och köra utfasningen långsammare. Det får bli medelvägen så att säga. Vill inte riskera graviditeten genom att vara så j...la envis att jag skall vara medicinfri precis just nu. Trappade ut för fort helt enkelt...

Läkarna tycker ju att jag kan ta medicinen i dessutom fyra gånger så hög dos än vad jag tog innan jag började trappa ut. Det är bara jag som inte vill ta något överhuvudtaget eftersom det slutade så tragiskt förra gången (som läkarna säger att det INTE berodde på medicinen)
  • Jenkis
    fruwiberg skrev 2014-02-14 07:59:16 följande:
    Jag har inga symtom alls. Lite mensvärk som kommer och går men inget annat. Tycker att man borde känna något. Känns som alla man pratar med har massa symtom. Är idag på 5+0, men börjar tro att det kanske har slutat växa något därinne... kanske får köpa ett test till i helgen, blir isåfall mitt 4:e test (alla har varit positiva). Vilken noja man har över detta som man inte ens kan påverka... någon mer som inte har några symtom?
    Jag har inte heller några symptom typ. Jämför mig med förra gången och blir också lite nervös... MEN gjorde ett nytt test i morse där strecket för graviditet var starkare än kontrollstrecket, så uppenbarligen är det något som frodas

Nästa test blir på onsdag och då kör jag CB digital för att se om jag byter vecka som jag skall. Då ringer jag kliniken och meddelar glatt besked. Efter det tar CB:s veckor slut, så då är det slutkollat.
  • Jenkis
    Sandra8209 skrev 2014-02-13 20:51:21 följande:
    Hej.
    Här är en till som har plussat. Fick tillbaks två stycken 2-dagars förra onsdagen.
    Plussade redan svagt igår (ruvardag 7) & idag var det lite starkare :o)

Detta är vårt fjärde ivf, har blivit gravid en gång innan men började blöda på ruvardag 11.
    Så nu är jag såå orolig att börja blöda igen.
    Har mensvärk som kommer & går.
    Grattis! Hoppas blodet håller sig borta, men kom ihåg att det behöver inte betyda det värsta.
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-02-14 16:38:13 följande:
    Tusa: allting e väldigt individuellt och jag tror att det e fel att jämföra sina symtom med andra. Men jag har ruvat totalt 8 gånger och dom tre gånger som brösten ömmat som dom gjort nu med en konstig kliande känsla, det är dom gånger jag varit gravid. Annars har jag bara vid ett tillfälle när jag inte varit gravid fått pyttelite ömma bröst av ptogesteronet.

Så i mitt fall har ömma bröst varit ett klart graviditetstecken för det har sedan hållet i sig i stort sätt hela graviditeten.

Halsbränna är oxå något som jag fått ganska tidigt.

RD 4 måste ha varit 9 eller 10 dagar från ET då mina embryon var 5 dagarsodlade.

Håller tummarna för dig
    Tusa! Håller med Pluttemor!

En speciell kliande, stickande känsla i brösten är det enda som skilt mina symptom från gravid resp icke gravid. Men den här gången har jag inte haft så mycket av dessa känningar utan hade mest i magen innan jag plussade. Hmm skall kolla gamla ruvartråden och kopiera över vad jag skrev då,

I morse satt jag på toa och gjorde mitt tredje test och kände mig så ogravid som jag bar kunde! hade det varit mitt första test hade jag satt en tusing på att jag misslyckats! Så tyvärr kan man inte gå på känslan i kroppen heller... Du kan se dagens test i bildtråden till vår tråd. Länk högst upp i startmeddelandet.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015